Hälvik-autojuhid
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Hälvik-autojuhid
Sai siis pühapäeval tutvutud lätiga läbisõit tsikliga 650km, läti A2 hea ja laineline (kohati liigagi) tee ja tsikliga kui on kohvrid ja "seljakott" tagaistmel siis kihutada ei saa, küll aga "sõita"....minu mõistes. Tagasi tulles vints tõmbas ratta garaazi ja õhtul Tallinna poole. Haanja - Munamäe tee, hea ja kurviline lubatud 90, vahel aga oli ka 70 liiast....muidugi matkaautoga. Otsustasin prooviks siis kiirust jälgida nagu on nüüd kombeks: maanteel 85km/h, asulates 45km/h ja ka mujal -5km...."nii on ohutu". Sõita TÄPSELT 85km/h ei õnnestunud.....ikka 84-87, vahel ka 80. See toimus Tartu - Tallinna vahel 174km ja väsitas hullemini kui tsikliga 650km. Miks? Oli matkaauto, mugavad kapteniismted, "seljakott" tegi veel automaatmasinas erinevaid kohvisid, muusika mängis, kliima automaat +24C j.n.e. Lihtsalt seetõttu, et tähelepanu oli nii 75% GPS-il, 10% turborõhu näidikul (et ikka teine turbo ei rakenduks ja oleks öko), 10% tähelepanu oli tee äärejoonel ja tagasõitjatel, et neid korralikult suunatulega mööda juhtida....ja ülejäänud tähelepanu oli hajutatud kohvi, musa, ja tee jälgimisele. Hea, et ühte jalgratturit alla ei ajanud......Pimedas aga tekkis ette LADA just suure algustähega....90 aslas sõites 75-80 ja minul "jälgijal" möödasõit võimatu. Võtsin siis sappa. Vaatan, teel mitmeid märke....HOIA PIKIVAHET. Nagu teada on "ohutu" pikivahe 1:10 kiirusest 80km/h siis 8m ja 300km/h 30m j.n.e. Lada muutus närviliseks (ei lülitanud sisse teedeväliseid prozektoreid ega ka kaugtulesid vaid nagu korralikule liiklejale kohane pooltuledega), ja lada hakkas kihutama...juba 85, mina ikka 7-8m pikivahega sabas. Lõpuks läks 86-87km/h tunnis eest ära ja 15-20min kadus kaugustesse. Tallinnasse jõudes olin rampväsinud nagu oleks 174km asemel üle 1000-e sõitnud....ja Tallinnas enam ei julenud kiirusejälgimise hobiga tegeleda.
Kiiruse jälgimist soovitaks alles load saanud autojuhtidele, veokitele millistel on puisteaine koormad, liiv näiteks ja ja soovitavalt 2-e teljelise järelkäruga......muidugi ka kütuse ja piima tsisternidele kui on pool tsisterni täis.....ja halva nähtavuse näiteks udu korral. Siis oleks eesti teedel kohe tuntavalt "ohutum".
Minu isiklik arvamus (puhtalt isiklik
) on kiirusekaamerate ja kiirusejälgijate kohta: see on riigi rahakotile mitte liiklusohutusele. Iga juht peaks valima vastavalt oma sõidukile ohutu kiiruse. Ei saa kohvritega HD või külgkorviga K750 võrrelda R1 või muu baigiga samuti mosset ferrariga. Mis ühele on surm on teisele ebanormaalne sõidumaneer. See aga on unustatud...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.