Räägiks mootorratta navidest
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Ranel kas Sygic on nüüd Wazega kuidagi seotud või? Nii pika jutu kribasid,aga vist ei lugenudki mida ma kirjutasin .
Aga ma arvan ,et veekindel mobiil lenksul ja korralik hoidja on tulevik ning GPS navigaator ajalugu juba mõne aasta pärast. Minu jaoks juba on nii.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Lugesin ikka, aga sinu postitus ja sõna waze seal sees tekitab juba allergiat
Aga igaljuhul korralik lenksule sobiv mobla maksab hetkel rohkem kui keskpärane telefon ja korralik gps lenksule.
Aga eks sellega ongi nii, et mida kellele. Ma ise mõtlen, et peaks paberkaardi lisaks juurde pakkima ...
Ometi hariduselt elektroonik, aga nii vähe usaldan neid seadmeid.
Sygic ise on muidu täitsa asjalik. Sõbral see telefonis varuks sees reisidel.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Nu ma`i tea...minu arust (soovitatavalt kõrgusinhvoga!) paberkaart on ikkagi A ja O üldse!! Sest minul näiteks juba reisi planeerimine, või mingite muudatuste/rajavalikute otsustamine mingit 3*4tolli akent kaapides ja sisse-välja suumides, kus mingi hetk osad teed lihtsalt mõõtkavast tingituna kaovad, on täiesti vastunäidutatud! No lihtsalt ei teki sellist head ülevaadet...
Lisaks muidugi üks ja ainuke kogemus, kus juba GPSi liigselt usaldama hakates jäi nii paberkaart, kui paagikott maha...no ja siis loomulikult otsustas kallis Garmen kogu oma mälu "kaotada" ning lõpuks kogu Sitsiilat ja lõuna-Itaaliat sai umbes nii kaarti "rullides" sõidetud (ja hea oli, et Banditil üldse selline tuuleklaas oli...):

-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Muideks, kes paberkaardist vaimustusest, siis Google Plays on olemas Soviet Military Maps äpp. Seal on üle maailma olemas topokaardid. Eks teed ja asjad on ikka muutunud, aga maastiku reljeef on ikka sama. Saab välja printida näiteks.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Spoiler
Paberkaardi eelis minu silmis on siiski absoluutne ülevaatlikkus: kõik teed on kaardil korraga näha. Ükskõik kui detailne ka digikaart poleks, siis välioludes on selle peal keerulisem orienteeruda.
-
- Postitusi: 80
- Liitunud: 28 Veebr 2008, 22:28
- Tsikkel: Honda CB550SC Nighthawk ´84
- Asukoht: Järvamaa
Re: Räägiks mootorratta navidest
Garminist rääkides, oskab keegi öelda, kus kohast saaks kõige uuemat eesti kiiruskaamerate faili Garmini jaoks?
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Äkki otselink aitab (2018 mai seisuga): http://www.garmineesti.ee/WWW_files/fil ... amerad.gpi
Allalaetud "Eesti_kiiruskaamerad.gpi" fail tuleb kopeerida "Poi" kausta oma Garmin seadme sisemälus.* Vanad kiiruskaamera failid tuleb eelnevalt kustutada. (va. failid mille nimi sisaldab "safety_camera")
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Paberkaardi eelis minu silmis on siiski absoluutne ülevaatlikkus: kõik teed on kaardil korraga näha. Ükskõik kui detailne ka digikaart poleks, siis välioludes on selle peal keerulisem orienteeruda.
Täpselt minu mõte.
Minu moto on: Paberkaart peab olema, navi võib olla ( loe soovituslik).
