Liiklussegadus: Stoppmärk. Kellel on õigus?


erkil
Postitusi: 64
Liitunud: 10 Dets 2012, 14:23
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Liiklussegadus: Stoppmärk. Kellel on õigus?

Lugemata postitus Postitas erkil »

Madlobster kirjutas: 26 Juun 2019, 01:32

Samuti tuleb juurde LS´i termineid ja tõlgenduse viise nagu seeni. :?

Mees, kes pillub selliseid väiteid, peaks olema veidi ettevaatlikum oma järgmiste väidete tõe pähe pakkumises. Enda arvates olin ma sõnastuses arusaadav, juriidiliselt lõpuni täpne mõistete nimetamisel tõesti mitte.

Madlobster kirjutas: 26 Juun 2019, 01:05

Panen kopipaste (veel) mõlemast märgist siia võttes välja lisatahvli jutu (mõnel tekitab see veel suuremat segadust, aga lisatahvli all peetakse silmas peatee suunda tähistavat tahvlit, mida antud ristmikul ei ole) ja veel peatee lõpust rääkiva lõigu, mis ka praegu ei puutu asjasse

221. Anna teed. Juht peab andma teed ristuval teel sõitvale juhile.

222. Peatu ja anna teed. Juht peab peatuma stoppjoone ees, selle puudumisel ristmiku juures ristuva sõidutee ääre ees, muudes kohtades märgi ees. Juht peab andma teed ristuval teel sõitvale juhile.

221 on tagurpidi kolmnukr ja 222 on see nõnda nimetatud stoppmärk
Joonin alla, kellele peab teed andma.

Nii, võtame siis lahti riigi teataja ja kehtiva määruse "Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele". Avalik ja maksumaksja poolt juba kinni makstud ning kõigile vabalt kättesaadev ja adekvaatne teave (https://www.riigiteataja.ee/akt/103072018025)

"märk 221 „Anna teed” kohustab juhti andma teed lõikuval teel, enne lõikuvat sõidurada sõiduraja kohale koos tahvliga 882 „Kehtivusrada” panduna lõikuval sõidurajal ja tahvli 834 „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund” olemasolul aga peateel või sõidueesõigusega teel sõitvale juhile. Peateele pandud märk tähistab ühtlasi peatee lõppu"
"märk 222 „Peatu ja anna teed” kohustab juhti peatuma stoppjoone ees, selle puudumisel ristmiku juures lõikuva sõidutee ääre ees, muudes kohtades märgi ees. Juht peab andma teed lõikuval teel, tahvli 834 „Sõidueesõigusega liiklemise või peatee suund” olemasolul aga peateel või sõidueesõigusega teel sõitvale juhile. Ristmikul, kus kõigi harude ette on pandud märk 222, peab juht andma teed paremalt lähenevale või paremal asuvale juhile. Sel juhul on juht hoiatatud märgiga 132 „Samaliigiliste teede ristmik”"

Kuskil pole juttu ristuvast teest ega sellest, mis nurga all peaksid teed lõikuma. Ega sellest, kui paljude lõikuvate teede suhtes teeandmise kohustus kehtib, st kas neid on üks, kaks või kümme. Samuti pole juttu sellest, mis suunaline peaks sõidueesõigusega teel sõitva juhi sõidusuund olema. Kui Ravi tänavalt vasakule Tatarisse suunduv juht on ristmikule sõitnud, siis ta paraku on ka juba Tatari tänaval, kelle suhtes on "peatu ja anna teed" taga seisval juhil kohustus anda teed.

Samuti pole absoluutne nõue vasakule pöörajale anda teed otse vastu liikuvale sõidukile. Kehtiv seadus ütleb nii: "vasakule või tagasi pöörates vastutulevale liiklejale ja temast möödasõidul olevale juhile, kui liikluskorraldusvahendid ei määra teisiti". Kõik liiklusmärgid on liikluskorraldusvahendid, "anna teed" ja "peatu ja anna teed" nende hulgas, mitte ainult peatee vms märk koos selle suunda näitava lisatahvliga. Siin juhul liikluskorraldusvahend "peatu ja anna teed" tühistab vasakule pööraja üldise teeandmiskohustuse otse vastu liikujale. Sama kehtib ka "anna teed" puhul.

Seega pean endiselt korrektseks enda poolt kirjeldatud lahendust, kus "peatu ja anna teed" taga seisja peab andma teed kõigile Tatari tänavat mööda liikujatele, sh Ravi tänavalt vasakule Tatarisse pööravale sõidukile (viimase puhul kui mitte varem, siis hetkel, kui ta on ristmikule sõitnud).

Minu pärast võite te foorumi tarkusega stop märgi tagant sõita ette kellele soovite. Seda võib vabas maailmas ka lausa (inim)õiguseks pidada. Kiirused võiks Ravi-Tatari ristis olla suht väikesed ja vähemalt eluga pääseb sealt ikka:)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”