Elu esimene motomatk.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 195
- Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 31 korda
Elu esimene motomatk.
Plaanis siis suvel testiks teha elu esimene motomatk ca 5 päeva. Sihtkoht võiks olla Rootsi ja rattaks on olude sunnil Kawasaki Zephyr- e siis asfalt enamasti. Kuhu peaks/võiks vaadata ja minna kindlasti? Tööasjus olen suht tihti käinud Rootsis aga enamasti Stockist autoga kas siis mööda E4 S ja E , E20, või E18 , Jonköping, Gävle, Skövde, Kalmar linnade vahet aga maha väga kiirteelt pole mahti olnud keerata. Kus pool oleks põnevaim rattaga sõita? Äkki on miskeid ilusaid kohti soovitada kus kindlasti peaks käima?
Lähen ilmselt üksi, ööbimised erinevates cämpades ja telk ka kaasa.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elu esimene motomatk.
Mägesi soovid näha siis Põhja. Kuid kui Eestimaa sarnast vaateid, siis lõunasse. Eks muidugi seal ka natuke rohkem mägesi kui eestis, kuid üldjoontes sarnane.
Kohalikud ise soovitavad Gotlandi (käinud, veidi Saaremaa koopia). Öland on teine kuhu soovitatakse minna, kus ise pole juhtunud veel.
Ise olen käinud mõningates linnades, lõuna pool enamasti. Siin selliseid armasid väikseid linnakesi omajagu.
See aasta oleme eesmärgiks võtnud losse külastada. Paar nädalat tagasi külastasime Örebro lossi, mis kuressaare lossiga võrreldes on paras poisike.
Kui sa ise ütleksid mis sa näha sooviksid oleks ehk lihtsam suunata. Mul telefonis üks list, mis endal plaan vaatama minna. Seal on losse, ja veidi muid huvitavaid kohti.
Minu lemmikuks on ma ütleks Mariefredi loss hetkeseisuga.
Kui Stocki kandis oled ja öömaja vaja või muud abi, siis võid kirjutada. Proovin aidata kui võimalik.
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Huvitavate teede otsingul olen mina pöördunud Bestbikingroads poole.

-
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Kui mäed meeldivad, siis läheks igal juhul otse loode poole ehk siis Norrasse. Lillehammerisse on ca 600 km ja alates sealt läheb juba väga lahedaks. Stockholm-Oslo teed kindlasti väldiks (hullult igav) ja otsiks transiidiks põhja pool väiksemaid teid.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Luik kirjutas:Stockholm-Oslo teed kindlasti väldiks (hullult igav) ja otsiks transiidiks põhja pool väiksemaid teid.
Mul ilmselt vaja Oslo just ette võtta. Oskad öelda, mis piirangud seal on? 90kmh?
-
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Elu esimene motomatk.
AzA kirjutas:Mul ilmselt vaja Oslo just ette võtta. Oskad öelda, mis piirangud seal on? 90kmh?
Minu mäletamist mööda jah 70/90 ja jupiti ka 100, Oslo ja Stockholmi lähedal ka natuke kiirteed.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Elu esimene motomatk.
AzA kirjutas:Luik kirjutas:Stockholm-Oslo teed kindlasti väldiks (hullult igav) ja otsiks transiidiks põhja pool väiksemaid teid.
Mul ilmselt vaja Oslo just ette võtta. Oskad öelda, mis piirangud seal on? 90kmh?
Stockholm - Oslo on suht palju piiranguid. Enamus stockholmi poolt on 120. Kuid kiirus piirang Stockholmis on selline "soovituslik" enamus lasevad 140-150. Osad ka 200 alla, et ole ettevaatlik. Oslo poole jõudes oli palju sellist 70-80 ja pidevalt vahetub vastasuunaga nö möödasõidu rida. Oslo pool oli jälle vist 100 lubatud vms, kuid seegi selline soovituslik oma kogemusest.
Muidugi ka asulad aeg ajalt kus siis on 50-70
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Tänud. Ette võtan, kammentaarin.
Esimese matsuga väga hull ei tundu.
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Norras tavaline kiiruspiirang on 80 km/h. Hoitakse päris korralikult kinni sellest ja trahvid on sellised, et ületada sa seda kiirust ei taha. Teise asjana on Norras mootorratturitel nüüdseks kohustuslik helkurvest 24/7 seljas.
Kui kellelgi Norra/Lääne-Rootsi kohta küsimusi, võib PS saata, olen elanud seal 11 suve ja lähen 12le suvele sinna nüüd 3. juunist.