Kuna viimastel aastatel on pikemat matkad mind ida poole viinud (Läänt on nähtud juba küll ja küll), siis minu lemmik paberkaart on see:
https://geocenter.ru/item/avtoatlas-ros ... arubezhya/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Ma olen endale salvestanud tahvlisse(10") kaarte(ViaMichelin.com-st) oma planeeritava reisi teekonna ulatuses ja sealt siis ongi hea paberkaardi asemel ülevaadet saada ja kontrollida ka navigaatorit. Pimesi neid ei saa usaldada,eriti pikemal tripil. Viimati oli seda vaja püsivalt teha ,kui Poolast Lublinist soovisin Rumeeniasse, Satu Saresse minna. Kõik navigaatorid (Garmin-Sygic-Waze) suunasid mind sinna läbi Ukraina,mis mulle üldse ei sobinud,sest kaks EU välist piiriületust lühikesel tripil, poleks kohe kindlasti midagi andnud, võrreldes suts pikema teekonnaga. Kui nett olemas ,siis kasutan tahvlis Gmapsi.
Paber kaardid on tänapäeva kiires maailmas üsna tihti aegunud andmetega,kui pidada silmas suuremaid maanteid ja linnasid. Aga see teema nagu ikka kellele ema kellele tütar, samas kui mõlemad teevad sama "töö" ära.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Vanasti oli MS Autoroute nimeline proge, mis andis peaaegu paberkaardi mõõdu välja. Kas praegu ka veel midagi sarnast on?
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Eks täpselt nii ongi Urmas.
Sina ei lähe reisile ikma Wazeta, mina ilma paberkaardita.
Seal kus mul meeldib käia, seal tuleb tihti arvestada ka kohaliku naviga.
Juhtum eelmine aasta- navi ei funka, netti pole momendil, võrguvabal kaardil hoiatus , et teeinfo puudub.
Kohalikus Kirgiisi kislakis peab karjus mu kinni ja küsib kuhu lähed? Mina vastu , et sinna tahaks jõuda. Karjus seepeale, hull oled. Kevadel tõusis Narõn üle kallaste ja viis jupp maad teed minema ja keegi pole veel taastanud. Ma mõtlesin, et mis üks kitsekarjus teab teedest ja sõitsin edasi.
Nohh mõne aja pärast lõppeski tee otsa. Tulin tagasi ja asi mutt. Tuli ilgelt suur ring teha. Aga kitsekarjusega rääkisin pärast veel juttu, pakkus teed , endal võidurõõmus nägu peas.
Sealmaal võid üldiselt oma Waze pe...se pista. Kohalik vend on igast navist targem.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Navist sai mul siiber, kui üleelmine talv suusareisile minnes viimast 50 kilomeetrit piltlikult 5 tundi sõitsime. OK, esimese tunni kaotasime oma optimismi tõttu, kui proovisime otseteed üle mägede minna ja rendiauto suverehvid keeldusid lumesajus koostööst, aga järgnevad 4 tundi läks ikka puhtalt navi nahka.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Ilmselgelt võib ka kõik Garminid ja muud navid sinna tagumisse auku installerida ja ega ka paberkaart ka ei aita,kui karjus ainult teab. Samas suure tõenäosusega just mingi waze laadne asi saab sellest olukorrast kiireimal viisil hoiatada. Eelduseks muidugi ,et seal piirkonnas on selle kasutajaid.
Kuid ma ei lähe tõesti ilma paberkaartideta reisile,tähendab pole veel käinud. Tahvlist vaatan neid sinna salvestatud kaarte,aga need on mul ka väljaprinditud ja köidetud mappi. Iga päev algab ikka selle mapi lappamisega. Waze või siis ükskõik ,mis muu asi on abiline liikumisel,mitte et seal saaks oma plaane koostada. Proovisin ka seda Garmini oma,kuid see on mingi friikide tööriist,mitte mugav abivahend reisi planeerimiseks.
Kui nüüd sinu konkreetset tee kadumise olukorraga sarnast olukorda tahaks vältida,siis peabki kuskil Kesk-Aasias või Mongoolias ilmselt karjuseid uskuma.Kuigi ilma navita on ikkagi ajulage seal orienteeruda,kasvõi oma asukoha määramiseks. Kahtlen,et keegi meist siin käib tsiklimatkal sekstandiga oma asukohta määramas.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
urmas66 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 11:16Ilmselgelt võib ka kõik Garminid ja muud navid sinna tagumisse auku installerida ja ega ka paberkaart ka ei aita,kui karjus ainult teab. Samas suure tõenäosusega just mingi waze laadne asi saab sellest olukorrast kiireimal viisil hoiatada. Eelduseks muidugi ,et seal piirkonnas on selle kasutajaid.
