sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 235
- Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
- Kontakt:
sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
oskuslikult ilma sidurita käiguvahetus on mootorile tervislikum ja endale mugavam ning kiirem. vot sellise lause lugesin foorumist, kas see jutt käib kõigi tsiklite kohta , baigimeestelt olen seda varem kuulnud ka...
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Tänaval kõik käigud siduriga!
Rajal.. võib vahetada käike üles sidurita kui gaas õigeaegselt kompenseerida, aga lõhub kindlasti käigukasti.
Kuigi ka sel juhul on mõistlikum shifter hankida. (Seal saab aeg määravaks, tänaval mitte).
Ma isegi ei mõista... 600sega 0-60 kiirendus linnavahel mõõduka pöördega võtab ehk 3-4 seki, mille jooksul jõuab vägagi ilusti need 1-2-3-4-5-6 käiguvahetused kiirelt ära teha ja saab törtsudes ökotada.... või siis hoia sidurit kauem all ja tee 1-2-3---6. Igal muul juhul ei tohiks see tänaval üldse küsimuseks osutuda.
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Ootaks põnevusega millal Neeme oma kommentaari annab sellele teemale
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
ei ole kõigile tsiklitele. praktikas on esiteks tsiklite käiguvahetus ikkagi suht erinev ehk ühel vahetuvad käigud paremini, teisel kehvemini...ühel ühtmoodi ja teisel teistmoodi. mõne tsiklil saab suht lihtsalt käike üles vahetada sidurita, mõne teisega on see paras lollimängimine ja midagi niiöelda kiiret, mugavat ega tervislikku selles ei ole! ühesõnaga seda peab iga tsiklist, iga oma konkreetse tsikli puhul ise proovima ja õigele järeldusele jõudma.
teoorias muidugi on kõige tsiklite käigukastid sama tööpõhimõttega ja kõigi nendega saab sidurita käiku vahetada ühtmoodi hästi
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
will111 kirjutas:ei ole kõigile tsiklitele.
Rolleritele kindlasti ei ole.
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
krt küll kuidas üks postitus või õigemini teine võib tuju heaks teha
Tänks mees!
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
See vigastus ei ole kindlasti siduri kasutusest tingitud, pigem kulumine ja selle tulemusel kaks käiku korraga sees.
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Kõik, mis liigub, see kulub. Sidurita vahetades hoiad siduri (heebli, trossi, pumba, misiganes) pealt kokku. Siduriga vahetades hoiad võibolla käigukasti pealt kokku. Minu loomakesel saab ilusti mõlematpidi, vahetan nagu tuju on, ei viitsi küll üle mõelda, et nüüd kohe läheb miskit katki. Asfaldil sõites kuluvad rehvid ka, peaks äkki liiva sees sõitma hakkama, kestavad kauem.
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
reimps kirjutas:Kõik, mis liigub, see kulub. Sidurita vahetades hoiad siduri (heebli, trossi, pumba, misiganes) pealt kokku. Siduriga vahetades hoiad võibolla käigukasti pealt kokku. Minu loomakesel saab ilusti mõlematpidi, vahetan nagu tuju on, ei viitsi küll üle mõelda, et nüüd kohe läheb miskit katki. Asfaldil sõites kuluvad rehvid ka, peaks äkki liiva sees sõitma hakkama, kestavad kauem.
Siis hakkad vahetama rohkem ketti ja hammakaid... Mulle tundub, et odavam ikka rehve vahetada
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
arendaja kirjutas:Ootaks põnevusega millal Neeme oma kommentaari annab sellele teemale
Nüüd annabki kommentaari Ja ilma sügavale teooriasse laskumata on ainult üks konkreetne fakt: tänavatsiklil vahetatakse käike alati siduriga nii üles kui alla. Erandiks on tsiklid, millele on peale pandud quickshifter (sisuliselt süütekatkestaja), mille korral üles võib ilma vahetada aga tänavaliikluses puudub sellelgi sisu, sest quickshifteri mõte on teha käiguvahetus ringraja ja kiirenduse tingimustes kiiremaks, et kümnendikke ja sajandikke kokku hoida.
