Seisnud õli
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 114
- Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
- Tänatud: 4 korda
Seisnud õli
Kas kord avatud kanistris juhtub mootoriõliga midagi halba? Mul jäi 6-7 aastat tagasi kanistrisse 1,5 l õli seisma. Tsikkel sai müüdud, õli jäi üle ja on seisnud. Nüüd laenas sõber pikemaks ajaks tsiklit. Kas täissünt ka kuidagi seistes kehvemaks läheb või pole väga vahet ja võin sama marki juurde osta ning mootorisse valada? Kork on muidu ilusti peal olnud.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 05 Nov 2016, 13:05
- Tsikkel: Liter bike
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Seisnud õli
Mootorisse valades ei tohiks miskit juhtuda aga kui sõitma hakkad siis võib jamaks kiskuda.
Üldiselt ma vaataks kas risk on väärt seda 10/15€ säästu, 6-7a pole väga lühike aeg samuti.
Suvaline tsitaat castroli poolt netist:
"Castrol oils have no expiration date. However, we recommend using the oil within 5 years of the date printed on the bottom of the bottle. This applies for both Syntec and GTX oils"
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Seisnud õli
Kohe kargab põõsast välja hunnik spetsialiste kes jahuvad sulle õli happeliseks muutumisest ja tekkivatest ühenditest,
reaalsus on see, et mitte midagi ei juhtu, kui midagi on juhtumas, siis on see pigem selle pärast, et sa ei kallanud õli juurde.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2456
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 198 korda
- Kontakt:
Re: Seisnud õli
tokintmash kirjutas:Kas kord avatud kanistris juhtub mootoriõliga midagi halba? Mul jäi 6-7 aastat tagasi kanistrisse 1,5 l õli seisma. Tsikkel sai müüdud, õli jäi üle ja on seisnud. Nüüd laenas sõber pikemaks ajaks tsiklit. Kas täissünt ka kuidagi seistes kehvemaks läheb või pole väga vahet ja võin sama marki juurde osta ning mootorisse valada? Kork on muidu ilusti peal olnud.
Mootoriõliga ei juhtu mõne aastaga avatud ja taaskorgistatud purgis mitte miskit halba. Erinevalt DOT4 pidurivedelikust ei tõmba ta endale niiskust ligi. 6-7 aastat seismist tähendab aga seda, et kas sama õli on veel üldse poeriiulitel saada, et siis värskega kokku miksida. Samas - kui sa ei kasuta tsiklit ekstreemtingimustes, siis mina ei näe põhjust, miks purgis olevat suletud kanistris seisnud õli mitte kasutada.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: Seisnud õli
Ajapikku omadused halvenevad. Õlivahetust väga pole pointi sellega ilmselt teha, kuna segad erinevaid õlisid kokku. 6a peale on vast koostises ka midagi muutunud. Nagunii müüakse 4l kanistrites. Küll aga peale valamiseks sobib ilmselt suurepäraselt, kui alternatiiv on õlita sõita. Jäta omale tagavaraks, küll kunagi ikka kulub ära. Mõnusam ikka, kui avastad, et oops vähe on ja siis hakkad tanklat öösel otsima, kes müüks märgsidurile sobivat õli
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Seisnud õli
"Ajapikku omadused halvenevad"
selgita täpsemalt ja too mõni selge, mõõdetav näide ka, et miks, kuidas ja kui palju need omadused siis 6 aastaga halvenenud on. ja millised omadused täpsemalt
"Jäta omale tagavaraks, küll kunagi ikka kulub ära" see väide muidugi sobib sinu eelneva jutuga eriti hästi kokku
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Seisnud õli
Mulle meeldib muidugi ka see "mootorisse valades ei tohiks miskit juhtuda aga kui sõitma hakkad siis võib jamaks kiskuda". Kas on mõni vedelik veel peale, noh, näiteks nitroglütseriini, millega kohe valamise momendil midagi juhtuda võiks?
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: Seisnud õli
will111 kirjutas:"Ajapikku omadused halvenevad"
selgita täpsemalt ja too mõni selge, mõõdetav näide ka, et miks, kuidas ja kui palju need omadused siis 6 aastaga halvenenud on. ja millised omadused täpsemalt
"Jäta omale tagavaraks, küll kunagi ikka kulub ära" see väide muidugi sobib sinu eelneva jutuga eriti hästi kokku
Esiteks, kui tahad täpseid tulemusi, siis tuleb siia viia laborisse.
Kui ma kunagi testisin erinevaid bensiine, siis näitad labori paberid ette ja ikka raiuvad, et nende vene kütuse müüja toob ausat kaupa. Nii, et kui uskuda ei taheta, siis pole midagi teha. Klapid peas elu on ka ilus ju.
