Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 19 Apr 2008, 09:44
- Tsikkel: BMW 1150GS Adventure
- Asukoht: Rapla/Tallinn
Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Osad tahavad küll originaal õhufiltrit vahetada koonusfiltri vastu aga ma tahaks vastupidi - panna 1150GS-le tagasi originaali. Lihtsalt ei leia, et kolme minuti asemel peaks pool päeva raiskama selle pesemisele, kuivatamisele ja õlitamisele. Eelmine omanik on lisaks muutnud ka väljalaset ja siis segud kõik ilusti lasknud vastavaks sättida. Nüüd küsimus: mis juhtub? Või kas üldse võiks midagi juhtuda?
BMW 1150GS Adventure
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Koonus on silindrilise originaalfiltri kohal ja originaalkorpuses? Midagi ei juhtu ilmselt.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kui segud on pingis paika keeratud siis filtri vahetus keerab segud paigast. Lihtsam on kindlasti aastas korra see filter õlitada, odavam ka, kui tahad korralikult teha, siis peaksid uuesti pinki minema ja laskma segud oem filtriga paika keerata.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Jälle need segu hirmujutud. Samas karbis sama kujuga oem filter ei tee nii suurt vahet. Ei ole nii, et üks voolab täiesti vabalt ja oem on totaalselt umbne. Isegi kui ratas ise midagi ei kompenseeri ja map on fikseeritud, ikka ei usu et olulist vahet on.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Uskuda võib mida iganes, tõtt räägivad siiski dyno numbrid. Üks sort rattureid on sellised kellele meeldib kui ratas on korras ja töötab nii nagu peab. Muidugi maitse asi kui meeldib sõita ringi paukuva sumpa ja põlemata bensu pilve saatel.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Mul kuskilt loll mulje jäänud et Gessul on õhukulu lugejad küljes?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Edit: Margusele
Võta nüüd seisukoht ja ära häma siin. Kas taoline vahetus mõjutab ratta segu nii palju, et tavakasutuses on vahet?
Jah/ei
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Jah, mina sellist vahetust ei teeks. Seisukoht võetud.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: RE: Re: Rumalad küsimused 2
Tort kirjutas:Edit: Margusele
Võta nüüd seisukoht ja ära häma siin. Kas taoline vahetus mõjutab ratta segu nii palju, et tavakasutuses on vahet?
Jah/ei
Gessu "tavakasutus" on motomatkamine ja kui seal ei ole tähtis korralikult timmitud segu siis kus veel? Kui nädalavahetusel sõidad mäki parklast pirogovi siis tõesti vb ei tunne erinevust aga paraku pole see "tavakasutus".
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: RE: Re: Rumalad küsimused 2
Margusxx kirjutas:Tort kirjutas:Edit: Margusele
Võta nüüd seisukoht ja ära häma siin. Kas taoline vahetus mõjutab ratta segu nii palju, et tavakasutuses on vahet?
Jah/ei
Gessu "tavakasutus" on motomatkamine ja kui seal ei ole tähtis korralikult timmitud segu siis kus veel? Kui nädalavahetusel sõidad mäki parklast pirogovi siis tõesti vb ei tunne erinevust aga paraku pole see "tavakasutus".
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Võtsid seisukoha selles, et sina ei läheks originaalile, mitte selles, kas ja kuidas segu muutub. Tavakasutus on kõik, mis pole võidusõit.
Üldiselt välismaa foorumitest saab lugeda, et antud ratta puhul minnakse tagasi ka originaalfiltrile, sest see on nii hea voolavusega, et k&n-ga saab vaid kehvema filtreeritavuse peale taaskasutatavuse, ei muud. Lisaks oskab antud ratas ise ka segu kompenseerida, nii et koonusele minnes pole muud modifikatsioonid vajalikud. Järelikult võiks ka teistpidi toimida. Ise läheks südamerahuga tagasi originaalile ja vaataks, mis saab.