Sa peaks müügimeheks hakkama
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
mx77 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 11:52urmas66 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 11:16Ilmselgelt võib ka kõik Garminid ja muud navid sinna tagumisse auku installerida ja ega ka paberkaart ka ei aita,kui karjus ainult teab. Samas suure tõenäosusega just mingi waze laadne asi saab sellest olukorrast kiireimal viisil hoiatada. Eelduseks muidugi ,et seal piirkonnas on selle kasutajaid.
![]()
Sa peaks müügimeheks hakkama
Aga kui nüüd tõsiselt,et mis siis annaks pädevat infot,kui kuskil on tee kadunud ja karjuse käest saadud infi ei julge usaldada?
Variant,et lähen ise uurima ei ole just mõistlik. Paku siis mulle rumalale midagi konkreetset välja. Targutamine pole keeruline,sellega saab iga loll hakkama.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Ma kardan, et sellises kohas, kus karjuselt tuleb infot küsida pole selle wazega mitte midagi teha.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Aga ka Garmin või mõni muu lahendus ei ole pädev. Kuid küsimusest vingerdasid ikka mööda nagu poliitik
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 11:58mx77 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 11:52urmas66 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 11:16Ilmselgelt võib ka kõik Garminid ja muud navid sinna tagumisse auku installerida ja ega ka paberkaart ka ei aita,kui karjus ainult teab. Samas suure tõenäosusega just mingi waze laadne asi saab sellest olukorrast kiireimal viisil hoiatada. Eelduseks muidugi ,et seal piirkonnas on selle kasutajaid.
![]()
Sa peaks müügimeheks hakkamaAga kui nüüd tõsiselt,et mis siis annaks pädevat infot,kui kuskil on tee kadunud ja karjuse käest saadud infi ei julge usaldada?
Variant,et lähen ise uurima ei ole just mõistlik. Paku siis mulle rumalale midagi konkreetset välja. Targutamine pole keeruline,sellega saab iga loll hakkama.
Kuidas saada Waze liiklusinfot, kui interneeduse olemasolugi on kaheldav?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 119
- Liitunud: 25 Sept 2011, 20:28
- Tsikkel: Harley-Davidson
- Asukoht: Võrumaa
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 24 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Macintosh kirjutas: ↑12 Dets 2018, 11:58Spoiler
Paberkaardi eelis minu silmis on siiski absoluutne ülevaatlikkus: kõik teed on kaardil korraga näha. Ükskõik kui detailne ka digikaart poleks, siis välioludes on selle peal keerulisem orienteeruda.
Paber ei näita kas tee mille valisid on remondis/läbimatu...
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Spoiler
Sepp1 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 13:20Macintosh kirjutas: ↑12 Dets 2018, 11:58Paberkaardi eelis minu silmis on siiski absoluutne ülevaatlikkus: kõik teed on kaardil korraga näha. Ükskõik kui detailne ka digikaart poleks, siis välioludes on selle peal keerulisem orienteeruda.
Paber ei näita kas tee mille valisid on remondis/läbimatu...
Digi kah ei näita, loe mu eelmine post.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Ma pole Garminist rääkinud, aga situatsioonis, kus sul on vaja karjuse käest teed küsida siis kas usud karjust või kui karjust ei ole, siis pigem paberkaart, kui mingi Navi, sest ühe teevariandi välistumisel on paberkaardilt palju parem alternatiivne tee leida.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Spoiler
mx77 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 10:50Navist sai mul siiber, kui üleelmine talv suusareisile minnes viimast 50 kilomeetrit piltlikult 5 tundi sõitsime. OK, esimese tunni kaotasime oma optimismi tõttu, kui proovisime otseteed üle mägede minna ja rendiauto suverehvid keeldusid lumesajus koostööst, aga järgnevad 4 tundi läks ikka puhtalt navi nahka.