Rootsi kohta, Siljani ümbrus on ilus, saab ka järve ümber ilusti ringi teha. Kui keegi Säleni kanti satub, võin ka ilusatele kurvilistele mägi(kruusa)teedele huvilisi saata.

-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Prets kirjutas:Teise asjana on Norras mootorratturitel nüüdseks kohustuslik helkurvest 24/7 seljas.
.
Kas see läheb ka arvesse või peab päris vest seljas olema? Kas värvi osas on ka nõudeid?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Prets kirjutas:Teise asjana on Norras mootorratturitel nüüdseks kohustuslik helkurvest 24/7 seljas.
Oskad mingi lingi selle vesti nõude kohta anda? Googeldades ei leidnud nagu kuskilt sellist nõuet, ei lonelyplanet-ist, ei visitNorway-st...
Kuidas Norras/Rootsis põhja poole liikumisega on muidu, kas on pidev kämperite sabas passimine? Kas on teid, kus kämperitel või muudel aeglastel sõidukitel liiklemine on keelatud?
r.
-
- Postitusi: 676
- Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
- Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Mitte et ma palju motomatkanud oleks aga küll see esimene matk on põnev.. See on sama nagu tahaks vaadata enda lemmik filmi esimest korda.
Minu pikem elu esimene motomatk oli Lätti, kuhugi jurmala kanti kaks ööd. Teist pikemat, Horvaatiasse matka planeerisin juba 6 kuud ette ja olin põnevil, kogusin raha jne.
Täna on kuidagi et noh jah eks siis lähen... Pole seda ärevust sees enam.
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Elu esimene motomatk.
romulus kirjutas:Prets kirjutas:Teise asjana on Norras mootorratturitel nüüdseks kohustuslik helkurvest 24/7 seljas.
Oskad mingi lingi selle vesti nõude kohta anda? Googeldades ei leidnud nagu kuskilt sellist nõuet, ei lonelyplanet-ist, ei visitNorway-st...
Kuidas Norras/Rootsis põhja poole liikumisega on muidu, kas on pidev kämperite sabas passimine? Kas on teid, kus kämperitel või muudel aeglastel sõidukitel liiklemine on keelatud?
r.
Ka mina ei leidnud vesti kohustusliku kandmise kohta linki. NAF kirjutab, et helkurvest peab ka mootorrattal olema kergesti kättesaadavas kohas, s.t. ei tohi olla sadula all ega kohvris. Selga tuleb see panna kohe, kui oled teel peatunud.
https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafik ... t-i-bilen/
Vest peab vastama standardile EN 471 klass 2
Alternatiivina võib ka EN 1150 tarvitada.
Tõkiskingi on Norras liikvel igal pool, aga kuna vahemaad on pikad, ei ole pidevat nende sabas passimist. Ise olen kasutanud taktikat, et kui mingi pikem joru ees venib, jään parem seisma. Aeglastel sõidukitel on vaid kiirteel liikumine keelatud.
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Elu esimene motomatk.
Tõsi, minu viga, see eelnõu, et oleks kohustuslik igal ajal vesti kanda, pandi hetkel veel nö riiulile ja see pole veel kehtestatud. Samas tänavapildis näeb praktiliselt ainult vestiga sõitjaid. Teine märkus ongi see, et kohe kui väljud sõidukist tee peal, pead selle selga panema, seega võimalik, et on ka mugavam seda kanda.
Matkabusside-karavanide kohta - kõige kitsamatel ja parematel kallutamisteedel on nendega liikumine keelatud. Osadele väiksematele mägiteedele need lihtsalt ei mahugi. Ka Trolliteel ei ole lubatud nö käruga karavanid, küll aga on seal lubatud tavalised campervanid (kahjuks). Üldiselt ka campervaniga reisijad on sellised korralikud siinmail old, et liialt pikalt ei pea nende taga sõitma, tõmbavad ka ise tee kõrvale. Mõni hull kuskilt kaugelt maalt muidugi seda ei järgi...
Üldiselt neid karavane-campervane liigub aint kõige suurematel turistimarsruutidel. Kui vaadata natuke kõrvale/teisi teid, siis nad üldiselt ka ei sega. Muidugi eksib neid igale poole ära, aga üldiselt on hulka vähem neid. Aitab ka see, kui reisida väljaspool tipphooaega, mis on juuni lõpust augusti esimese nädalani.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.