A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Moderaator: Moded
A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Küsimus selline, et kuna 2013 aasta uue seadusega ei saa sõita A2 lubadega mootorrattaga, mis on piiratud peale 2013 aastat ning millel üle 70kw, siis ehk keegi teab, kuidas see kategooria kuvatud on sinistele poisikestele, ning kui pädevad on nad vahet tegema sellel. Nimelt, kui lasen siiski ära piirata masina, mis rohkem, kui 70kw ja saan arkis arvele A2 tsiklina, omades ise A2 lube, siis kui suur on risk ja võimalus, et nad läbi hammustavad, et see masin piiratud alles nüüd või siis varem, kui 2013?
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Vahet pole, millal piiratud, kui üle 70 kw, siis A2 ei kuulu. Samas pole õrna aimugi, mis need sinised näevad.

A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Mõtlen, et A2 mootorrattana arvele peaks saama ikka, vähemalt nii mulle maanteeametist öeldi.
-
- Postitusi: 1528
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Peoneeger kirjutas:Küsimus selline, et kuna 2013 aasta uue seadusega ei saa sõita A2 lubadega mootorrattaga, mis on piiratud peale 2013 aastat ning millel üle 70kw, siis ehk keegi teab, kuidas see kategooria kuvatud on sinistele poisikestele, ning kui pädevad on nad vahet tegema sellel. Nimelt, kui lasen siiski ära piirata masina, mis rohkem, kui 70kw ja saan arkis arvele A2 tsiklina, omades ise A2 lube, siis kui suur on risk ja võimalus, et nad läbi hammustavad, et see masin piiratud alles nüüd või siis varem, kui 2013?
Sina pead ikkagi lähtuma sellest mis on tsikli passis. Sõidukit kuvatakse kõigile nii nagu see registris on. Kõik piiratud sõidukid mis on juba registris siis need sinna ka nii jäävad ja mingit probleemi sõites pole.(Näit. 1000 tsikkel ja passis, et piiratud ja 25kw siis pole mingit probleemi sõita A2 lubadega)
Kõik tsiklid mida nüüd tahetakse piirata siis need käivad tänaste reeglite järgi.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Just nii nagu Ain ütles. Kui sul on registris kuni 35kw ratas, siis ta on kuni 35kw.
See on mnt ameti probleem, et lasid ebaseadusliku regamise teha.
-
- Postitusi: 101
- Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
- Tsikkel: Suzuki Intruder 1400
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 24 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Asi pole selles mida sinised näevad, vaid kas ARK/MNT selle asja läbi laseb.
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
No saatsin mntametile meili ja vastuseks sain, et kui dokumentatsioon korras, siis saab tehnilisse passi vajalikud muudatused teostada küll. Iseasi kas pärast kui piirajad peal seal juba olles jutt samaks jääb. Nadi seis oleks, kui lasta masin 200 euri eest ära piirata lähtudes sellest vastusest mis meili teel sain, ning kohapeal muud juttu räägitakse
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Otsi mõnelt kuulutustesaidilt juba piiratud tsikleid, vaata nende andmeid ARKi lehelt ja näed kenasti ära, mis seal kirjas on. Neidsamu andmeid näeb ka politsei, sama andmebaas.
Näiteks: http://www.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=2199834
Sõidukil endal ei ole sellist asja nagu A2 kategooria, see on puhtalt juhilubade kategooria, seega pole ka mingit alust piiramisest keeldumiseks. Muidugi on võimalik, et nad kirjutavad kiusu pärast sinna mingi joga passi, aga ega keegi siit ei saa seda nagunii garanteerida, mis neile seal pähe lööb.
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Kuidas see tegelikult toimub? Pööretega, siis suurem tsikkel ei sõida, seguga? Siis gaasikäepide jääb väga tuimaks, kas see mootorile ei mõju halvasti?
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Transalpile käis lihtsalt mingi plönn gaasihoova vahele, mis tal maximumisse enam minna ei lasknud st rutska käiku vähendati ca 25%. Mootorile see kuidagi ohtlik küll ei ole.
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
No siis küll! Aga selle "junni" võib ju eemaldada?
Pole kahjuks selle teemaga eriti kursis. Kas on tsiklile kaalu ja võimsuse piirangud? Mida üldse annab A2-e alla teha? Näiteks Bos Hoss ei tohiks kohe kuidagi sobida või saab ka "timmida" 8,2l mootorit?
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Minu oma sõitis selle junniga aastaid tagasi arkist koju ja kõik
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Aga palun mnt.ee päringus nii kirjas ÜMBEREHITUS: Q160641., LISASEADE: VÕIMSUSPIIRAJA., ÜMBEREHITUSEELNE VÕIMSUS 53KW.
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
23,5a. vanust? Diskrimineerimine.......miks mitte 43,5a või 73,5a.???
Ümberehituse eelset võimsust ei leidnud. Sõjaväes kui 18a. käes antakse automaat pihku ja tsikkel siis ohtlikum. Kusagil 19-20 võid juba kutselise kõrilõikaja staatuse teenida (skaupataljon), tsikliga sõitmiseks oled ikka liiga noor. Prantsusmaal (vist) on 92kw piirang? EU oma ülereguleerimisega pole siiani ühtseid liiklusnorme, märke ega eeskirju suutnud koostada
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Tegin mootorratta võimsuse piiramise protsessi läbi 2014 aastal. asi väga lihtne.
- Volitatud paigaldaja kaudu soetatakse ja paigaldatakse sertifitseeritud võimsuse piiraja tehnilised seadmed. Eestis näiteks Motohoov või Motodepoo. Vb on teisigi, tuleb konkreetselt uurida.
- Kui seade paigaldatud (minul paigaldati karburaatormootorile kütuse sisselaskeava vahele spetsiaalne rõngakujuline seib), siis paigaltatakse sõiduki raamile spetsiaalne võimsust piirav tähis koos vajamineva infoga. See kleebis peab olema 100% säilitatud ja ratta küljes.
- Paigaldaja annab sulle kaasa vajamineva dokumentatsiooni (sertifikaadid, paigaldustõenduse jms), millega lähed Maanteeameti büroosse.
- Lähed büroosse, näitad ratta ette, maksad ära muudatusega seotud riigilõivud ja võid piiratud mootorrattaga liiklusesse asuda.
NB! Piirata saab kuni 50% võimsusest, ehk siis kui on vaja A2 kategooria ratast, siis saab maksimaalne võimsus olla 70Kw.
Kui sul on veel midagi täpsustavalt küsida, siis küsi.
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
On ka erivõimsuse piirang, ei tohi olla üle 0,2 kW/kg.
Varem tegi ka Ramo piiramist, enam ei tea, kas teevad.

-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
- Tsikkel: IZ
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
- hakkad kodus piiramisrõngaid eemaldama...
Re: A2 load ja piiratud võimus. Mida politsei näeb?
Reigo kirjutas:Aga palun mnt.ee päringus nii kirjas ÜMBEREHITUS: Q160641., LISASEADE: VÕIMSUSPIIRAJA., ÜMBEREHITUSEELNE VÕIMSUS 53KW.
Ainuke lõpuni kasulik vastus siin heietuste jadas Ehk siis tänapäeval panevad algse võimsuse ka passi ja kahjuks see teemaalgataja poolt plaanitud gambiit läbi ei lähe.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.