Nojah. Ma eelistan siiski enesekindlat navi eneskindlale teejuhile, kes võõras kohast täpselt teab, et "see suund/tee/rada on vale". Aga no eks navid ka eksi. Lihtsalt enamasti natuke vähem, kui inimesed.
Ma järjestaks usutavuse nii:
- karjus tee ääres (kui oled võimeline temast aru saama)
- paberkaart
- navi
- ...
- ...
- ...
- ...
- ...
- reisikaaslane, kes teab täpselt, et "see on raudselt õige suund"
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Päris samas klassis ei ole. Asendusena saad mõningate planeerimislahenduste juures kasutada off-line reziimi. Näiteks minu pikaajalises lemmikus, Furkotis, on see olemas. Juhendi järgi peaks seda oskama teha ka Via Michelin aga ma ei suuda seda funktsiooni sealt leida.
Üheks alternatiiviks võiks olla arvutisse insatlleeritud Andoid emulaator, mille peal jooksutad siis mõne navi tabletiversiooni. Näiteks CoPilotil on tabletile mõeldud lahednus olemas. Open Street Mapi baasil on Naviti nimeline asi https://www.navit-project.org/
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
No see kohalik kipub ka tihti paar täiesti ebaolulist pööret ära unustama ning vahemaa hindamine täiesti mööda, kui pole kohalikule kaarti näppu anda.
Arhangelskis kohalik joonistas kohalik meile lausa kaardi/teejuhise, aga 2km asemel tuli üle 4km edasi sõita ja päris mitu ristmikke oli puudu
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Räägiks mootorratta navidest
Üks populaarsemaid on Ozi Explorer, https://www.oziexplorer4.com/ . See teeb ja sööb vist küll kõiki formaate ja asju, mida inimese mõistus välja nuputanud on.
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Te räägite siin navidest... Navi ise ei tee suurt midagi. Peamine navi juures on kaart. Ja korralikke kaarte on ainult Garminile. Edasi tuleb kasutaja enda teadmmised navi ja kaardi kasutamisest. Kui on õige kaart siis on Sul ilusti kõik olemas. Nüanss muidugi on- erinevad Garmini seadmed näitavad kaarte natuke erinevalt. Seda tuleb ostes uurida ja teha selgeks enda eesmärgid ja ootused. Täna on ilmselt kõige võimekam seade Garminil loodusesse detailseid kaarte näitama Montana. Olen ise aastaid tegelenud offroad orienteerumisega ja tean täpselt mida räägin. Võistlustel kasutavad ATVd valdavalt just Montanat. Mina olen hakkama saanud Zümo660-ga. Autodes kasutatakse palju Oziexplorerit.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks mootorratta navidest
Macintosh kirjutas: ↑14 Dets 2018, 14:19Päris samas klassis ei ole. Asendusena saad mõningate planeerimislahenduste juures kasutada off-line reziimi. Näiteks minu pikaajalises lemmikus, Furkotis, on see olemas. Juhendi järgi peaks seda oskama teha ka Via Michelin aga ma ei suuda seda funktsiooni sealt leida.
Üheks alternatiiviks võiks olla arvutisse insatlleeritud Andoid emulaator, mille peal jooksutad siis mõne navi tabletiversiooni. Näiteks CoPilotil on tabletile mõeldud lahednus olemas. Open Street Mapi baasil on Naviti nimeline asi https://www.navit-project.org/Furkot_offline.png
Mäkk, mul on olemas Sygic, mis jookseb nii telefonis, kui ka tabletil ja läpakal, aga seal on seesama viga, et kui zoomida näiteks Eesti ekraani suuruseks on seal peal näha ainult kolm põhimaanteed. Täpselt sama viga nagu Google mapsiga - suures vaates läheb detailsus väga kehvaks. No Google mapsi värvilahendus on ka mingi värvipimeda leiutis vist, valged teed valgel taustal.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Spoiler
mx77 kirjutas: ↑14 Dets 2018, 15:46Macintosh kirjutas: ↑14 Dets 2018, 14:19Päris samas klassis ei ole. Asendusena saad mõningate planeerimislahenduste juures kasutada off-line reziimi. Näiteks minu pikaajalises lemmikus, Furkotis, on see olemas. Juhendi järgi peaks seda oskama teha ka Via Michelin aga ma ei suuda seda funktsiooni sealt leida.
