[U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Moderaator: Moded
[U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Las Vegases toimuval CES'il kuulutati ametlikult välja elektrimootorratas Harley Davidson LiveWire. Ühtlasi on võimalik sealsamas seda vidinat eeltellida. Moodsale ajale kohaselt on Panasonicuga koostöös väljatöötatud masina puhul pööratud oluline tähelepanu ühenduvusele. Väidetavalt saab teha mobiiltelefoni vahendusel tsikliga sada imet ning uurida kõiki (mittevajalikke, aga see eest oh nii põnevaid) näitajaid. LiveWire appi võimaldab tiklil saata selle omanikule SMS'e. Juhuks, kui sa peaksid unustama oma tsikli laadima panna või kegi tahab seda ilma omaniku loata mujale tassida.
LiveWire põhineb HD uuel, Revelation nimelisel elektrimootoril, mis suudab arendada kiirust sajani vähem, kui 3.5 sekundiga ning viia tsikkel ühe laadimisega 176 km kaugusele. Laadimisaeg on suurusjärgus 80%-ni neljakümne minutiga. Ära on jäetud sidur ja käigukast ning paigalt viib lihstalt randmevääne. Et päris nutune poleks siis lastakse kõlaritest natuke mootorratta häält juurde. Hoolimata vähestest käikudest (üks) on tippkiiruseks kirjas 176 km/h.
Masin maksab ligikaudu 30K$ ja saab varajastele soovijatele kätte toimetatud kusagil sügisel.
Kuidas on, kas foorumlased ostaksid endale sellise masina, kui selle hind oleks sisepõlemismootoriga tsiklitega samas järgus?
Rohkem infot:
https://www.harley-davidson.com/us/en/m ... ewire.html
https://is.gd/F7W4Lb
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
nimi on livewire, mitte limewire
kas meeldib? ei. mis see olema peab, superbike laadne harli? harli laadne skrämbler? trollibussi häälega harli?
0-100 on kena, kuigi mitte midagi sellist, mida bensukad juba ammu ei oleks saavutanud...aga tipp 176 jätab küll suht külmaks. kusjuures väidetav võimsus 55kw peaks minumeelest võimaldama palju enamat. ikka ligi 200kmh vähemalt. ju siis tühimass 210kg ei luba..
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Ma võtaks esimese asjana selle kõlari stepslist välja. Hea, et papitükki pole pesupulgaga kodarate vahele topitud.
Sõita tahaks proovida ikka, tippkiirus 176, vastupidiselt eelmisele kommentaarile, peaks siin Eestis küll piisav olema.
Ning pealegi, elektriautodel läheb elektrikulu 100+ kiirustega ikka oluliselt palju suuremaks, kui võrrelda bensiinimootoritega, eeldan, et sama kehtib ka tsiklile.
Tahtsin algul hakata kirjutama, et sellega saab heal juhul ainult tööl ja poes käia, sest saab ainult 176km kaugusele sõita, kuid see pole tegelikult ju auto, tsikliga niikuinii tahad vahepeal puhkepeatuseid teha. Laadimine võiks siiski 80%-ni 20 minutiga minna, oleks paras üks selline suitsupaus teel Tartusse teha.
Kokkuvõtteks, 30k ei maksaks ka siis, kui see raha lihtsalt lauanurgal vedeleks, kuid proovida tahaks. 10k eest ehk ka ostaks.
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Nojah, kui nii võtta, et mis peaks piisav olema siis eestis peaks piisama täielikult ka 110'st Eks see 176 subjektiivselt võttes ongi piisav. Samas ma ei saa näiteks küll ausa näoga väita, et ma poleks iialgi kaherattalisega seda kiirust ületanud. Ja kui juba mingi 2-rattalise sõiduvahendi eest, mis meeletu mugavusega just ei hiilga, käia välja 30k siis ootaks eeldaks, et see on vähemalt võimeline performima igas mõttes selle summa vääriliselt. Kusjuures veider minu jaoks ongi see, et kui natuke lähemalt uurisin siis tuli välja, et see on elektrooniliselt piiratud kiirus!? Oleks ta mootori võimsusega piiratud kiirus, oleks teine asi...aga miks eraldi võtta ja piirata ratta kiirust sellise numbri peale. Ei kujuta küll ette...äkki muidu põlevad akud või mootor liiga kiiresti maha
Eks elektrikulu läheb suuremaks samamoodi nagu läheb suuremaks kütusekulu tavalisel rattal. See on loogiline, aga ma ei näe miks seetõttu peaks võtma ilgelt kalli massina ostjalt vaba valiku soovi korral rohkem elektrit kulutada. See ju pidavat pealegi olema palju rohelisem ja maailma päästvam kui teha sama pulli "vanakooli" rattaga, mis põletab bensiini
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Ülelahe on ka tulemas elektritsikkel. Näha peaks saama MP19 messil.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
see riigimetsa majandamise keskuse mootorratta prototüüp tundub isegi huvitavam asi. kuigi väljanägemine on veel veidram
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:45
- Tsikkel: KZ550, MT-03 660, SZR660
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 66 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Justkui täismõõduline variant eestlaste elektrimopeedist: http://exo-bikes.eu/et/
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
- Tsikkel: R1200R -17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Küsimus oli, et kas ostaks kui tavatsikliga samas hinnaklassis oleks? Jah, kui linnasõidukõlbulik masin on (lisaks ühele käigule ka hästi manööverdav). Tippkiirus ja kiirendus on abs. piisavad ja ei puhu liialt pilli, kuid väga tore ja stiilne oleks sellega tööl ja kohmikus käia.
