Kummiventiili töökindlusest → Kummiventiili töökindlusest


Mariella Lünka

Kummiventiili töökindlusest

Lugemata postitus Postitas Mariella Lünka »

will111 kirjutas:
Spoiler

Iga ventiil võib hakata lekkima, ja on ka hakanud...sõltumata täiesti sellest, kas sõidetakse rinkal või mitte. Tsentrifugaaljõud ei ole kohe absuluutselt mitte rinkaspetsiifiline asi ning ei mõju seal kuidagi otseselt teistmoodi kui tänaval sõites. Ka keskmised kiirused ei pruugi olla niivõrd erinevad kui mõnel tänaval sõites. Rehvi vahetades ei vahetata ega näpita tarbetult ventiili. Ja tsüklid siiski mõjuvad peaasjalikult rehvile, mitte niivõrd ventiilile, mis on suure alumiinimradika keskel püsti. Pealegi on ka metallventiilil ikkagi KUMMIST tihendid, mille üks ja ainuke eesmärk ongi - ülla ülla, õhutiheduse tagamine :) Ma ütleks, et neile mõjuvad needsamad tsüklid sel juhul laastavamalt kui kummiventiilile.

Ühesõnaga, need argumendid siinkohal ei päde minu silmis. Aga ei hullu, eri arvamusele jäämine pole maailma lõpp :D Üks asi siiski veel, miks see metallventiil justnimelt L kujuline peab olema seal rinkal, et mida see täpsemalt annab? muudab ja ventiili pikemaks, raskemaks, sama tsent.jõud hakkab sellise kujuga ventiili painutama palju imelikumas suunas kui sirget ventiili.

Point on pigem selles, et rinkal on kogu see kasutus intensiivsem, seda ka läbi tsüklite - see kehtib ka kogu ülejäänud tehnika suhtes. Näiteks hoolduse mõttes teevad tehased olulist vahet kas tegemist on tänavarattaga või rinkarattaga. Kummiventiil võib sul lekkima hakata suvalisest kohast kui ta saab pidevalt painutamist, enamasti kuskilt velje lähedalt.

Arvesta sellega, et rinkal isegi rehvirõhku mõõta püstise kummiventiiliga on ERITI just esirattaga väga ebamugav ja nõuab enamasti ventiili painutamist (pidurikettad jäävad ette jne). Lisaks mõjuvad tsentrifugaaljõud väga erinevalt püstisele kummiventiilile ja madalale L kujuga metallventiilile. Kummitihendid metallventiili puhul ei saa sellist koormust või oma kulumisvõimalust, et nad sealt vahelt välja kukuks - aga loomulikult, mingi aja tagant on mõtet ka seda jälgida. Oled sa katsunud velge mis tuleb rinkal sõidust? Kõrvetad näpud ära.

Kui sinu jaoks see arvamus ei päde siis järelikult on sul liiga väike rinkapraktika sest selliseid asju on seal juhtunud suht palju ja on sellepärast ka kukutud. Mis sa arvad, miks näiteks WSBK reeglites on KOHUSTUSLIKUD metallventiilid L kujulised ja madalad (tegelikult on need kohustuslikud paljudes sarjades) ?

Viimati muutis Mariella Lünka, 23 Apr 2018, 20:08, muudetud 5 korda kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”