Mootorratturite reisikirjad
-
- Postitusi: 272
- Liitunud: 01 Mai 2013, 22:20
- Tsikkel: IZ,Jawa,GSXF,R1,XL1000
- Asukoht: Tartu/Stockholm
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 14 korda
Re: Mootorratturite reisikirjad
Sai siis täna hommikul Tartust kell 8 minema pandud.
Sihtkohaks kõigepealt Nordkapp. Rattaks Varadero XL1000. Esimese päeva õhtuks sain siis Oulusse paika. Natuke alla 12 tunni ja 850km. Tagumik elas üle Plaanis on siis ainult Nordkapp ja sealt edasi täuesti plaanivabalt. Huvi oleks Norra lõunatippu välja jõuda, aga eks näeb millal jõud ja tahtmine otsa saab. Hetkeseisuga peaks hiljemalt järgmiseks reedeks kodus tagasi olema, et mitte tööle hiljaks jääda.
Teise päeva õhtuks siis 900 km sõidetud. Honningsvåg sai siis peatuskohaks valitud. Siit on Nordkapp ainult kiviga visata. (30 km)
No aga need mägiteed on ikka päriselt lahedad. Ei oska seisukohta võtta sõidu ajal, millele keskenduda. Vaated on sellised, et kiivri sees on koguaeg suu ammuli. Aga siis jälle põhjapõdrad pikutavad keset teed ja tuleb sõidule keskenduda.
Lasin suht rahulikult lubatud 80 ja kohati max +20 üle. Seni, kuni üks kohalik tõsine sõidumees Mini Cooperiga mulle tagatulesid näitas
Siis läks asi huvitavaks. Üritasin tal sabas püsida, aga krt, niipalju mune mul ei ole, et sealseid kurve 120-ga tuimalt läbi lasta.
Paugutasime siis kahekesi umbes 30 km. Kurvides kippus eest ära, sirgetel lasin järgi.
Kui tüüp lõpuks tee pealt ära keeras, olid nii minul, kui ka temal pöidlad püsti
No igatahes viimased 80 kilti lasin juba suht turisti tempos 70-90-ga
Homme siis plaan Nordkappi väisata ja Norrat pidi allapoole minema panna. Eks näeb, kaugele jõuab.
Kolmanda päeva hommik algas siis Nordkapi külastusega. Järgnevatele minejatele võib vihjeks öelda, et kui laekuda kohale laupäeva hommikul kell 8, siis saab 270 nokki kokku hoida, kuna piletikassa oli lihtsalt kinni.
Kolmanda päeva õhtuks 790 km ja peatuspaigaks linnake nimega Narvik. Vaated on ägedad ja teed on veel ägedamad
Neljas päev algas siis korraliku vihmaga. Mis seal ikka, kiled selga ja minema. 70 kilti paduvihma ja siis pooleks tunniks praami peale kuivama.
Kusjuures piletimüük käib huvitavalt. Sel ajal, kui autod peale sõidavad, siis vana lihtsalt möödaminnes kasseerib kõigilt piletiraha. Kõik kaarditerminaalid ja tsekiprinterid ripuvad vöö peal
Sai ka sellise kogemuse, kus ühel hetkel tuli isegi päike välja ja pärast paarikilomeetrist tunnelit oli jälle vihm seljas.
Märjaga kurvides väga painutada polnud nagu erilist isu ja seetõttu venis ka sõidupäev suht pikaks. Õhtul kella 9-ks jõudsin Trondheimi. 900 km seljataga ja tagumik suht kange.
Homseks plaan Trolliredel ja Atlandi tee üle vaadata ja siis ots kodu poole.
Hommikul Trondheimist minema ja suund Atlandi tee poole.
Lahedalt on ikka tehtud see tee. Enam vähem mingite merest väljaulatuvate kivide otsa on ta kokku lapatud.
Sai pisut imetletud ja siis Trollstigeni poole tuld.
Üks huvitav asi torkas juba esimesel päeval silma. Kui tükk aega kurvides mõne sõiduka taga tiksuda, siis üsna paljud tõmbavad sirge alguses hoo korraks maha, et saaksid kiirelt mööda. Samuti mõnes kohas, kus tee keskel eralduspiire, tekitati kah tihti vasakusse serva niipalju ruumi, et mahtus läbi süstima. Selle koha pealt respect kohalikele autojuhtidele. Peeglisse vaadatakse ikka kordades rohkem, kui Eestis. Kuigi tõe huvides pean nentima, et ka Eestis on asi väga kõvasti paranenud võrreldes umbes 5 aasta taguse ajaga.
Trollstigen on ikka täiesti omaette nautimis ja vaatamisväärsus. Kui üldse Norra minna, siis seda kohta ei tohi mingil juhul vahele jätta.
Kogu see sikk-sakk kuni pilvedeni oli ikka elamus omaette.
Üleval sai vaadet nautides kohvi koos megahea vahvliga ära söödud ja siis alla tagasi.
Seda pulli oleks ma nõus päev otsa tegema
Aga aeg surus peale ja tuli võtta suund Lillehammeri poole.
Õhtuks oli vist umbes 700km juurde tiksunud ja kalendrit vaadates tuli otsus, et nüüd aitab. Tuleb võtta suund kodu poole.
Hommikul Lillehammerist minema ja peale lõunat Stockholmis kohal, et õhtul laeva ja Eesti poole sõita.
Võrreldes Norraga on Rootsis sõitmine tõsiselt igav. Avastasin isegi korra, et sõidu ajal kipub uni peale
Kokku siis kogu tripp natuke rohkem kui 4500 km ja 7 päeva
Ja järgmine aasta jälle
Siis tõenäoliselt alustuseks lõuna poolne Norra, kuhu sel korral ei jõudnud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.