Rumalad või segased küsimused jms


Caupo
Postitusi: 13
Liitunud: 15 Jaan 2008, 20:27
Tsikkel: '95 Honda NX650 RD08
Asukoht: Valga-Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Caupo »

Märtt kirjutas: 02 Mai 2019, 14:06
Caupo kirjutas: 02 Mai 2019, 13:43

Sõiduki tehnilisse passi kantakse mootori ehk väntvõlli otsa väljundvõimsus. Niipalju, kui kooliajast mäletan, oli rusikareeglina ülekande kasuteguriks väga jämedalt 0,95 hammas- ja 0,92 kettülekandele. Kahevõllilise käigukastiga rattal seega n=0,950,950,92=0,83.

Puht rumalast huvist küsimus, mis see koefitsent kardaanülekandega on? Et kas "ökonoomsem" on kett või kardaanlahendus kui mootori ja käiguosa on sama.

Tänud

Juhuks kui vahepealse aja jooksul vastuseni ei jõudnud, siis parandaks selle väikese iluvea. Kiire guugeldamine annab kardaanülekande kasuteguriks (shaft drive efficiency) n=0,75...0,8 - mida vähendab veel peaülekande (motikatel siis enamasti ringhammastega nurkreduktor) kasutegur nP=0,94...0,98. Summaarselt siis ligikaudu n=0,71...0,76, mis on puhtalt väljundvõimsuse kaoks, aga millele mootorratta näitel lisanduvad negatiivsel poolel "kasutajakogemuse" suhtes olulised ülekandetüübi suhteliselt kõrge mass ja kõrged valmistamiskulud.

Viimati muutis Caupo, 09 Mai 2019, 20:41, muudetud 2 korda kokku.
'61 Riga-2 "Gauja"; '79 Izh Planeta 3; '96 Honda NX650 Dominator; '97 Yamaha TDM 850 4TX

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”