Ja lõpetuseks, et siis miks siduriga? Aga selleks, et säästa käiguhammakaid, -kahvleid ja sidurikorvi ning endal mugavam oleks. Ja nendele, kes nüüd ütlevad, et "loll jutt, ma olen 6 aastat õigel pöördel ilma sidurita vahetanud ja midagi pole juhtunud" ütlen mina, et hästi on läinud aga kui nüüd see kast lahti võtta ja oleks võimalik võrrelda sama läbisõiduga sama mudeli siduriga vahetatud käigukasti, siis on erinevus näha ja sellist sidurivaba vahetaja ratast mina endale järgmiseks osta ei tahaks, sest käigukasti riknemise tõenäosus on oluliselt suurem. Ja öelge mulle, miks peaks tegelema tänavaliikluses õige pöörde otsimisega, gaasi spetsiaalse mahalaskmisega (täisgaasiga ei ole isegi teoreetiliselt võimalik käiku vahetada ilma sidurita!) ja rapsiva käiguvahetusega kui on vasaku käe all olemas kang selle kõige vältimiseks? Laiskus liigutada sõrmi???
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Mõnikord on näpud kas kipsis või lihtsalt külmunud
-
- Postitusi: 30
- Liitunud: 17 Mär 2014, 09:57
- Tsikkel: BMW R1150GS
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Ma ei ole küll tsiklikastide alal väga suur spets, kuid ütleks ka sõna sekka
Tsikli kast peaks olema ilma sünkronisaatoriteta ehk siis otsehambumisega nn dog käigukast? Kui nii, siis võib ilma sidurita vahetada vabalt, selle eelduseks on, et käiguvahetus on kiire ja konkreetne ning vahetuse hetkeks vabastatakse hammasratad veo alt. Alla vahetamisega ei ole üldse mingi probleem. Kuluda selle käigus ei saa mitte kuidagi hammasrattad, vaid dogid, millega käike ühendatakse. Selle tulemus saab olla see, et käigud ei seisa enam sees, sest dogide nurgad kuluvad ära.
Mis puudutab süütekatkestisse - see muideks ei saa olla quickshifter - need on 2 eri asja, siis see on väga hea abimees. Tänaval tast suurt tolku ilmselt ei ole, kuid ringrajal kindlasti - sisuliselt saad hoida gaasi põhjas ning seda vabastamata teha käiguvahetuse - käiguvahetuse hetkeks katkestatakse süüde 0,6... sekundiks, et vabastada dogid veo alt.
Aga see muidugi minu teooria, ärge kõvasti lööge. Vähemalt autode puhul see toimib nii.
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Sidurita vahetuse mõjust sooviks isegi teada.
Endal eriti sõidukogemusi pole, kuid enda praeguse (esimese) rattaga on ilma sidurita ülimugav käike vahetada 5000+rpm peal. Käike vahetan nii nagu mulle sõber õpetas - hoian õrnalt jalaga survet käiguhooval, lasen gaasi hetkeks lahti ja käik vahetub hetkega üles. Linna vahel madalamatel pööretel sõites nii ei toimi, suruma ka ei hakka ja kasutan pigem sidurit.
Sõidukooli XJ6-ga ei saanud nii hästi sedaviisi käike vahetada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Tuleb siduriga samamoodi neid dogide nuka lõlhkumise momente sisse (mida vähem kogemusi seda rohkem). Esimeselt teisele, fak Neutral, nüüd enamasti teeb raksu vahet pole kuidas gaasi ja sidurit keerad ikka kipub paha hääl olema. Vahest "false neutral" ai ai kõrval hakkab valus ja on tunne, et nüüd tuleb otse remonti sõita ja kasti sisu ära vahetada. Vahest rapsid valesti jälle kole hääl.
Ilma sidurita on võimlik vahetada nii, et mitte mingisugust lõhkumist ei ole, lihtsalt eelpool kirjeldatud situatsioone võib ilma sidurita vahetades tihemini tekkida (sa pead olema täpsem ja konkreetsem kui siduriga). Kui see no clutch shifting on aga väga käppas siis ei näe ühetegi kinnitust kasti lõhkumise teooriale.
St lohakas siduriga vahetaja võib kasti palju kiiremini pekki keerata kui oskaja mitte sidurdaja. Ma selle järgi küll omale tsiklit ei valiks, et kuda eelmine käike vahetas.
Eks ta üks selline, "miline õli" teema on
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 433 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
spikhoff kirjutas:
sidurit võiks ikka kasutada
See on mingi muu kala. Kas on kahvlid ussvõlli kinni jäänud või ära paindunud. Mootorratta kastis on hammikad pidevas hambumuses ja lülituvad vaid need nukkidega asjandused.
Krossiratastel, milledel üldiselt reegline vahetatakse käike ilma sidurita kuluvad just need nukid ära.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Pmst kõigi tsiklitel võib vahetada ilma sidurita ja ilma ,et see tooks lisa kulumist kastile. Kuid on mõned aga'd !
