Parim matkaenduuro?
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Parim matkaenduuro?
arutleda mootorratta vastupidavuse üle on muidugi meeldiv ajaviide kuid siiski täiesti mõttetu praktilises mõttes. millest vastupidavus sõltub? julgen väita, et 1.- sellest kui hästi konkreetne ratas on õnnestunud (tehasepraak), 2.- kui oskuslikult konkreetset ratast on hooldatud 3.- missmoodi konkreetset ratast on kasutatud. näiteks siin teemas eespool mainitud gs i kütusekoguse andur. sellega esines tõesti väga palju vigu ja lõpuks muudetigi anduri lahendust. foorumitest võib lugeda, et ühel rattal näiteks vahetati seda juppi 7 korda järjest garantii korras ja teised (100 või 1000 korda rohkem rattaid) sõitsid 100 tuhande km kanti ühe ja sama jupiga.
ka eespool mainitud rattalaager... 1150 ja 1200 ratastel väga erinev lahendus. uuemal pole häda midagi kui 1. ei juhtu praak, 2. õli on vahetatud piisavalt sageli ja kaitsekummid/simmerid on hoitud korras. vahest on põhjuseks hoopis difrikorpuse tuulutusest sisse lekkinud vesi kuna tuulutuse ventiil on paigast ära ja määrimata.
- ei ole sõidetud üle lubatud kaalus rattaga ja rasket offroad sõitu ei arvestata tava kilometraasi alla hooldusvälpa arvestades. gs puhul leidsin ühe USAs tegutseva BMW mehhaaniku arvustuse, kelle väitel kardaanitunneli laagri pingutus jõud tehase manuaali järgi liiga lahja ja see põhjustab laagrite liig kiiret kulumist. Tootja polevat tähelepanekutele reageerinud. erinevaid kasutajate poolseid pöördumisi on veelgi. seega võiks tuua välja veel ühe punkti 4.- tootja turunduspoliitika. ilmselgelt kuluosad peavadki kuluma, muidu ei ole kasumlik. võib vaadata ka niimoodi, et mõne asja pidamine ongi kulukam aga see ei tähenda veel et asi halb on.
palju oleneb ka sellest millisele kasutajale konkreetne mudel on suunatud ja kes on järelturu kasutaja. minuarvates gs puhul jaguneb statistikat mõjutav kasutajaskond kaheks. esiteks üle keskmise jõukas keskealine kes poest uue ratta ostab ja hoolduses käib nii kuidas pardaarvuti käsib. mida seal tehakse või mitte ei paku talle eriti huvi. siinkohal tuleb arvestada, et tehasevälbad on kohati liiga pikad. kui kuskilt lekib või loksub siis ta tihti lihtsalt ei pane tähele ja elu läheb edasi. kui mõne probleemi kohta foorumitest lugeda siis nende kasutajate postitused on enamvähem: jah ilmnes probleem, viisin teenindusse, ei tea rohkem midagi.
Teine tüüp kasutajaid on sellised kes ostavad järelturu ratta, tihti oluliselt kallima kui rahakott kannatab. hoolduse ja remondi kohapealt paneb ta "like" või "+1" selliste teemade juurde kus keegi räägib kuidas võimalikult odavat õli saab kasutada ja mingeid auto küünlaid kasutada kuna need on odavamad ja klapireguleerimist käsitlevas teemas palub näidata milline on pildil väljalaske klapp ja väidab et nahui seda vahet reguleerida, ala "ma olen sõitnud neljakümnele tuhandele kilomeetrile mis kellal oli lisaks teist 40k ja mootor ikka töötab ju!"
vaadates ringi vuravaid vanemaid gessusid on paljudel tagadifri simmer või liigendi kantoss niiske ja mõnes laagris loks. Bemmi varuosad on muidugi kallid ja nii nad õigel ajal vahetamatta jäävadki sest rahhi ei jätku ... sõitmiseks vaja ju säästa. ja kui siis laiali lendab, ei maini keegi, et ammu lekkis/loksus või ei olnud kontrollinudki, vaid räägib suure häälega, et jube pask näe katki läks. ja sõbrad tuttavad kolmanda isikuna räägivad neljandale kuidas korras ratas järsku pauguga laiali käis. ja statistika missugune.
ma ei väida et gs on eriliselt vastupidavam. ta tahab võrdlemisi spetsiifilist hoolt ja selle puudumisel võib ta oma eripäradest tingitult ka pigem õrn olla. ütleks, et kui mõni ratas on huvitav ja eriline siis ta ei ole nii pommikindel kui mõni labasem ratas. ka ei saa üksühele võrrelda väga erineva võimsusega tsikleid.
Kokkuvõtvalt, jah võib väita, et osadel mudelitel esineb praaki/ tüüpvigu rohkem kui teistel kuid vastupidavuse statistika on siiski kaunis mõttetu ja parimat matkaenduurot selle järgi küll ei leia.
tsikli valimine on nagu naise valimine. näiteks naised kes on ilusad, targad, hea kasvatusega peaksid loogiliselt võttes sobima kõigile kuid siiski eelistavad paljud hoopis teistsuguseid.
näiteks võiks Mac lõputult ka oma naist kiita kuid ma eelistan ikka enda oma. sama ka tsikliga.(näide on puhtalt teoreetiline, pole Maci naist kunagi näinud ja äkki on väga minugi eelistuste järgi )
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.