Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

No seletame siis, hästi ümaralt, aga siiski

Lähed kiirendama, no võiksid saada kolme sekundiga sajani, kasutades valemit a = dv / dt saame tõmbejõu
a = ((100 km/h) - (0 km/h)) (1000 m/km) / (3600 s/h)) / (3 s) = 9.26 m/s2
Newtoni teist seadust F=ma kasutades saame teada, et kaaludes 100kg (no offence) ja kiirendades 9.26 m/s2 rebid lenksu 926N jõuga
Kaal ka natuke jaotub teistele toetuspunktidele, kuid sellise jõuga võiksid vähemalt lenksu rebida.
Eeldusel, et kaal jaguneb mõlema käe vahel võrdselt jagame selle kahega, sest arvutame ühte lenksu.
Vaadates pilte on lenksu pikkuseks vähemalt 35cm ja riseri laiuseks 30mm - siin on nüüd mõttepaus, kuna poldid on riseri tsentrist väljas ja lenksu suhtes mõjub jõud erinevalt, st kiirendades tõmbad, pidurdades lükkad - ühtepidi on jõuõlg suurem ja vastupidi. Kiirenduse õlaks võtame siis 16mm ja pidurdamise 6mm
Arvestame efektiivset ala (miinus polt 8mm) ja jätame alternatiivsed tõmbenurgad ära, sest reaalsuses sa ka väänad lenksu kahe poldi suhtes ja lenks ei ole sirge.

Lõpuks jõuame valemini Fe = ( 926N * 16mm või 6mm ) / 350mm = 20256.25N kiirendusel ja 54016.67N pidurdusel

M8x1,25 8.8 poldi maksimum tõmbetugevus on ümaralt 18KN 10.9 puhul 28KN

Polte on kaks, seega kahega jagades saame teada, et ühele poldile rakendub vastavalt 10KN kiirendusel ja 25KN pidurdusel

Minu jaoks isiklikult ei ole see piisav tugevusvaru aga no Whadeva - If you ain't failing', you ain't ridin'.

Jalaraudade puhul rakendatakse jõud risti poldiga, mis on teine teema, niikaua kuni sa ei kuku, sest siis hakkab kehtima sama jutt. Jalaraudade puhul annab muidugi ennem materjal järgi kui polt.

PiltPilt

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”