See pole küll 6 aastat vana õli, aga näiteks 4 aastat tagasi sai maja ostes endise taksojuhi garaaži koristatud. Mootoriõli meenutas pigem mingit kihistunud ollust. Nõuka aegsed kirjad peal. Alguses ma ei saanudki aru, et mis see on, kuni üks vene keele oskaja mulle ära tõlkis.
Tootjad ise ka ütlevad, et õlil on parim enne või tõesti suvaline foorumlane on targem, kui õlide tootjad ise? See, et suvaline õlivahetaja laseb õli välja ja ütleb värvuse ja lõhna järgi, et kõik on ok, pole tegelikult mingi näitaja.
Esimene artikkel googlist, mis silma jäi.
https://www.yourmechanic.com/article/wh ... -motor-oil
Kõige kehvem on siiski õli puudumine ju. Selle pärast oligi, et vajadusel saad häda pärast peale kallata.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Seisnud õli
Tootjad ise ütlevad...nagu siin juba ennist ka tsiteeriti, aga kordamine on tarkuse emme
"Castrol oils have no expiration date. However, we recommend using the oil within 5 years of the date printed on the bottom of the bottle. This applies for both Syntec and GTX oils"
Kui natuke juba seda skilli on, et kommetstoodangu tegijate tarka juttu lugeda oskad siis saad aru ka, mida see lause täpselt tähendab. Meie õli ei vanane aga kui umbes 5 aastat või rohkem tagasi toodetud on siis võiksid olla hea mees ja igaks juhuks uuesti maksta
Artikkel, mille sa kopisid tõmbab omale vee peale esimeses lõigus, kus mees justkui räägib sellest kuidas tootjate ettekirjutusi peaks ikka kindlasti järgima ja järgmises lauses kütab täielikult puusse. "You must also keep a watch on the expiry date and refrain from using the motor oil once it has crossed that date" Milles see puusse kütmine seisneb, saab igaüks ise järeldada lugedes sedasama castroli ehk tootja soovitus ülalt. Edasine jutt seal on kohati niivõrd totaalne jama, et kuskil poole peal ma lihtsalt keeldusin seda edasi lugemast. Autoril puudub ilmselgelt isegi täpne arusaam sellest, mida ta üldse öelda üritab.
"Storing the motor oil in a dusty environment can result in deterioration of its quality"
Kasutatud õli VÄLJA LASKMINE mootorist on ikka täiesti teine temaatika, mil pole küll enam mingisugust seost selle jutuga siin. Aga kui juba selliste juttude ajamiseks läks siis kas see on kõvem näitaja kui keegi leiab kellegi garaazist mingi täiesti teadmatu vanusega, teadmatu sisuga ballooni ja teeb selle põhjal järeldusi kui kaua võiks "kesta" uus, tänapäevane suletud pakendis hoitud mootoriõli?
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: Seisnud õli
Ma tõin ju täiesti reaalse näite, mis juhtub mootoriõliga ja ikka ei sobi. Kinnine pakend jne. Täpselt sama loogika, kui näitasin vene 95 ostnutele, et tegelikult jääb kütte 88-94 vahemikku oktaanarv, kui Eestis püstolist lastes on 95 oktaanarv 96-97.5 juures. Mõõdetud sai kusjuures seadmega, mille testi eest küsitakse päris korraliku summa. Tegin umbes kümme erineva inimese käest testi ära ja osad tagusid käega vastu rinda, et nende sõber või sõbra sõber on just see aus inimene. Rekordmadalad tulemused tõepoolest ei olnud kellelgi tuttavalt.
Materjaliõpetusest on meeles, et plast on just kehvem materjal hoiustamiseks, kuna laseb õhuhapnikku läbi, aga ju siis on mul valesti meeles. Alumiinium hoiab kõige paremini hapnikku kinni. Huvitav küll, et miks siis lollid tootjad raiskavad raha ja panevad alumiiniumpaberi vms korgi alla.
Aga küsiks siis juba, mis juhtub bensiiniga, kui seisab?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Seisnud õli
Sa rääkisid sellest, mis juhtus vene aegse mootoriõliga (toodetud ma pakun, et vähemalt 30! aastat tagasi) hirmus pika aja jooksul, arvestades, et sul pole tegelikult ka mingit aimu, mis tingimustes seda vedelikku kõigi nende aastate jooksul üldse hoitud on. Lisaks, julgen üsna kindlalt väita, et too õli on oma omadustelt, ka tootmisprotsessilt pisut midagi muud kui viimase 10a jooksul tuntud tootja toodetud täissünt. Oled nõus?
Ma olen omal ajal ka nende vene vedelike ja kankudega natuke kokku puutunud aga vb siis mäletan valesti. Ütle palun, kas sellel volgamehe nö. kinnises pakendis õlipotsikul oli samuti KLEEBITUD alumiiniumpaber seal korgi all, selline mille sina esmakordselt avasid? Või oli vedelik sellises pudelis, mille korki saab esmakordselt avada ainult ühe korra ja sina olid see esmakordne avaja? Kui ei siis millest sa üldse järeldad, et seal sees oli täpselt see, mida sa arvasid seal sees olevat? Kõik veneaegsed anumad õliga, mida mina mäletan olid sellised, mida sai avada ja sulgeda jäljetult again and again, seega võis sinna valada mida iganes.
