Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!) → Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?


Teema algataja
will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Jah, sain sellest targemaks...lugesin selle tüki juba eelmine nädal läbi.
See osa "First, low-pressure fuel enters the gear pump (A). The gear pump’s purpose is to feed the high-pressure pump. The maximum flow rate of the gear pump is limited by the calibrated suction throttle (B) to avoid an overload scenario at the overflow valve (C). The overflow valve returns fuel to the gear pump inlet, provides lubrication for the pump, and keeps pressure in front of the metering unit (D) constant." ütleb mulle justkui, et kui misiganes põhjusel pumba high pressure pool kütust ei pumpa siis läbi low pressure poole käib kütus sellele vaatamata ning lihtsalt suunatakse tagasi läbi selle overflow valve...ühesõnaga kõik või suurem osa kütusest mis pumpa siseneb peaks siis overflow pordi kaudu sealt uuesti väljuma ning minema lihtsalt uuele ringile pumba sisendisse. Täpselt nii see torustik seal ka tõepoolest ehitatud on ehk et pumba overflow liitub T-ühendusega lihtsalt sama filtrist tuleva küttetoru peale, mis pumbale kütust ette annab. Kui ma võtsin pumba tagasijooksu lahti ja natuke starterit käiasin siis ei imbunud sealt tagasijooksust mulle voolikusse mitte ainsatki tilka! Kas siis pumba nö. etteande osa ei saa samuti ühtegi tilka peale ehk lihtsalt ei olegi midagi pumbata või läheb kõik high-pressure pumbale ette, kuid kõrgsurvet ei teki.

Rihmaajami all mõtled mootori hammasrihma ja selle poolt veetavaid võlle ehk siis nukkvõllid ja küttepump? Paraku sellel mootoril ei ole mingit ligipääsu hammasrihmale, peab vist pool kapotialust enne maha kiskuma ja kuskil seal soonrihma, genekate ja selliste asjade all, mingite katete taga on hammasrihm. AGA, pihustades otse kollektorisse süttivat vedelikku, läheb mootor lühiajaliselt peaaegu käimagi. Seega ma eeldaks, et vähemalt nukkvõllid ikka toimetavad...ehk siis on see rihmaajam ikkagi elus? Ma eeldan, et märk sellest on ka fakt, et peale pikemat seismist küttepump siiski korraks lööb lati sisse mingi peaaegu arvestatava surve. Kujutan ette, et mingi väike kogus kütust kuskilt kuidagi vajub või imbub pumba kõrgsurve poolele ette ja selle baasil pump suudab korraks lüüa survet. lööb selle kütuse sinna raili ära aga kuna rohkem kütust, misiganes põhjusel, peale ei saa siis sellega ongi pidu läbi ja pump enam survet lüüa ei suuda.
Minu jaoks müstika on see, et misasi see siis ikkagi kütuse pumba jaoks nii konkreetselt kinni keerab. See metering valve, niipalju kui ma asja tööpõhimõttest aru olen saanud ei pane iseenesest klappi kinni ega peata kütuse voolu. Ta lihtsalt suunab kütust ühes või teises suunas. Kas pumbale ette või tagasijooksu. Äkki seal on veel mingisuguseid elektroonilisi shutoff klappe kuskil (pumba sees?), arvuti arvab, et auto on crashinud ja pumbale mingil juhul kütust peale anda ei tohiks. Aga eks ma pean ilmselt püüdma rõhuregulaatori sealt kätte saada ja vähemalt proovida selle vahetust.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”