VOSHOD 3M 1989, Sciev


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Ega ise tähele pole pannudki, aga teisi pilte netist vaadates peaks porilaud teistpidi olema küll, eks pean ümber tõstma. (lol)
Selle karburaatori rem.komplekti vist tellin ära küll. Pole veel karburaatorit lahti võtta jõudnud, just meenus et üks väike kõrvaldamist vajav probleem on veel: tühikäiku ei saa reguleerida ehk tühikäik puudub praegu, peab ise gaasikäepidet algasendist natuke eemal hoidma. Üleval 10-võtmega keeratavat kruvi keerates ei muutu midagi. Mälu järgi oli kruvi mingi varda abil gaasisiibriga ühendatud ja siis kruvi ülespoole keeramine tõstis siibrit. Ilmselt kas on see varras lahti või üldse puudu.
Juhtus jah olema üllatavalt komplektne ja ka üllatavalt heas seisukorras masin.Isegi roolilukk oli küljes ja võti olemas. Huvitav et eraldi võtmega on, kas on siis lukk vahetatud, mul kunagi 1991 a masinal käis sama võtmega mis süütelukk. FB-s nägin kuulutust ja kohe võtsin ühendust ja sama päeva õhtul tõin ära. :D 350 eur oli hind. Number oli küljes ja registreerimistunnistus olemas, aga müüja polnud omanik ja omaniku kontakti ei teadnud. Aga õnneks reg.tunnistusel oli lisaks omaniku nimele (mingit head infot google abil nime põhjal ei leidnud, aga jäi mulje et on vanem mees) omaniku aadress olemas. Asukoht oli 250 km eemal. Juhuslikult oli tööasjus sinna kanti asja mõne nädala pärast. Tegin ostu-müügilepingu valmis (ainult omaniku allkiri puudu), võtsin kunagi Lätist u. 10 eur eest ostetud 1 L viina kaasa ja külastasin seda aadressi ning asi sai kenasti aetud ja järgmisel päeval käisin maanteeametist läbi ja sai oma nimele kirjutatud. :D
Karbuss peaks olema praegu K62B ja kunagi 1991 3M-l oli vist K65B (nagu netist piltide põhjal tundub), oli nii ujutamisnupp kui paremal külje peal üks klapp. Minu arust mul oli ikka lihtsalt 3M, mitte 3M-01, vähemalt kui vaatan vene lehtedelt pilte, siis 3M-01-l on silindripea (vist terve silinder) teise kujuga ja üldse 1 summutiga. 3M-01 lenks kinnitub kahe klambriga, mul oli kka see tavaline ühes tükis olev. Kepsu ülemine laager vist kõigil 3M-del nõellaagriga? Mul vähemalt oli. Ja väntvõll ei olnud selline: https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_40270475.jpg Oli selline välja freesitud kohtadega (äkki kõikidel 3M-del?): http://www.minskparts.com/Voskhod%20spa ... kshaft.jpg Võis äkki olla ka nii, et oli nö. ülemineku variant, vanema 3M-ga võrreldes mõned jupid olid 3M-01 omad. Väliselt oli täpselt selline (ka samat värvi): https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_4403753.jpg Sellel mul dokumente ei olnud, oli Venemaalt toodud dokumentideta ja ametlikult müüdi kui varuosadena. Hind oli 1900 EEK (aastal 1995). 3M-01 mudelil peaks olema sisselaskes mingi klapp, mis aitab silindrisse rohkem kütust anda ja võimsust tõsta. Ei mäleta kuidas mul oli, ega palju kordi karburaatorit ei eemaldanud ka ja asjast palju ei jaganud sel ajal, aga justkui on ähmane mälestus et mingi imelik vidin seal oli, päris kindel pole ka. :roll: Edasi läks küll hästi kui peale sissesõitu piiraja eemaldasin. Sissesõit oli kahes järgus ette nähtud, olid antud maksimumkiirused iga käigu kohta esimese 1000 km kohta ja siis 1000-2000 km jaoks olid natuke suuremad. Päris 2000 km ei jõudnudki ära oodata, paarsada km varem võtsin piiraja ära. Piirajaks oli karburaatori ülemise väikese kaane küljes mingi varras, mis segusiibri tõusmist piiras. No siis ikka sai asfaldil kummivilinat ka kuulda ja isegi siduriga mitte mängides aeglase kiiruse pealt lihtsalt järsku gaasi andes võttis otsa püsti. On nagu meeles, et kaassõitjaga sõites võttis vahel ka 2. käiguga esiratta õhku. Eks sai igast pulli tehtud, näiteks kruusateel proovida võimalikult pikalt kaapida (ka 2. käiguga) ja siis A-kujulise meetripulgaga üle mõõta kui pikk tuli. Mingi u. 30 m oli rekord kui oli hea lahtine kruus tee peal. :D
Külas 1 vana Jawa oli, see jäi kiirenduses maha sellest Voshodist. Ülemineku-JAWA-ga (me nimetasime 634 nii) oli põhimõtteliselt võrdne, aga suurema kiiruse peal läks JAWA eest ära kuna lõppkiirus oli suurem, Voshodil vist 110 oli max (hiljem oli mul endal ka JAWA, see läks 130). Tagantjärgi mõeldes võiks sel kuupäeval teist sünnipäeva tähistada kui suvel ilma kiivrita, lühikeste pükste ja T-särgiga sellisel mõnusalt karedal (jämedam killustik asfaldi sees) asfaldil järjekordselt max. kiirust proovides (see toimus üsna tihti) 110 km/h pealt tagumine rehv pauguga lõhki läks. :shock: Võttis vibama küll ja ennast seest jahedaks, aga midagi ei juhtunud.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”