Ilma sidurita üles vahetades peab olema tsiklil kiirendus taga ja käigukangile rakendatud jõud ....ca 12kg ntx. Siis peab kas gaasi milliseknudiks maha visates nõksu tegema või süüdet katkestama quickshifteriga (võib kütuse pihusteid ka katkestada)
Kasti ei lõhu ära see ,et vahetasid ilma sidurita aga vaid tegid laisa või pooliku vahetuse. Mis tegelikult võib koos siduriga vahetades ka kasti lõhkuda. Enamus tsikli omanike ongi laisad käiguvahetajad !
Quickshifterit kasutades on kasti ei lõhukumine vähe tõenäosem. Sest quickshifter andur tagab vähemalt selle ,et käiguheeblile on tagatud õige kogus kg jõudu ja siis toimub alles käiguvahetus.
Krossikatel ja endurodel peab kas panema korraliku elektroonika mis muudaks katkestus aega, jälgides kas uus käik on rakendunud või siis tegema pikkema katkestuse ajaga käiguvahetuse lihtsalt. See tuleneb sellest ,et rehv paneb tühja maastikul ja tal on veel inerts taga.
Vale ja laisk käiguvahetus on vahest tingitud hoopis sellest ,et ei ole käiguheebel õigesti seadistatud.
Kalasaba kastile sobib see paremini (ehk siis enamus tänapäeva tsikli kastid).
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
sst kirjutas:Ma ei ole küll tsiklikastide alal väga suur spets, kuid ütleks ka sõna sekka
Mis puudutab süütekatkestisse - see muideks ei saa olla quickshifter - need on 2 eri asja, siis see on väga hea abimees. Tänaval tast suurt tolku ilmselt ei ole, kuid ringrajal kindlasti - sisuliselt saad hoida gaasi põhjas ning seda vabastamata teha käiguvahetuse - käiguvahetuse hetkeks katkestatakse süüde 0,6... sekundiks, et vabastada dogid veo alt.
Aga see muidugi minu teooria, ärge kõvasti lööge. Vähemalt autode puhul see toimib nii.
No mina ei ole autode puhul suur spets aga tsiklitel just shifter ongi süütekatkesti. Midagi muud seal ei ole. Tsikli shifter töötab nii, et kui puudutad käiguhooba, siis katkestatakse süüde hetkeks ja nii lihtne see ongi. Võimaldab täisgaasi maha laskmata käiku vahetada.
Ja mis puudutab käiguhammakate ja nende küljes olevate nn "dogide" kulumisse, siis jah - loomulikult kuluvad dogid aga inimesele arusaadavas keeles on tegu ikkagi käiguhammakaga, sest dogi ja hammasvöö on üks tükk. Ei hakka ju kirjeldama, et kulub käiguhammaka parem või vasak külg või hammaste sisemine või välimine serv Vahetust vajab lõppkokkuvõttes ikkagi käiguhammakad ja tihti ka -kahvlid.
Ja veel - ka siduriga saab sama asja edukalt lõhkuda nagu eelpool mainiti - seda peamiselt uimase ja aeglase käiguvahetusega. Tsikli kastil peab käiguvahetus olema kiire ja konkreetne, sest ainult nii liigutab kahvel võllil lülituse lõpuni sisse ja ei jää töllerdama kuskile poole peale kus hakkavad käima kõvad plaksud ja hammaka nurkadest tükke ära lüüakse.
Ja veelveel - ma ei nõustu absoluutselt sellega, et alla vahetamine ilma sidurita pole mingi probleem. Käigukastile võib-olla mitte aga sidurikorvi tapab ülikiirelt ära. Ja kui on tegu veel juba tehasest kehvasti inseneeritud korviga (SV1000, DL1000, CBR1000RR jne), siis ootab ees üsna varsti mitmesajaeurose korvi vahetus, sest korvi leevendusvedrud on konkreetselt ära tapetud ja sidurikettad on millimeetrised vaod korvi sisse hõõrunud. Tulemusena koliseb korv mootoris ja sujuv siduri libistamine pole enam võimalik. Tahate pilte selliselt tapetud korvidest?
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
pole põhjust kahelda Neeme pädevuses, kuid oluline asi on kuidas toimub vahetus ja kui osav on käigu vahetaja.
Kui kasutada sidurit, siis mootori vedu katkeb. Kuid ega siis hammakad seisma ei jää. Nad ikka pöörlevad, kuid käiku saab vahetada kuna puudub "pinge" osade vahel (sorry ei leia õigeid sõnu)... Kui gaasi järsku mahalasta ja samas õigel hetkel vahateda käiku, sisuliselt toimub sama asi - käigukasti osade vaheline "pinge" kaob ja käiguvahetamine on võimalik.