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Ja veel see võimsus...seda on kõvasti piiratud, et oleks võimalik inimese moodi liikuda. Piiramatta kujul tootis mootor 960nm
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Mikihiiremaal peab el.masin tegema HÄÄLT, vähemalt XX dB. Muidu pimedad ja muidu hajameelsed ei näe ega kuule...
edu
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
- Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
- Asukoht: Pildiküla
- Tänanud: 24 korda
- Tänatud: 48 korda
- Kontakt:
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
väidetavalt on see aeg täesti tühjast akust (ehk ilmset siis cut-off pingest) kuni 80%-ni.
enamasti on aga midagi ikka akus järel enne laadimist.
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Ega see ainult Mikihiiremaa teema ole. EU regulatsioonid suht samad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_ ... pean_Union
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Saan kõigest aru, lihtsalt see on nii totter
Aga Will111-le vastuseks, bensumootoriga auto tõepoolest võtab rohkem kütust suuremal kiirusel, kuid elektriauto elektrikulu tundub suurematel kiiruselt oluliselt rohkem tõusma.
Mingi suvalise klemmi BMW i3 test näiteks:
72 MPH -> 52 miles range
67 MPH -> 63 miles range
52 MPH -> 91 miles range
Ma ei usu, et kui see bensumootor oleks, et need vahed nii suured oleksid.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
[mention]Piipz[/mention], selle probleemi lahenduseks on tsikli puhul käigukast. Seni on kõik elektritsiklid ühekäigulised. Tõsi, osa energiat läheb käigukastis kaotsi aga ülekandest saadav võit on eeldatavasti mitu korda suurem. Ega besiinimootoriga ei sõidaks ka paagitäiega teab kui kaugele, kui kasutada oleks vaid üks käik.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Ei ole ainult särtsuvurride mure see kihutamisel vahemaa vähenemine.
Üle saja hakkab MPG kukkuma päris jõudsalt ka sisepõletajatel (tuuletakistus)
Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.
Piipz, seal on see teema, et kuhu jääb mootori suurim efektiivsus. Bensumootoritega autode puhul teatavasti on parim pöördemoment tavaliselt vist kuskil seal alates 3000 ja kuni ütleme 4500 või nii. väga väikestel mootoritel on see vahemik ilmselt isegi kõrgemal aga neil on juba ka ülekanded siis teised. Selles peitub ka point, nende pööretega sõites viimane käik sees ongi bensukal kiirus tavaliselt juba suht suur kiirus "rauas". Ja mingis mõttes on nii siis justkui efektiivsem sõita, mitte absoluutse kütusekulu mõttes aga mootori optimaalse pööretevahemiku mõttes küll. elektrimootoril niivõrd suurt erinevust efektiivsuses minuteada ei olegi, üle pööretevahemiku. küll aga ei elektrimootori efektiivsus kindlasti mitte maksimaalne suurimate pöörete juures ja omakorda sellest järelduvalt on ta maksimaalne kusagil seal vahepeal. optimaalne load elektrimootori jaoks peaks olema kuskil 60-80%, alla 50% on efektiivsus kehva ja üle 80 samuti langeb. Seega siit järeldubki, et elektrikaga nö. suure kiirusega sõites on ilmselt mootori efektiivsus pigem väiksem, bensukaga aga pigem hoopis natuke suurem. Muu jääb muidugi samaks, suurema kiirusega läbi õhu pressides on vaja igal juhul oluliselt rohkem energiat kulutada.
Ma arvan, et see electronically limited on neil ratastel just seetõttu, et esiteks mootori efektiivsust kuskil mingites piirides hoida. Vastasel juhul võivad tekkida ka ülekuumenemise probleemid, teiseks on ilmselt aku see asi, millele ei meeldi see kui sealt liiga kiiresti voolu võetakse. Bensiinil ei ole mingit vahet kui kiiresti sa teda põletad. Akul on VÄGA suur vahe, mismoodi täpselt seda kasutatakse. Eks need ongi need asjad millega vast kõik elektrikate tootjad struggle'vad. Pole tegelikult midagi nii lihtne toota elektrikat, mis teeb kõike seda mida bensukas ja veel pareminigi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.