Kiiruskaamera äpid ja nende tõhusus

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 453
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 103 korda

Re: Kiiruskaamera äpid ja nende tõhusus

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Hendri kirjutas: 21 Juul 2019, 21:57

Kas Sa tõesti eeldad, et seaduses on selline auk, et firmasõiduki korral saab firma käed üles tõsta ja öelda, et "mina ei tea" ja nii jääbki? Üheski firmas pole firmasõiduki korral selle eest vastutavat isikut? Siis saaks ju firmasõidukitega kütust varastada, kiirust ületada ja kõike muud toredat teha mida pähe tuleb :)
Ei leidnud küll hetkel õiget seadusepügalat, aga no natuke naljakas ei ole nii arvata? :mrgreen:

Kui väga vaja saan homme järgi uurida, aga ilmselt veereb siinne arutelu juba oma teed selleks ajaks :wink:

Seaduses ei ole mingit auku, meie õigussüsteemi põhiprintsiip on see, et esemete omanikud ei vastuta nendega toime pandud väärtegude või kuritegude eest. Sinu või firma auto, kirves, revolver, vahet pole, tegu, teo tegija ja teo tõestamine on olulised.

Mootorsõidukitega on tehtud väike erand, lisaks tavalisele väärteo- või kriminaalmenetlusele on loodud ka hoiatusmenetlus. Kuidas ja mis alustel saab hoiatusmenetlust läbi viia on seaduses kirjas, kuid kui need võimalused ammenduvad, minnakse tagasi tavalisele väärteo menetlusele ja tõestada tuleb tegu ja teo toime panija.

Sinu näide kütuse varastamisest vastab su enda küsimusele - mõtle nüüd veelkord, kas sõiduki omanik või vastutav kasutaja on vastutav selle kütusevarguse eest? Sellist asja nagu kütusekaamera ja selle abil tehtav hoiatusmenetlus ei ole olemas, seega rakendub väärteomenetluse seadus ja kogu asjal pole midagi pistmist sellega, kelle oma sõiduk on. Loomulikult omanik on esimene subjekt keda menetluse käigus soovitakse üle kuulata, kuid sellel pole midagi pistmist vastutusega teo eest.

Aga üldiselt paneb pead kinni hoidma kui loen inimeste tekste mis heidavad valgust nende ettekujutusele ja arvamusele seadustest ja õigussüsteemi toimimisest :wack: Kõik segamini nagu Maxima Saepraad Hapukapasaga, kuskilt kuulis mingit buzzwordi, tekkis mingi emotsioon, sealt järeldus, siis rääkis teisele edasi. A mitte et ma kurdaks, see kõik on omamoodi lõbus.

Viimati muutis jkristjan, 22 Juul 2019, 00:30, muudetud 4 korda kokku.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”