Bmw r1200 mootoriõli


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Bmw r1200 mootoriõli

Lugemata postitus Postitas will111 »

W nagu siin korra ka vihjati tähendab vaid "winter" ja näitab AINULT!!! õli viskot teatud madalal temperatuuril. seda võib tõlgendada kui külmkäivituse viskoossust ehk siis umbes nii esimene minut mootori töötamist.

seda, kas õli on vedelam või paksem töötemperatuuril, näitavad muud asjad. suures plaanis midagi natuke näitab teine number ehk number peale W'd. täissündil (päris täissünteetiline õli, mitte "poolsünteetiline" ega "sünteetiline") on nii ehk naa plussid kõige muu ees, need tulevad välja kõigis tingimustes. aga on ka üks suur miinus...selleks on hind :D muidugi tänasel turul saab juba orginariseerida nii, et täissündi ja kõige muu hinnavahe on max 20% kui sedagi.
vedelame õli (ilmselt mõtled siis seda, et õli on külmalt vedelam) pluss on see, et külmkäivitus on mootorile lihtsam ja kulutab natuke vähem. miinus on see, et mida laiema temp vahemiku jaoks õli tehtud, seda väiksem on selle vastupidavus. tavapärane 10w või 5w-40 võib kuuma mootori puhul võtta vägagi vedela kuju. uuena pole hullu, aga juba peale tuhandet paari tuhandet on see õli nii "ära pekstud", et nüüd võtab ta kuumast peast veel vedelema kuju ning see enam mootorile hästi ei mõju.
olulised näitajad on need:
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 126.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 158

enne pikemat retke soojas kliimas mina üritaks mootorisse valada täissünteetilise, heade näitajatega 50 grade õli. peamine oluline näitaja on visko 100c juures ehk mootori(õli) normaalsel töötemperatuuril.
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492017498
aga ka näiteks motuli 50 mineraalil on väga visko 100c juures:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016004
motorexi täissünt, 100c umbes sama, 40 juures vedelam. näitab ilmekalt täissündi eelist mineraali ees temperatuuri alumises otsas.
https://www.motorex.com/fileadmin/_pim_ ... MA2_EN.pdf

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”