-
- Mode
- Postitusi: 903
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: RE: Re: RE: Re: Rumalad küsimused 2
Tort kirjutas:Margusxx kirjutas:Tort kirjutas:Edit: Margusele
Võta nüüd seisukoht ja ära häma siin. Kas taoline vahetus mõjutab ratta segu nii palju, et tavakasutuses on vahet?
Jah/ei
Gessu "tavakasutus" on motomatkamine ja kui seal ei ole tähtis korralikult timmitud segu siis kus veel? Kui nädalavahetusel sõidad mäki parklast pirogovi siis tõesti vb ei tunne erinevust aga paraku pole see "tavakasutus".
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Võtsid seisukoha selles, et sina ei läheks originaalile, mitte selles, kas ja kuidas segu muutub. Tavakasutus on kõik, mis pole võidusõit.
Üldiselt välismaa foorumitest saab lugeda, et antud ratta puhul minnakse tagasi ka originaalfiltrile, sest see on nii hea voolavusega, et k&n-ga saab vaid kehvema filtreeritavuse peale taaskasutatavuse, ei muud. Lisaks oskab antud ratas ise ka segu kompenseerida, nii et koonusele minnes pole muud modifikatsioonid vajalikud. Järelikult võiks ka teistpidi toimida. Ise läheks südamerahuga tagasi originaalile ja vaataks, mis saab.
Eelmine omanik olla segusi timminud kuna vahetas väljalaset, kas sa tead täpselt mis ja kui palju seal keeratud on? Rattad korrigeerivad ise tavaliselt mitte eriti palju. Mille jaoks sinu arust näiteks power commander ja muud sarnased unitid vajalikud on kui rattad ise kõike korrigeerivad? Kui sa arvad, et aftermarket õhufiltrid nii hõredad on, siis sa eksid, kui korralikult õlitad ja hooldad, siis võid väga kindel olla neile.
Rataste enda segu korrigeerimine seisneb pigem selles kas sa elad 2 või 2000 meetri kõrgusel merepinnast. Igasugused tuunimised ja trimmimised paraku tehakse siiski pingis. Loe nendest foorumitest veidi rohkem ja saad aru, et kui väljalase on tuunitud siis pead paraku ka sisselaset tuunima, muidu jääb pump (mootor) nälga. Nagu kris kuskil kirjutas, on valus vaadata ja kuulata neid kodus tuunitud paukuvaid masinaid. Kui midagi teha, siis juba korralikult.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 177 korda
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Polegi väitnud, et viska või turbo vahele ja originaalaju keerab segu õigeks. Ma väidan, et kuna antud ratta originaalfilter hingab väga hästi, siis võiks vähemalt proovida, kuidas ratas käib sellega. Suure tõenäosusega võib olla, et ei ole vaja midagi muud sättida. Oleks siis, et mingi CAI moodi süsteem on ja me võrdleme aftermarket filtrit välja tooduna mootori küljele vs originaal kehvasti hingav filter originaal airbox-is. Väljalase jääb ju samaks. Iga asja peale kohe pinki ronida tundub overkill.
Mis aftermarket filtreid puudutab, siis pole mõtet siin sellesse laskuda. Minu rattal on Pipercross shvamm otse karpa otsas ja ma ei põe. Tolmustel matkateedel sõites eelistaksin siiski originaali, aga see on igaühe oma asi ja eelistus.
Las teemaalgataja proovib ära, kuidas originaal käitub, mingit viga sellega ju rattale ei tee.
-
- Mode
- Postitusi: 888
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 39 korda
- Kontakt:
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Veiko kirjutas:Osad tahavad küll originaal õhufiltrit vahetada koonusfiltri vastu aga ma tahaks vastupidi - panna 1150GS-le tagasi originaali. Lihtsalt ei leia, et kolme minuti asemel peaks pool päeva raiskama selle pesemisele, kuivatamisele ja õlitamisele. Eelmine omanik on lisaks muutnud ka väljalaset ja siis segud kõik ilusti lasknud vastavaks sättida. Nüüd küsimus: mis juhtub? Või kas üldse võiks midagi juhtuda?
