Parim matkaenduuro?
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Parim matkaenduuro?
042083 kirjutas:Tervist kaaskannatajad,
Olen siin natuke teemasid sirvinud ja ka googlist abi otsinud, aga päris ammendavat vastust pole saanud. Plaanis osta matkaratas ja valikus on 1200 GS 2012 a, 1200 GS Adventure 2011,
Ducati 1200 GT Skyhook 2013, kõik umbes samas hinnaklassis ca 10000.- EUR Läbisõidud kõigil 20-35000 km
Pole ise nendega sõita proovinud, GS-i otsas olen ainult istunud. 2000 aasta alguses omasin Kawa 500KLE d, mis oli veidike lahja. Viimased aastad olen nakediga ringi põristanud ja nüüd on huvi tekkinud vähe suuremaid ringe teha ja sellega seoses ka ratas soetada. Põhiliselt asfaldil, aga vahel ka kruusa tahaks proovida.
Enda mõtted liiguvad 1200 GSA poole praktilistel põhjustel, aga Duci meeldib kõige rohkem. Küsimus on, et milline valida?
Tsikli lasen tuttaval Saksamaalt osta, endal puudub kahjuks aeg minna neid rattaid proovima. Lihtsalt sooviks kõrvalist mõjutust, et otsustamine lihtsamaks teha.Tänud ette!
mul endal on 1200gs 2012a. kui nüüd võrrelda gs ja gsa-d siis järelturu ratta ostu puhul tuleb tõdeda, et gsa on rahaliselt mõttekam osta. omast kogemusest võin öelda, et selleks, et gs oleks hea matkaratas, tuleb talle päris palju gsa ja aftermarket juppe külge kruvida mis läheb maksma poole ratta hinnast. näiteks gsa esiklaas, pidurihoob, põhjakaitse, jalarauad, sadul jne jne. Gsa ostes on paljud neist asjadest sama hinna juures juba küljes.
Teisalt tuleb teadvustada, et gs ja gsa on kaks sarnast kuid siiski erinevat ratast. gs on krapsakam, kiirem, erksam. gsa on cruiser. enamasti arvatakse et gsa on maastikusuutlikum versioon kuid tegelikult on ta pigem pikamaaratas võrreldes gs-iga. gsa-l on küll natuke pikem amordikäik, ja aeglasem ülekanne 1. käigul, mis peaks justkui ta maastikurattaks tegema. vedrustuse käik on pikem, et sama jäikuse juures suurema kaaluga hakkama saada mitte et see seeläbi ulme hüppe pill oleks. aeglasem ülekanne on jah maastikul vaikselt töristades kasuks, kuid see tähendab et ta on nagu aeglustiga maastur (mitte nagu suure amordikäiguga kõrbebagi). kiiresti sõitmiseks, ka maastikul on gs sobilikum. pikaks ja rahulikuks sõiduks, ka maastikul, gsa. andmete järgi on gsa omajagu raskem kuid kui arvestada reaalselt mille poolest gs ja gsa erinevad siis reaalselt koos vajalike lisadega nagu rauad, kohvrid jne on gsa raskem vaid 10l jagu kütuse võrra. päriselus jällegi tundub gsa siiski raskem (vähemalt täis paagiga) kuna see lisa bena nihutab raskuskeskme ülespoole. kui gs vaadata ilma paagita, saab aru, kui madal raskuskese tegelikult on. kõik jääb silindri ülemisest pinnast allapoole. bensiin aga asetseb kõrgemal.
tootmisaastast 2012 ja 2011 rattad on mootorilt täpselt üksjaseesama. (ok, softid on erinevad aga neid saab esinduses muuta) täpsemalt 2010-2012 gs ja 2010-2013 gsa. nendel aastatel kasutatakse DOHC mootorit (praegu r-nine peal) mis minuarvates on üks lahedamaid mootoreid üldse oma iseloomu pärast. mootor on väga pöördemaias. jutud alt otsa ägedast väändest on müüt. need kes seda räägivad pole proovind üle 1000cm3 ridamootoreid. tegelikult alla 4k pöörde ei toimu eriti midagi. jah, mootor ei sure välja kui väga madalal pöördel töristada aga pöördeid kogudes väriseb kohutavalt ja ei kiirenda kuhugi. seega käiguvahetust on kordades rohkem kui suure rida4 mootoriga ratta puhul. Probleemiks on ilmselgelt ka lahja küttesegu, et mahtuda võrdlemisi väikse katalüsaatoriga heitgaasidele kehtestatud normidesse, kuid selle vastu aitab näiteks BoosterBlug või PC. ise kasutan BB-d mis lihtsustatult öeldes valetab õhutembi anduri näitu ajule ja aju seab segu 6% rikkamaks. tulemus on hea. kui lisada veel väikese takistusega pütt ja lühema käiguga gaas saab täitsa erksa ja väga lõbusa ratta.
kütuse kvaliteedi (oktaaniarvu) suhtes tundub mootor olevat üpris tundlik. korra olen minagi mägedes sõites peale väiksemas tanklas tankimist mootori tirisema saanud, samas kui Shelli vana hea punane V Power pani mootori tuntavalt mõnusamalt tööle.
