Poolvärske mootorrattur otsib sõiduvahendit.

Kasutaja avatar

Wtf3000
Postitusi: 74
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: DL1000
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Poolvärske mootorrattur otsib sõiduvahendit.

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 »

Ma olin kaks aastat tagasi täpselt samasuguste küsimuste ees. Tookord osutus valituks Versys 650 (KLE650A), millega nüüd kaks hooaega selja taga. Mõned tähelepanekud (puhtalt isiklik kogemus ja arvamus!):

  • Sõiduasend: tüübilt ja sõiduasendilt suhteliselt ei-liha-ega-kala ratas. Aga selle pealt võiks aru saada, mis stiil tegelikkuses pigem sobib. Mina ei ole siiani suutnud ära otsustada, milline võiks olla järgmine, kui ainult ühte ratast peaks pidama. Kuid rohkem pilk edaspidi ka sarnaste poole (V-Strom, Tiger, Tracer..). Sõiduasend püstine ning selles mõttes on näiteks naked rattad minu jaoks huvitavamad, kus asend veidi agressiivsem ning tunned ennast rohkem osana rattast ning oled justkui madalamal ja julgem kohe. Mis ei pruugi väga positiivne olla, kui vastselt omandatud "oskustele" füüsika järgi ei tule.

  • Rattad: 17", valust tehtud esivelg. Ehk siis maastikul liiga mugav ei ole. Ega see pill polegi maastikule mõeldud, aga ma olen Metzeler Tourance Next rehviga omajagu TET Põhja-Eesti osa läbi kakerdanud ning omamoodi äge nokitsemine tegelt. Aga järgmine pill saab olema 19" esirattaga.

  • Mootor: see konkreetne R2 on igav mootor. Üheks põhjuseks minu arvates 180 kraadi väntvõll ning selle tõttu võrreldes teiste R2 masinatega igav hääl jm.. Mulle isiklikult tunduvad V2 asjad kõige ägedamad.

  • Jõudlus: võimu on 47Kw, millest esimesel sõiduaastal on küllalt (mul enda raami tühimass 80-85kg). Aga kui 3 kohvrit küljes ning maanteel vaja kiirelt mööda saada, siis tekib momente, kus keerad rutska põhja ja siis ootad huviga, et millal asi tehtud saab. Teisest küljest hoiab ehk ära kuisatuse huligaanselt käituda. Ehk nagu varasemalt öeldud, igaks juhuks ära 250-350cc asju vaata.

  • Omapärad:

    • Vibratsioon: sellega harjub ära ja mingi hetk ei pane enam tähelegi. Oma osa annab see, et KLE650A mudelil on mootor ilma igasuguste puksideta otse raami küljes. Hilisematel versioonidel on see muudetud. Aga ma usun, et mis iganes 2-silindriline liiga sile ei ole oma käigult.


    • Rehvid: algselt all olnud Pirelli Scorpioniga vibreeris lenks oluliselt rohkem, kui Metzeleriga. Umbes 70 pealt tudises korralikult (justkui mikro slapper kogu aeg), veidi kiirust üles või alla ja oli parem. Aga enam seda rehvi ei julge sellele rattale osta.

    • Tehnika: lihtne, suht loogiline ja pigem odavapoolne. See on minu nägemus, aga ma eriline tehnikaguru ei ole. Õhufilter koos airboxi, silindripeade jm on tegelikult lihtsasti ligipääsetavad. Paar kruvi-polti lahti, paak eemale ning olemas.

  • Kõige olulisem: aga siiski väga lihtne käsitleda ja lõbusa sõiduga ratas! Jah, nagu mainitud, siis mootor võiks ägedam olla, aga temaga lihtne manööverdada ja vähemalt minu jaoks esimese rattana õppimiseks ja erinevate sõidutehnikate ning teekatete katsetamiseks hästi sobinud.

Versyse kohta oskab maestro Macintosh ilmselt veelgi täiendada. Aga nagu öeldud, see puhtalt minu nägemus ning rohkem rattaid seni olnud ei ole. Umbes 48 korda olen kaalunud ja plaaninud ning siis ümber mõelnud viimase kahe aasta jooksul osta kõrvale või asemele igasugu erinevaid pille (Fazer 1000, Tracer 900, V-Strom 1000, Tiger 800, Shiver, SV650, FZ6, + uurinud suurte matkakate kohta). Ja iga kord kui mõtlen, et peaks välja vahetama, hakkab kuidagi kahju ning senini alles see masin. Ikkagi esimene.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”