Tere,
kui soovid tolmustel teedel seigelda, siis pane kas originaal või svammfilter (itg või pipercross vms).
Kui praegu on tegemist (näiteks) koonusega mis on KN-i vms toode, mille puhul filterdamine toimub puuvilla ja metallvõrgu baasil - siis jah, õhukogus voolab väga kergelt aga filtreerimisomadused on kehvemapoolsed. Kui paigaldad svammfiltri, normaalselt õliteet, siis väga ei muutu miskit. Kui paberõhufiltri ja seda normaalsetes tingimustes tarbid, siis mõni protsent kütusekulu tõuseb, muud midagi (eeldusel, et dünos on tehtud korralik segu siiski eelmise omaniku poolt. Kui on üle pingutatud, siis läheb natuke käest ära).
Pepudüno ei peaks midagi vahet tegema ja natuke võib vb sisselaske hääl muutuda.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Mul on Pipercross õlitatav svammiga kaetud filter originaali asemel,see igaljuhul on suht sama läbilaskega mis OEM.Isegi karpadega ei läinud midagi paigast.
Aga seda ma küll ei saanud aru,et kas teemaalgatajal on see koonus airboxis? Või mis lahendus seal üldse on?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Kahjuks Gessust ja pritsungist ei tea aga erinevad kogemused karpamootori sisselaske muutustes on ikka katastroofilised. Isegi väiksed muutused, näiteks originaalfiltri õhuvõtu ava suurendamine või mõne resotoru eemaldamine jms, on viinud selleni, et kusagile tekib tühi auk. Hiljem on raske öelda, kas lõpppööretel on natuke jõudu rohkem või mitte, kuna see võib ka illusioon olla (tühjast kohast üle saades hakkab tsikkel järsku rebima). Üldjuhul ei piisa lihtsalt nõela asendi muutusest. Pilot jet'i vahetus oleks ka nö lihtsalt pääsemine. Ise olen kõik katsetused aasta või paari järel katkestanud ja pöördunud tagasi originaali juurde.
Peab omajagu aega ja kannatust investeerima katsetustesse, et masin päriselt hästi käima saada pärast muudatuste tegemist. Eriti drastilised kogemused on mul oma 800se ühepütasega, kuid sama jama on nähtud ka neliridadega.
Antud tsikli puhul mu post muidugi palju ei aita
Edit: Kui on kogemustega tegija ja süsteemne seadistustöö, siis saab kõik muidugi vabalt käima panna. Ma oma DR'i puhul lihtsalt tõdesin, et ma eelistan viietestkümnendat korda paagi mahavõtmise asemel originaalfiltri juurde pöördumist
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
tere
antud juhul on oluline hoopis see kuidas eelmine omanik segu regullida lasi?
kas kirjutati üle ajus originaal kütusekaart, paigaldati mingi lisaseade koos dynos seadistatud uue mapiga näiteks PC või muu sarnane mis asub originaal aju ja pihusti vahel ja mille puhul on lamda andurid killitud? kui lisaseade on paigaldatud ja mapitud siis see võtab üle kogu ajus asuva kütusekaardi ja kuna lamdad on eemaldatud siis aju enam ise segu (AFR) vastavalt lamda andmetele ei reguleeri ja tulemus sõltub ainult sellest kui pädev "reguleerija" oli ja on tehtud vastavalt riistvara omadustele (filter, väljalase) reguleerimise hetkel. kui aga lamdad on alles, ja originaal kütusekaart on üle kirjutatud, siis lisaks alg kaardile sõltub segu veel õhurõhu andurist ja õhu temperatuuri andurist millede info järgi muudetakse pihusti lahtioleku aega lisaks alg mapi seadele (mis võivad olla kah muidugi mööda "reguleeritud") open loopis ja closed loopis arvestab aju lamda ehk o2 anduri poolt tuvastatud või mitte tuvastatud o2 molekulide olemasolu väljalaskegaasis ja reguleerib segu vastavalt sellele. seega kui lamdad on alles ehk et mootor töötab originaal aju mapi järgi ei ole filtri vahetamisel niiväga vahet sest closed loopis reguleeritakse segu vastavalt reaalsele vajadusele.