Käigulülitused on sellel mudelil väga pehmed ja täpsed. ühel rattal mida olen proovind lülitusid käigud ilma igasuguse nõksuta nagu elektrilise lülitiga. minu rattal nii pehme ei ole aga siiski võrreldes vesijahutusega ratta või ka vanemate gessudega,(aga eriti Hondadega ) väga ok.
juhitavus on gessul väga hea. manööverdusvõime oluliselt parem kui tavalise vedrustusskeemiga ratastel. pöörderaadius müstiliselt väike. kitsas kohas ringi pööramisel suureks abiks.
Pidurid on ... mitte halvad aga tagapidurit tuleb pidurdusjõu suurendamiseks siiski kasutada. eriti kahekesti sõites. osadel mudeliaastatel on probleem tagapiduri klotside kiire kulumisega, sellel aastakäigul peavad küll väga ilusti vastu.
Vedrustuse puhul tasub kindlasti eelistada ESA- ga varianti. erinevad seaded mõjutavad sõiduomadusi väga, väga palju. originaal vedrustus iseenesest ei ole halb kuid siiski saan aru miks paljud aftermarket amorte kasutavad. praegu pakuvad mitu tootjat võimalust oem esa süsteem alles jätta ja ainult amort ja vedru otsesobivusega aftermarket juppide vastu vahetada. kahekesti sõites, koos pagasiga, tava gs enam teab mis hea ratas ei ole. vedrustus, pidurid kipuvad keerulisemates kohtades... mitte just jänni jääma aga varu võiks siiski olla. kõik muud abi ja lisasüsteemid nagu abs, veojõukontroll, rehvirõhukontroll jne töötavad hästi ja on väga abiks. soovitan ratast valides ilma tehase lisadetta rattaid lausa vältida kuna hinnavahe on tihti olematu. enamus lisad on küll ka retrofititavad kuid päris kalli hinnaga. Rallye või Black Edition mudelid on kindlapeale minek kuna need on täislisades.
Hooldus on väga lihtsalt teostatav ka algajale. osta vaid torks võtmete komplekt, momentvõti ja remondimanual. tasub tähele panna, et tehase välbad on liiga pikad. näiteks tagadifri õli välp on 20K km kuid õli määrdub 10K kandis. kulu on 180ml ja vahetamine erinevalt vanematest mudelitest tänu difri all asuvale õli väljalaske korgile väga lihtne. mootoriõli vahetan mina kah tihemini kui välp ette näeb. ja see jutt, et "nagu automootor ja vala sisse mis õli tahes ja välp on kah ainult õli läbimüügi suurendamiseks kirja pandud" tuleks tähelepanuta jätta. klapiregull sellel mootoril spets poolkerakujuliste "seibidega". klapivahede kontroll ette nähtud iga 10K km järel, teostada väga lihtne. ka klapiregull ise suht lihtne. enne 25000-30000km siiski mureta. suurema läbisõidu juures peab juba kontrollima. mootori sujuv, ilma suurema vibrata töö sõltub suuresti erinevate silindrite klapivahede võrdsusest. trottelite sünkimine ette nähtud peale klapiregulli kuid tasub kontrollida sagedamini. (jällegi mootori ühtlasema töö huvides) teha lihtne. reguleeritakse ainult parema trotteli trossist.
võrdlemisi olulise nüansina tooks veel välja, et mootor (üks rohkem, teine vähem) võtab ühtlaselt kõrgel pöördel töötades õli. näiteks raske rattaga kiirteel järjest kiiresti sõites. kui arvestada soovitust mitte valada sisse suvalist õli, on soovitatav pikemal otsal õli kaasas tassida või õigel ajal juurde soetada. GSA-l on paremal pool kütusepaagis lohk kuhu lisavarustuses saadaolev spets varu õli pudel mahutada.
ka kütusekulu kõigub sõltuvalt kiirusest väga palju. täpset arvestust pole pidanud, kuid pikka maad alla 100km/h näitas pardaarvuti läbitavaks distantsiks 420km (20l paak) kuid linnavahel jämedalt 270km. suurematel kiirustel ca 130-180 vaheldumisi sõites väheneb läbitav vahemaa märgatavalt. häiriva asjana tooks välja, et kütusetaseme hoiatustuli süttib väga vara. kui arvuti näitab 70km jääki läheb hoiatustuli põlema. võibolla saab seda sättida kuna mitmeid kordi olen arvuti näidu mitme kilomeetri võrra miinusesse sõitnud ja paar kolm liitrit on veel tegelt paagis olnud.
Kõikvõimalikku lisavarustust on nii gs kui gsa jaoks omajagu saada. gsa jaoks tiba rohkem. paljud asjad on head ja vajalikud, osad asjad lisavad vaid kaalu. seega kinnisilmi kama kokku osta ei tasu, eriti gsa puhul.
kokkuvõtvalt, kas gs ja gsa on head matkarattad? ühest vastust ei ole. mina arvan, et iga rattaga saab matkata ja hea on matkata sellisega millega sulle sõita meeldib. gs on väga eriline ratas seega kas see sulle tegelt meeldib või mitte... on küsimus. aga ma arvan, et enamusele üle 30 aastastest gessu meeldib või hakkab kasutades meeldima.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.