Õnnetused mootorratastega [2017]
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Õnnetused mootorratastega [2017]
AzA kirjutas:Pigem on küsimus - mismoodi tagaratta alt pidurdamine käib? Blokeerida tagapidur ja siis kehaga jõnksutada?
Kui nii, siis on ka vist õpikunäide, effektiivsem on otse objekti poole küpsetada esipidurit blokeerimise piiril hoides.
Pole just kerge instinktist üle olla, aga siiski tsikkel pidurdab nii kõige paremini. Tagapidur on pmst kasutu äkkpidurduse korral
Vaidlen vastu, tagapiduril on äkkpidurduses väga suur roll. Kui sa teed äkkpidurdust ilma tagapidurita, siis läheb esiratas tükkmaad kergemalt loha ja kaotad võimalikus rakendatavas pidurdusjõus meeletult. Äkkpidurdamise jaoks pead olema pidevalt valmis ja selleks peab olema sõiduasend õige ning põlved kenasti vastu paaki. Tagapiduri lööd kõigepealt tuimalt blokki ja samal ajal vajutad rahulikult, stabiilselt ja kõvasti esipidurit kuni viimase piirini (no kui aju juba selleks ajaks lukus ei ole). Sedasi kandub kõigepealt raskus esirattale, amort surutakse kokku ning pidurdus on tükkmaad efektiivsem. Eriti suur vahe on kõrgemate rataste, nö matkaenduurode puhul. Kui nüüd juhtub, et tagaots peaks kuidagi viltu kiskuma, siis esiteks aitab korrektne kehahoiak ning kui sellest ei piisa, võib hakata tagumist pidurit järgi andma, sest esimene juba pidurdab max võimsusega (jällegi, kui vaid aju veel lubab).
Villem aka Villu aka Madis

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.