Mida peaks tegema, et autojuhid kaks korda vaataksid?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Mida peaks tegema, et autojuhid kaks korda vaataksid?
simp kirjutas:urmas66 kirjutas:Ma olen ka täiesti kindel,et päris suur osa viimase 20-25 aasta jooksul load saanud tegelastest ei ole õppinudki normaalselt sõitma,sest seda pole neile kunagi õpetatudki.
Noorema generatsiooni esindajana julgen vastu vaielda. Isiklik statistika ütleb, et enamus ohtlike olukordi on tekitatud pigem nende poolt kellel load juba 20+ aastat käes on. Liiklus on muutunud, aga tegelased ei püsi ajaga kaasas.
St, ilmselt ei saa niimoodi vanuselist määratlust teha, või ongi liikumisstiil umbes sealt joonelt niivõrd erinev, et ei sobi enam hästi kokku.
Sa kuulud selle väiksema osa sisse,aga vaata mis kontingent täna pea laiali otsas paarutab.Jätame siis vanurid 60+ välja,sest neid on ikka vähe 50+ võiks veel igati adekvaatsed olla.Väga suur osa on just sellised 30-40 tuuri inimesed,kes ei saa lihtsalt sõitmisega ja arusaamiseaga sellest,mis teel toimub, hakkama.Liikluses pole suurt midagi muutunud,kui võtta arvesse muid suuremaid linnasid ja teisi maid.Autosid on juurde tulnud ja kiirtee tüüpi 4 rajalisi teid on juurde tulnud,kus üldse sõita ei osata.Võrreldes eelnevate aegadega on autod targemad ja ohutumad,aga kui seda ka poleks oleks,siis oleks ilmselt täitsa pekkis see liiklus.
Mul on tsikli load septemberist 83 ja autoload maist 85 ning ei tunne ,et jalgu jääks kellelegi või ei näe mis teel toimub.Mina sain igal juhul autokoolist ka reaalselt sõidu selgeks või pigem ma juba olin ikka autoga enne ka sõitnud isa käe all.Me sõitsime igavusest platsisõitu, juba ammu enne eksamit, aja peale,sest muu oli selge.
Sina oled siis sellest osast liiklejatest,kel asjad said autokoolist selgeks,aga paljud ei saa.Lihtsalt suur osa autokoole toodab abituid käpardeid,kes saavad kuidagi suure vaevaga ARK eksami tehtud ja sinna see tase jääbki.Kui veel perekonnas puudub eelnev moto-auto kogemus,siis sellele tasemele see tegelane jääbki.
Mitte ammu oli juhus,kus mingi tüüp chopperiga koperdas mul ees(olin autoga) ja loomulikult lasin tast mööda.Natukese aja pärast, tuiskas ta täiesti haiges ja mõtetus pimedas kohas,mööda minust ja minu taga sõitnud kolmest autost.Kohe tuli ringtee,kust saab normaalse hooga otse läbi minna,aga tema tegi sellise äkkpidurdsuse ja pidi veel küljeli ka käima,sest kaotas tasakaalu(kuskilt kedagi ringile ei lähenenud,ta oli esimene ja ainus).No mul oli kange tahtmine see idikas teel välja sõita ja veel molli ka anda.Piirdus muidugi asi sellega ,et kõik kolm autot sõitsid tast jälle mööda ,sest ilmselt ehmatas tegelane omale sita püksi ja jätkas poolega lubatud kiirusest .
Kuna ma sõidan päris palju igapäevaselt nii linnas,kui linnast väljas,siis minu arvates ei ole liiga vanad meie liikluses domineeriv osa.Kõige suurem debiilik liikluses on miskil põhjusel just autoga 30-40 tuuri kontingent,kes käivad ennast teedel "tõestamas".Paljudel muidugi ka see viga,et load on tehtud juba vanemana ja ega neist paljud ei saagi enam auto tunnetust ning sõitu selgeks.On omal ka suguvõsas paar sarnast näidet.Kõige hullem,kui veel on raha keskmisest kallim ja võimasm auto osta,siis on tegelasel kohe "oskused" taevas(ei poolda mingeid vurre ,aga igale ühele peaks auto ka vastavalt oskustele olema, nagu ka tsiklit soovitatakse algul lahjemat).
Seda kirjutades tuli veel selline asi meelde.Meil vallas toimuvad talimängud,mille üks osa on jääraja sõit Laitse rallipargis(väga sõidutehniline asi).Viimastel aastatel on küll jääkart olnud,aga enne sõideti 3 bemmidega(rallipargi omad, kõigile samad autod) ja enamuses(mitte ainult) olid kiiremad just pigem minu ealised ,kui noored.Meie kandis on muidugi ka seltskond kiireid noori,kel asi väga käpas,aga suur osa esi 20-st on ikka ja jälle olnud just pigem üle 40+ tegelased,mitte noored.Tegelikult on mul sellest väga kahju,et see nii on.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.