Telk motomatkaks → Re: Coleman Tatra 3 motomatkaks
-
- Postitusi: 3251
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 373 korda
Re: Coleman Tatra 3 motomatkaks
Sai ka see telk [Coleman Tatra 3] ligi võetud ja kokku 8 ööd seda siis kasutatud parasvöötmes ja lähispolaaralal 10 päevase perioodi jooksul.
Miinused:
*Esiteks, telk ei hoia päris vihma kinni, kui ei kasuta vähemalt kolme vaia väliskihi pingutamiseks. Servadest tuleb vett sisse.
*Teiseks, korraliku tuule korral pead kasutama kõiki vaiu, sest kuju, mis telk vaiu kasutamata võtma hakkab, on päris jube.
*Kolmandaks, kuiva telki on tore üles panna, kuid teine päev märja telgi ülespanek on juba päris mõnus tegevus ja sobilik pigem kahele inimesele. Boonuspunktid tulevad veel, kui pead seda tuule käes tegema.
*Neljandaks, sees on sääsevärk vms. See on suht lohvalt sees ja seetõttu telgi ruumala tegelikult kannatab. Võrdluseks odavatel kuppeltelkidel on see kenasti pingul. Telgis sees on 188cm madrats. Niipidi peaks telgi pikkus olema 210cm. Pilt vast ütleb kõik, et kui hästi sobib.
*Viiendaks, kaarte kinnituspesa vähemalt mul ei pidanud vastu. Õnneks on telgiga kaasas remondikomplekt ja sai see viga ära ajutiselt ära lahendada, aga siiski. Kui odavtelgid kasutavad terast, siis sel on mingi murduv sulam. Ehk siis võib olla küll alumiinium reklaami järgi, kuid reaalsuses see siiski ei paindu, vaid murdub.
*Kivisel pinnasel ja tuule käes oled püsti hädas, kui vaiu maa sisse ei saa.
Plussid:
*Muus osas, kuiva telki hea kiire üles panna ja ruumi piisavalt täpselt kahele madratsile.
*Telgi põrand on mõnusalt õhukesest materjalist.
*Telgi nööride abil pingutamine on mugav.
*Kaared käivad väga kiirelt valmis paigaldamiseks ning vaiad tummised.
*Eeskojal nn põranda puudumise tõttu määrib telki vähem ära, kui see oleks seal.
*Telk püsib kenasti tuule käes, kui kõik vaiad on kinnitatud.
*Konks lae all on kuldaväärt asi. Oleks neid vaid rohkem.
Küll aga arvestades, mis see telk maksab, siis oleks oodanud natuke rohkemat. Bang for buck klassi see kindlasti ei kuulu, samas iseenesest halb telk pole, vaid üle keskmise.
Ise annaks 6/10st hindeks ja seda just kaare purunemise tõttu. Muidu oleks 8/10.
Spoiler
ats30 kirjutas:Nüüd, kolme kuu möödudes oleks paslik anda väike tagasiside Talvel välja valitud Coleman Tatra 3 kohta. Püüan olla võimalikult objektiivne.
Suurus pakituna.