Üheks alternatiiviks võiks olla arvutisse insatlleeritud Andoid emulaator, mille peal jooksutad siis mõne navi tabletiversiooni. Näiteks CoPilotil on tabletile mõeldud lahednus olemas. Open Street Mapi baasil on Naviti nimeline asi https://www.navit-project.org/Furkot_offline.png
Mäkk, mul on olemas Sygic, mis jookseb nii telefonis, kui ka tabletil ja läpakal, aga seal on seesama viga, et kui zoomida näiteks Eesti ekraani suuruseks on seal peal näha ainult kolm põhimaanteed. Täpselt sama viga nagu Google mapsiga - suures vaates läheb detailsus väga kehvaks. No Google mapsi värvilahendus on ka mingi värvipimeda leiutis vist, valged teed valgel taustal.
Aga ega siin ju midagi suurt teisiti ei saagi olla. Võtad paberkaardi,mis on läpaka ekraani suurune,siis seal ka just palju teid peal pole. Aga detailne kaart on ikka 1,5x1,5m. Samas eesti suuruse vahemaa läbimiseks ei peagi detailset kaarti olema,kui tahad lihtsalt ühest kohast teise saada. Kui tahad ,aga kuskil rabas seigelda,siis teedki raba suureks. Samas paberkaart ei pruugi ka igat kohta detailselt näidata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Räägiks mootorratta navidest
Ma siin praegu "õhtuse õlle" kõrvale loen ja mõtlen, et kas siis motomatkamise poolelt vaadatuna samas juba pisut koormavaks ei muutu, kui rajavalikute kontrollimiseks peaks tõesti sellist digitaaka kaasas vedama? Et kui paberkaarti vahest naviga kontrollida või vastupidi, on veel arusaadav, aga et navi kontrollin veel tahvliga...siis ju vb tahvlit veel peaks läpakaga kontrollima jne? Samas mingi kimp ekraane motokoormas, mis võib katki minna, mida saab ära varastada, mida peab laadima, st veel enam kola ühes vedama...no ja siis juba igaks juhuks ilmselt veel akupankagi vaja? Samas kui jutt käib 95% kuskil EUs kulgemisest...mitte ekspeditsioonisist kuhugi Ultima Thulesse!?
Ja tegelikult täna, juba ise pisut ringi seigelnuna, minu eelistustes (moto)matka olemus võikski ju olla selline- vahest ka pisut "kaarte segi lööv"
Peakski pigem kuidagi rohkem suutma/oskama vaeva näha hoopis selle eeltöö osaga, et ei oleks vaja kohe kindlalt just see päev ja selles kohas olla! Piisab juba sellestki, kui tead lihtsalt, et paar nädala/kuu vms pärast peaksid olema "seal" või "kodus tagasi"..no ja siis selle vahe/lõppunkti nimel, ok, paar päeva lõpetuseks "pingutad"...aga seniks võikski olla, et poohui, kui mingi jõgi üle ajab ja sada või paarsada km ringi tuleb sõita. Ja poohui, kui sa Atlase mägedes berberi vastusest suurt sittagi arugi ei saa, sest võid kindel olla, et ega ta sinu küsimusest ka eriti aru ei saanud! Või kui Albaania mägedes peale kolmandat eksimist hakkab hinge pugema kahtlus, et äkki nendel seal peanoogutus tähendab hoopis eitust, või vastupidi, et pearaputus on "jah, see on õige tee..."

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.