Oluline, et kõik toimuks kiiresti ja õige ajastusega. Quick-shifter tegelikult töötab samal põhimõttel - veojõud kaob ära käiguvahetamise hetkeks.
Kuid kindel, et seda teha linnakiirustega on ebamugav, kuna vahetamiseks on üldiselt vaja suuremaid pöördeid...
kuidagi nii
-
- Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
StreetMoto kirjutas:No mina ei ole autode puhul suur spets aga tsiklitel just shifter ongi süütekatkesti. Midagi muud seal ei ole. Tsikli shifter töötab nii, et kui puudutad käiguhooba, siis katkestatakse süüde hetkeks ja nii lihtne see ongi. Võimaldab täisgaasi maha laskmata käiku vahetada.
Lisaks, et shifterid pole ainult süütekatkestid. Dynojet shifterid (power commander lisa) katkestavad murdsekundiks kütuse peale laskmise sissepritsee mootorite puhul.
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Kohe näha, et vihma sajab - käib mingi täitsa lahe targutamine, kuhu Neeme ja veel mõned misikit asjalikku ka juurde pritsivad ilma quickshifterita
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Jawa 350/360-l oli mingi automaatsidur, kui näiteks koha peal ilma sidurit puutumata 1. käigu sisse tõstsid (vanal Jawal käigud vastupidi), siis tsikkel enne liikuma ei hakanud, kui käiguhoova lahti lasid. Samuti lahutas süsteem siduri ka muudel käiguvahetustel. Nii et sujuvalt toimetades sai kenasti ilma siduriheeblit puudutamata hakkama. Mu esimene tsikkel oligi just selline Jawa. Hiljem teiste tsiklitega sõites tuli konkreetselt meeles pidada, et siduriheebel on kasutamiseks, nagu ka, et käigud käivad 1. alla ja teised üles, mitte vastupidi.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
StreetMoto kirjutas:Ja veelveel - ma ei nõustu absoluutselt sellega, et alla vahetamine ilma sidurita pole mingi probleem. Käigukastile võib-olla mitte aga sidurikorvi tapab ülikiirelt ära. Ja kui on tegu veel juba tehasest kehvasti inseneeritud korviga (SV1000, DL1000, CBR1000RR jne), siis ootab ees üsna varsti mitmesajaeurose korvi vahetus, sest korvi leevendusvedrud on konkreetselt ära tapetud ja sidurikettad on millimeetrised vaod korvi sisse hõõrunud...
Tänks, et mainisid. Ma olen harjunud suht tihti sidurita alla vahetama... Vasak käsi kipub laiskusest pikka maad sõites niisama töllerdama. Vahel on vaja tagumikku ka sügada jne. Ei arvanud, et p#rsesügamine nii kulukas võib olla.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Oot aga mis pöörete otsimine? Käiguvahetajale avaldad kergelt survet ja sel hetkel kui gaasiga nõksu teed, lausa imeb ise järgmise käigu sisse. See toimub naturaalselt ja automaatselt täpselt sellel hetkel, kui pöörded satuvad kõige õigemad olema. Kas ma olen nüüd millestki väga valesti aru saanud või mis, aga ma saan aru nii, et kastis toimub sel hetkel täpselt samasugune olukord nagu seisval rattal 1 võrra käiku vahetades. Kiirused on võrdsed, nagu ka seistes (sel juhul mõlemal pool 0). Ei? Ma räägin siis muidugi ainult üles vahetamisest suurematel kiirustel ja kõrgematel käikudel, 4->5->6.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 590 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Lihtne!
Kui oskad sidurdamata vahetada ja kõrval valus ei hakka siis vaheta (võib järgmisele julgelt müüa). Kui aga kostuv heli räägib millestki muust kui ühe kiirusega pöörlevate hammaste hambumisest siis kasuta sidurit (ei ole viisakas müügi ajal rääkida kui hästi hoitud rattast)
Saab vahetada nii alla kui üles (ei julge küll soovitada, et ruutus silmadega 12k pöörde pealt enne kurvi talla rõõmsalt raksuga kaks käiku alla aga teatud pöörete ja gaasiasendiga läheb nagu või)
Pead lihtsalt teadma, millega sa tegeled (käsi ja jalg ning tajuorganid peavad olema võimelised sünkroonis toimetama. )
Pole küll kunagi otsinud aga ma olen üsna väga kindel, et sinutorus on palju õpetusi ja seletusi selle kohta (kindlasti ka tonnide viisi teooriaid kasti lõhkumise ja mitte lõhkumise kohta)
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Nonäed - te ise vastate teemaalgataja küsimusele sidurivaba käiguvahetuse kohta. Kui me jätame kõrvale ainukese mõistlikult saavutatava kohaltmineku vajaduse, siis sidur on ette nähtud sujuva käiguvahetuse ja mootori (käsitleme siinkohal tsikli puhul mootorina komplekti, kuhu lisaks kolvigrupile kuulub ja käigukast ja sidur) detailide pika eluea tarbeks.
