FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Lembit kirjutas:

FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.

Mutrite Nm on tavaliselt antud "kuivale" olukorrale (vaatasin enda manualist aga ei leidnud sellele kinnitust). Nüüd kui paned vahele keermeliimi, siis keerad selle 60Nm-ga (6kg 1m pikkuse sabaga) selle uue mutri tõenäoliselt jälle siledaks.
Võrdlesin poltide keeramise tabelit ja seal on suhe kuiv vs märg umbes 75%. Ehk siis liimiga keeraks mina enda rattal 45Nm.
http://cncexpo.com/MetricBoltTorqueNm.aspx
EDIT: Minu manuaal (FZS600) ütleb, et see mutter tuleb kinni keerata jõuga 70Nm (määrdega siis 53Nm)!

joekas kirjutas:

Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...

Sarnase tulemuse saaks hästi lihtsalt, kui mutrit vastu keerme suunda hakata lahti keerama, aga eks asjaosaline ise kommenteerib. Või siis kui "vint üle" keerata ja seejärel ratas ära müüa :wink:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”