Kasutatud tsiklite hinnad on jaburad! On või?
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Kasutatud tsiklite hinnad on jaburad! On või?
Spoiler
Macintosh kirjutas: ↑30 Nov 2018, 11:15Selles loogikas on kohe algusest peale viga. Üldistades: igasugune tarbekaup kaotab väärtust ajas, intensiivne kasutus kiirendab seda. Kogu kaasaegene majandus on sellele printsiibile üles ehitatud. Igal tootel on elukaar, miski pole igavene. Toote elukaart mõjutab kaks tegurit: füüsiline ja moraalne vananemine . Viimase alla kuulub ka varuosade saadavus elukaare lõpul ja nedne maksumus. Sõiduk pole investeering. Vahet pole, kas on tarbesõiduk või hobisõiduk. Kui tegemist pole millegi erilisega, mille järgi on jätkuvb nõudmine ka pärast elukaare lõppu siis peab hind langema ja üsna drastiliselt.
Korrashoidmine on kulu. See on esesestmõisteav tegvus. Ketid, rehvid, klapiregullid jms. Kui sõidad niipalju maha, et mootor kappremonti vajab siis see ei tõsta hinda vaid ainult aitba teda hoida tasemel "mitteront". Vastasel juhul müüd kilohinnaga, sest võimalik väärtus langeb allapoole mõistlikku s.o. allapoole kasutatavuse taset. Kulu omakorda ei saa sa vaadata tulevikku tehtava investeeringuna vaid toiminguna mis väldib sul tsiklit kilohinnaga müümast.
Kui sa nüüd kasutad väljendit "mul ei tasu seda selle hinnaga müüa" siis jõuamegi me kiiresti valikuni: kas kilohind või tänane hind millega keegi selle masina mõistliku aja jooksul ära ostab. Pärast 3 hooaga müümist peaks hind veel mdalam olema aga nüüd jõuab müüja selleni, "et enne viin pügimäele, kui selle hinanaga ära annan". Ja nii ta varuosadeksvõi prügimäele jõuabki. Märkimisväärselt madalama hinnaga kui seda oleks juhtunud aastal üks. Seega jõuame taagsi sinna,e t sinu tsikli värtus on mitte tema hind müügiportaalis vaid hind, mille jooksul keegi on nõus selle ära ostma.
Pea palun silmas veel ühte asja. Kui keegi müüb kasutatud tsiklit Eestis märkimist väärivalt kõrgema hinnaga, kui ma selle saan kätte Saksamaalt või Inglismaalt siis suure tõenäosusega jõuab ostja raha nimetatud riikidesse.
Enamik sõidukeid pole tõesti investeeringud, sh seesama SV.
Majanduslikust vaatest on mootori- ja teised suuremad remondid ebaotstarbekad. Ilmselgelt ei ole võimalik teha 1+1 tehet remondikulu ja remondile eelnenud hinna vahel, ning sellega sõidukit maha müüa. Pigem jääb selliste suurte läbisõitude ja remontide juures tehe sinna 1/2 + 2/3 juurde.
2.5-3k raha on täpselt selline hinnaklass kus ratas toodab piisavalt "pehmet tulu" elukvaliteedile, et selle rahaks vahetamine ei omaks mõtet. See on muidugi iga inimese isiklik arvutus ja sõltub ka sõiduki moraalse vananemise astmest. 1-1.5k peale jääb hind pidama kuna seal on arvutus veelgi lihtsam.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.