Ja nüüd eelmises postis näen ma sõnu pöörete otsimine, gaasi mahalaskmine hetkeks, käiguvahetajale õrna surve avaldamine... Kas see kõik on tõesti lihtsam kui korraks kahe sõrmega siduriheeblit puutuda? Kahe käe koostöös (vasakuga sidur, paremaga gaas) on käiguvahetus iseenda jaoks sujuvam ja tsikli tehnikale soosivam. Punkt! Kui ei viitsi/ei taha/vaja katsetada, siis loomulikult võib ka ilma sidurita.
Mul oli ka kunagi põhimõte, et pidin Piritalt õhtul Nõmmele koju sõitma kordagi pidurit puutumata ja ainult käiguga pidurdades. Kõige keerukam oli tulla läbi Taksopargi ristmiku ja Vabaduse plats oli ka paras väljakutse. Päris huvitav oli katsetada ja tegelikult säästab ju täiega ka piduriklotse ning mis peamine-stopptule pirni hõõgniit ei põle ka nii kiirelt läbi. Aga nüüd on küsimus, et kas mitte pidurisadulate liugurid sellise tegevuse tulemusel kinni ei jää. Jaa, paneb tõsiselt mõtlema. Kuna on vihmane ilm, siis võiks tehagi teema, kas pidurdada piduriga või eelistada mootoripidurdust ja mida üks või teine lõhub Tuld !
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
jkristjan kirjutas:Oot aga mis pöörete otsimine? Kas ma olen nüüd millestki väga valesti aru saanud või mis, aga ma saan aru nii, et kastis toimub sel hetkel täpselt samasugune olukord nagu seisval rattal 1 võrra käiku vahetades. Kiirused on võrdsed, nagu ka seistes (sel juhul mõlemal pool 0). Ei?
Tegelikult ei ole. Piltlikult on see nagu ühest sõivast rongist teise, kõrval sõitvasse rongi hüppamine. Rongide kiirused ei ole võrdsed. Kui on hea ajastus ja teise rongi vaguni uksele pihta saad, on kõik hästi Gaasi järgi andmine või süüte katkestus on vajalik selleks, et dog-ringi "kalasabad" eelmise käigu hammaka "kalasabadest" lahti laseks. Uue käigu hammaka "kalasabad" imevad jah dog-ringi enda vastu aga suunav liigutus (käiguvahetus) peab olema kiire ja korrektne.
Luik @ lappas.kunagi.tüdimuseni.vormelite.käigukaste.ja.taastas.ümmarguste.nukkidega.dog-ringe
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Siduriga mingi väike nõks ikka käib, ilma sidurita 4->5->6 saab vahetada nii, et kui seljakott oleks kurt, siis ta ei teakski, et käike vahetati. Ma mõtlen siis mootori pöörete muutust vastavalt käigule, käigu vahetamine ise ei tee mingit häält. Aga jah, lihtsam ei ole pigem just seetõttu, et tahaks koguaeg ühte ja sama liigutust teha, mitte 1->2->3->4 ühtemoodi ja siis 4->5->6 teisiti. Läheb veel meelest ära mis käik parasjagu on ja siis on kindlalt kolakas kiivriga kuklasse garanteeritud.
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
StreetMoto kirjutas:Kuna on vihmane ilm, siis võiks tehagi teema, kas pidurdada piduriga või eelistada mootoripidurdust ja mida üks või teine lõhub
Tuld !
Aga kui mul on "slipper clutch", siis säästan ju mootoripidurdusega sitaks klotse. Ilmselt ilma libisevata oleks ammu külje maha pannud, V-2 on suht vägivaldne mootor
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: sidurita käiguvahetus- kas kõigile tsiklitele?
Luik kirjutas:...aga suunav liigutus (käiguvahetus) peab olema kiire ja korrektne...
Sa räägid nüüd millestki muust, kas alla vahetamisest vms. Mina räägin sellest, et mingit käigu vahetamise liigutust eraldi ei olegi. Kergelt kergitad varbaga käigu hooba ja sel hetkel kui gaasi maha lased, "vahetab ise ära" niiöelda. Vastupidi, jala liigutus on aeglane ja seda ei ole mitte mingil viisil vaja ajastada, vahetuse aeg on täiesti vabalt valitav parema käega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.