FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: FZS 600 Veovõlli keerme kahjustus
Lembit kirjutas:FZR600 raamat ütleb, et see mutter keeratakse kinni 60Nm. See on päris arvestatav survejõud 18mm läbimõõduga 1mm tõusuga keerme peale. Mingi suurusjärgus 35+ tonni "clamping force" kui praegu arvutustega võssa ei lõiganud....
Mina ei pelgaks sinna lausa rohelist keermeliimi panna. Jah, lahti võtma pead pärast fööniga, aga kõige olulisem tundub siiski ära hoida hammaka lõtk ja selle mutri lahtikerimine.
Mutrite Nm on tavaliselt antud "kuivale" olukorrale (vaatasin enda manualist aga ei leidnud sellele kinnitust). Nüüd kui paned vahele keermeliimi, siis keerad selle 60Nm-ga (6kg 1m pikkuse sabaga) selle uue mutri tõenäoliselt jälle siledaks.
Võrdlesin poltide keeramise tabelit ja seal on suhe kuiv vs märg umbes 75%. Ehk siis liimiga keeraks mina enda rattal 45Nm.
http://cncexpo.com/MetricBoltTorqueNm.aspx
EDIT: Minu manuaal (FZS600) ütleb, et see mutter tuleb kinni keerata jõuga 70Nm (määrdega siis 53Nm)!
joekas kirjutas:Krt ma ei saa aru mis pagana jõud selle mutri keerme nii puhtaks on keeranud...
Sarnase tulemuse saaks hästi lihtsalt, kui mutrit vastu keerme suunda hakata lahti keerama, aga eks asjaosaline ise kommenteerib. Või siis kui "vint üle" keerata ja seejärel ratas ära müüa
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.