Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!) → Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?


Teema algataja
will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ford4.jpg

Täna tegin veel natuke katseid ja salvestasin ühe loodetavasti pisut paremini loetava live data sessiooni ka. Mis on posti alguses näha
Mis ma üldjoontes teada sain. Pumba pealevoolu toru/vooliku sain pumba küljest lahti võtta ning veendusin, et sealt kütus pumpa peale saab liikuda. Samuti tilkus kütus läbi pumba ehk pealevoolu ühendatud voolikust gravitatsiooni mõjul sisse ja pumba tagasivoolust (mis on pealevoolu ühendusest natuke ülevalpool) tilkhaaval välja. Seega kütus füüsiliselt pumbas justkui liigub, vähemalt läbi madalsurve poole ja etteande pumba osa.
Veel sain kinnitust kahtlusele, et pumba küljes asuvat rõhuregulli solenoidi vahetada ilmselt ei ole võimalik ka parima tahtmise juures, kuna kõik T25 torx otsad lihtsalt keerab sinna poldi sisse rulli aga lahti need poldid ei tule! Samas, solenoid paistab ikkagi töötavat - vähemalt füüsiliselt kinni jäänud ta ei ole sest arvuti näitas parameetri "fuel pump %" väärtuseks jätkuvat 0'i siis kui jätsin selle klapi connectori lahti ehk külge panemata. Ning sama parameeter näitab üsna loogilisi numbreid siis kui connector on külge ühendatud, nagu graafikult võib tõdeda. Seega see parameeter näitab sama solenoidi PWM töötsüklit.
Pumba küljes rohkem ühtegi klappi ei paista ülevat, fuel raili küljes samuti mitte. Minu jaoks natuke üllatav, et pumba küljes pole peale selle sama metering valve 2 klemmilise connectori isegi rohkem mingeid kaableid. Seega justkui võiks siis eeldada, et kõrgsurvepump on puhtalt mehaaniline ja isetoimetav asjapulk ning ainuke ECU poolt juhitav parameeter selle juures ongi seesama rõhuregulaator oma 2 juhtmega? :O

Ideed on igatahes otsas. Küttepumba vahetus peale vaadates tundub ka selline töö, et selleks tuleb vist kogu kapotialune tühjaks, kui mitte lausa mootor maha tõsta. Ühesõnaga majanduslikult ja ajaliselt üsnagi mõttetu ettevõtmine.

Pildil ülevalt alla FP ehk pumpa töötsükkel, FRP ehk common raili rõhk, kütuse temp, mootori pöörde, aku pinge ja viimaks hõõgküünlad ON/OFF (arvatavasti lülitusrelee signaal). Ajaliselt esimesed kümmekond kasti on süüde sisse, kapoti alt kostub mingit teatavat pininat selle hetkeni kuni FP ja GPC kukuvad ära (3-5sec), ja järgmine joonte tõus on siis starteri ketramine. Huvitav, et rail pressure kukub ära sujuvalt ja justkui ei oleks üldse lõpuks seotud sellega, kas pump ringi käib või mitte. Mingeid ideid, keegi näeb siin midagi, mida mina ei näe ega mõista?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”