segu regullitakse enamasti rikkamaks mugavama sõidu saavutamiseks seega kui map on tehtud vabama filtri järgi siis mitte nii hästi voolava filtri korral midagi ohtlikku ei juhtu st segu lahjemaks ei lähe. pealegi hingab gs-i originaalfilter vägagi vabalt ja reaalset vahet enamasti pestavaga võrreldes hingamise osas dynos ei täheldata. olulisem vahe olla näiteks kas eemaldada õhutoru või mitte.
kokkuvõtvalt ei saa tegelt adekvaatset hinnangut anda teadmata mis tsikliga tehtud on. arvamusavaldused on muidugi kiiduväärt aga reaalne seis on selline, et kui peale tuunimist mootor sitemini ei tööta on juba tulemus hea, kuna vähe on neid kes teavad mida teevad/arvavad. bemmi boxeri seadistamine on võrdlemisi keeruline. kui see mis kunagi tehtud on lihtsalt mugavama sõidu nimel rikkamaks keeratud segu siis on ok aga kui näpiti sellest trakatsist lisavõimsuse saamise nimel on tulemus pigem mitte ok ma arvan
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
Kaks küsimust - kas katalüsaator on alles (või pandi Y-pipe)? Kas lambda andur on alles (või on eemaldatud ja tehtud CCP mod)?
Kui kat on alles ja O2 küljes, siis oled sa kindel, et lõpupüti vahetamise käigus midagi krutiti? Võib-olla tehti TPS sync ja sellega kogu "tuunung" piirduski?
Minu arvamus - ei saa sa ise, ega saa ka su Gessu aru, mis filter sul parajasti küljes on - seega võid OEM panna rahulikult
-
- Postitusi: 111
- Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
- Tsikkel: GSA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
1100 ja 1150 on KAT ja sumpsi vahetuseks ning natuke muudeks modifitseeringuteks coding plug. Ühendatakse lihtsalt erinevad klemmid erinevate seadistuste saamiseks. Eraldi midagi mapima või seadistama ei pea (aga loomulikult saab). Y-pipe´le käib O2 samamoodi külge. Sõltub milline Y-pipe on valitud.
http://advrider.com/index.php?threads/c ... ed.765242/
Teema algataja asemel ma uuriks, mis asendis ühendused praegu on ja vaataks sealt edasi.
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 19 Apr 2008, 09:44
- Tsikkel: BMW 1150GS Adventure
- Asukoht: Rapla/Tallinn
Re: Originaal õhufilter tagasi? BMW GS.
retro kirjutas:Kaks küsimust - kas katalüsaator on alles (või pandi Y-pipe)? Kas lambda andur on alles (või on eemaldatud ja tehtud CCP mod)?
Kui kat on alles ja O2 küljes, siis oled sa kindel, et lõpupüti vahetamise käigus midagi krutiti? Võib-olla tehti TPS sync ja sellega kogu "tuunung" piirduski?Minu arvamus - ei saa sa ise, ega saa ka su Gessu aru, mis filter sul parajasti küljes on - seega võid OEM panna rahulikult
Kat. on vahelt läinud aga lambda kohapealt pean jään hetkel vastuse võlgu. Vahetatud on kiip, originaal anti kenasti kaasa aga mis seal sees on, seda ma vaadanud ei ole.
Vahetuse põhjuseks olevat olnud, et saaks mootri ühtlasemalt tööle mitte niiväga viimsegi hobuse välja pigistamine.
BMW 1150GS Adventure
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.