Keti hooldus ja eluiga

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas:
urmas66 kirjutas:
romulus kirjutas:

Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?

Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.

Miks sa räägid asfaltist, kui küsitakse kruusa kohta? Eriti kui küsitakse konkreetselt did keti kohta? Mul baigil samamoodi kett kestis spraymäärdega tundmatu firma 20k asfaltil. Eelmine aasta venes sopa sees mütates sõbral twinil aga uus tagumine hammakas sisuliselt suri ära 4500km kohta, milles oli sees ka veel asfalti. Seega igasugu huvitav maastikul sõitmine lõhub kuluosasid mõnusalt.

Nii et asfalt ja kruus pole üldse võrreldavad olud. Endale panin ka alpile DID-i keti peale eelmine aasta. 50:50 soppa ja asfalti ning 4000km pole veel pingutama pidanud, kuigi ilmselt varsti tuleb esimene pingutus ära teha. Scottoiler on peal ning vaid 1200 km on sellest täislastis ratas olnud.

Ma kirjutasin,et suurema osa asfalti ehk mitte ainult asfalt.Kogu kasutuse peale tuleb ehk 10-15% muid teid ,kui asfalt ehk 3-4tkm. Pingutanud pole rehvivahetuste vahel üldse kunagi.Määrisin enne ketti iga tankimise ajal ehk 250-300km järel või siis iga sõidu alguses.
Ma olen sinuga nõus,et maastikul sõit kulutab ja selleks peabki valima parema-parima keti ja hammakad.Venimine on ka muust kui kulumisest tingitud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”