Peale mõningaid katsetusi pakime telgi ja kaared eraldi. Telk läheb küljekohvrisse, kaared pehme kohvri tagumisse taskusse. Väga ok. Miinus on liiga hea originaalkott. See on torukoti põhimõttel ja päris hermeetiline. Ja kuna on hermeetiline siis sulgemisel jääb sinna alati üksjagu õhku mida välja ei saa. See omakorda võtab rohkem ruumi. Originaalkott on tõenäoliselt päris hea kui telk kinnitub väljaspoole kohvreid aga kohvri sees võiks olla mingi lihtsam kompressioonkott. Päris ilma kotita ei saa telki piisavalt kompaktseks pakkida.Paigalduse mugavus/kiirus
See on ikka jube suur õnnistus et kogu telk seisab üleval ainult kaarte abil. Kolme kuu jooksul eile esimest korda tõmbasin mõned nöörid pingule ja paigaldasin vaiad. Seda seepärast et saime korraliku vihma. Üles panemine ja kokku pakkimine on kiire ja mugav. Nii kiire et ei oleks uskunud. See et kaared tuleb nn kanalitesse lükata ei ole üldse probleem (eks aeg näitab kaua vastu peab). Ilma vaiade ja nöörideta püsti püsimine on äärmiselt vajalik. Aafrikas on maapind enamasti kas kõvaks põlenud savi või pehme liiv. Mõnedes linnakämpingutes ka betoon. Kõik need aluspinnased on vaiade jaoks ebasoodsad. Liiva sees nad ei püsi ja kõva pinnase sisse neid lihtsalt ei vajuta. Autodega matkajatel on eraldi vaiahaamer kaasas. Üksi paigaldamise lihtsustamiseks on alumiiniumkaarte otsad disainitud nn kraega. Korra juba rõnga sisse panduna püsivad need seal hästi ja ei pea paluma kaaslasel "otsa hoida või juga juhtida".Suurus
Kahekesi matkates just paras. Kohvrid ja sõiduriided mahuvad eeskotta, magamistoas on piisavalt ruumi nii magamiseks kui ka ülejäänud mandi laiali laotamiseks.Kasutusmugavus
Väikese miinusena võiks välja tuua suhteliselt madala "välisukse". Suuremat kasvu mees peab natuke rohkem kui tahaks koogutama. Kuna eeskoda on madal siis seal sees olles midagi toimetama ei mahu. Telki sisenemiseks tuleb avada nii välis- kui siseuks ja siis ühe vauhtiga kohe kas sisse- või välja ronima. Telgil on küll kaks välisust kuid reaalselt leiab kasutust ainult üks kuna sisemine uks avaneb ühele poole. See ei ole eriline miinus, lihtsalt teine uks meil kasutust ei leia ja on suhteliselt mõttetu. Samas ühest servast sisenemine jätab kohvritele ja sõiduriietele pea kogu eeskoja ruumi ja nendest ei pea üle ronima. Footprint võiks ehk olla, samas peab seda siis puhastama ja see lisab kaalu/mahtu pakituna.Ventilatsioon
Ventilatsioon on nii ja naa. Mingit kondentsi ei tekkinud, ka mitte mere ääres üliniiskes kliimas. Samas õhupuudus tekkis küll. Seda just mereäärses eriti kuumas ja niiskes kliimas kus samal ajal tuult ka ei olnud. Võrkpinda on sisemisel telgil vähe ja olemasolev võrk on nii tihe et see piirab õhu liikumist märgatavalt. Olen harjunud et telgi uks on soovi korral kogu ulatuses võrk, Tatra 3-l aga on ainult ülemine kolmandik võrguna. Samuti võiks telgi laes olla rohkem võrku. Oma osa võis mängida ka asjaolu et kui telk on paigaldatud ainult kaartega, nöörid-vaiad on pingutamata, siis ei ole telgi kuju päris korrektne, nn õhukanalid on kinni ja seepärast ka ventilatsioon nii hästi ei toimi. Kokkuvõttes oli ventilatsioon puudulik ainult eelpool mainitud üliniiskes ja eriti kuumas ning ilma igasuguse tuuleta tingimustes. Muul ajal täiesti talutav. Siiski kaalun sisemise ukse tuunimist nii et see oleks kogu ulatuses võrk.Kokkuvõte
Arvestades eeltoodut annaksin 5 palli süsteemis Tatra 3 -le motomatka telgina hindeks 4+. Sissepääs on tsipa ebamugav, seda muuta ei saa.
Sisemine uks võiks olla üleni võrgust, seda saaks paremini teha.Praegu tundub et sai kõik öeldud. Kui miski meenub siis lisan.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.