Tsiklipaagi keevitamine


Teema algataja
will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Esmalt sai siin kõvasti teoretiseeritud. Nüüd sai aga ka praktiseeritud. Kuna ma endiselt õhku lennanud ei ole siis paneks ka järgnevatele põlvedele mõned kasulikud näpunäited kirja.

Paagi keevitamise vajadus tulenes vajadusest proovida sealt mõningaid mõlke välja tõmmata. Mõlgid ei ole kergemapoolsed...pehmelt öeldes. Seega oli tarvis paagi külge teatud detailid kinni keevitada, et oleks kuskilt tõmmata. Hiljem saab eduka "tõmbe" puhul need detailid sealt eemaldada tavapäraste masinate abiga. Aga et keevitamine ei tooks kaasa ehmatusi ja plahvatusi siis tuli veenduda selles, et sisu või paagi sisu jäägid ei tahaks piisava kuuma käes süttida. Selleks kallasin paagi tühjaks ja jätsin ööseks avatuna seisma (pump muidugi välja ja sealtkaudu tühjendasin ka paagi). Kuna järgmisel hommikul päikest ei olnud siis väga efektiivset aurustumist kahjuks ei toimunud. Seega leidsin, et kõige targem asi mida teha on suunata gaasipõleti leek otse paaki ja vaadata, mis juhtub :D Tegin seda siiski "nurga tagant". Juhtus see, et paaki jäänud bensiinitilk ja mõningane õhuke kiht seintel süttis väga aeglaselt põlema ja põles mõne sekundi. Edasi pistsin paaki otsapidi kuumaõhupuhuri paariks minutiks ja läksin natukeseks eemale. Puhur töötas esimeses astmes ehk vist umbes 700w'ga. Mõne minuti pärast lülitasin puhuri eemalt välja ja läksin vaatasin, mis seis on. Paagi seinad olid nüüd täitsa kuivad ja samas üsna kõrgel temperatuuril, ilmselt 60c kanti. Otsustasin, et aeg on küps keevitama asuda. Tagantjärele tarkusena võib öelda, et keevitades midagi õhku ei lennanud ega süttinud, nagu arvata oligi...

Paagimaterjal on kõrge süsinikusisaldusega teras, mistõttu on seda keevitada laias laastus täitsa s*tt! Tungsten kogus esimestel proovikoha peal tehtud katsetel praktiliselt hetkega suure "mulli" otsa, keevitus pritsis ja metall sulas üsna kontrollimatult. Keevitamise seal kus vaja tegi veelgi raskemaks see, et igalpool ei mahtunud elektrood piisavalt sügavale keevituskoha juurde. Hirmsuurt stick-outi ei tahtnud ka seada. Mingi fancy over-sized läbipaistev gas lens oleks siin ilmselt abiks olnud. Sellegipoolest sai pulsireziimis sulatades õige koha peale vajalikud instrumendid ikkagi pleki külge ja õnnestus ka mõlke välja sikutada. Kõige jõhkrama mõlgi puhul osutus nõrgimaks lüliks hoopis alu "tugitala", mis on 8mm paksusest materjalist ja üsna laiast latist.

20190704_220750.jpg
20190704_220755.jpg
20190704_204734.jpg

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”