Ei oska öelda, kui palju plast hapnikku läbi laseb aga milline keemiline reaktsioon see õlil siis hapnikuga täpsemalt toimuma hakkab ja millise intensiivsusega, et õli selle tulemusel 5 aastaga kasutuskõlbmatuks muutub? Palun pane kirja see täpne reaktsioon vastavate komponentidega kui see sulle teada on. Hea meelega hariks ennast ka kui sel teemal on asju, millest ma teadlik ei ole, kuid mis on teaduslikult tõestatavad ja loogiliselt ning füüsika/keemia ja valemitega seletatavad, mitte mingi "mina ikka arvan..." jutt
Bensiini ja mootoriõli võrdlus läheb pehmelt öeldes teemast juba väga välja ja ma ei saa üldse aru, miks sa räägid siin teemas mingitest kütusele tehtud mõõtmisest või mismoodi see milleggi seotud on. Rääkimata sellest, et need on ikka päris erinevad vedelikud, väga erineva eesmärgiga. Aga kui soovid, võid ju selle arutamiseks eraldi teema teha.
Re: Seisnud õli
Mis tootjate soovitusi puudutab siis suurem osa neist muide ütleb otse välja, et kasuta millal tahad. Pole isegi mingit x aasta SOOVITUST mitte enam kasutada. Valvoline kusjuures paistab ütlevat otse välja ka seda, et isegi settled lisandid võib lihtsalt uuesti läbi loksutada ja õli muudkui rahulikult sisse valada
Valvoline motor oil does not have a documented expiration date. Under optimal conditions, the product is stable for an extended period of time and can be used as long as the American Petroleum Institute (API) rating on the label continues to meet or exceed the requirements listed in your owner's manual. If the rating is still current, shake the container before use to blend any additives that may have settled.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Seisnud õli
ranel kirjutas:Täpselt sama loogika, kui näitasin vene 95 ostnutele, et tegelikult jääb kütte 88-94 vahemikku oktaanarv, kui Eestis püstolist lastes on 95 oktaanarv 96-97.5 juures. Mõõdetud sai kusjuures seadmega, mille testi eest küsitakse päris korraliku summa.
Millisel meetodil oktaaniarv määrati?
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: Seisnud õli
stretch kirjutas:ranel kirjutas:Täpselt sama loogika, kui näitasin vene 95 ostnutele, et tegelikult jääb kütte 88-94 vahemikku oktaanarv, kui Eestis püstolist lastes on 95 oktaanarv 96-97.5 juures. Mõõdetud sai kusjuures seadmega, mille testi eest küsitakse päris korraliku summa.
Millisel meetodil oktaaniarv määrati?
Selle jaoks oli eraldi mõõteseade kasutada.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
Teema algataja - Postitusi: 114
- Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
- Tänatud: 4 korda
Re: Seisnud õli
Tekkis veel üks küsimus seoses piduriõliga. StreetMoto mainis, et piduriõli võtab seistes niiskust sisse. Olen ka mujalt kuulnud, et see tuleks pärast avamist kohe ära kasutada, aga kui ma selle näiteks autosse valan, siis seal ju seisab see samuti. Et mis vahe seal on, kas piduriõli seisab autos või riiulis pudelis?
Re: Seisnud õli
Kinnises anumas pole tal häda midagi, need piduriõlipotsikud masinatel on suht õhukindlad. Õlipudeli enda kohta ei julgeks nii kindlalt seda aga väita.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8799
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 134 korda
- Tänatud: 334 korda
- Kontakt:
Re: Seisnud õli
Ma ei julge ka kindlalt väita, sellegipoolest ei kasuta ma kunagi tervet pudelit õli korraga ära. Liitrisega tavaliselt saab tervet ringi (pidurid ja sidur) mitu korda õhutada.
Ning kuigi seda iga aasta ei pea tegema, siis korra aastas ikkagi profülaktika mõttes teen. seega üks pudel kestab mul c.a. 2 aastat.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7219
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1877 korda
- Tänatud: 521 korda
Re: Seisnud õli
reimps kirjutas:Kinnises anumas pole tal häda midagi, need piduriõlipotsikud masinatel on suht õhukindlad. Õlipudeli enda kohta ei julgeks nii kindlalt seda aga väita.
Ikka vastupidi. Pakuks,et pudelis on asi õhukindlamalt hoiustatud ja seal ei lisandu juurde niisket õhku,mis seda õli rikub.Piduriõli anum ei ole ikkagi 100% hermeetiline,sest seal peab vedlik saama ka liikuda edasi tagasi ja nii seda uut niiskust sinna lisadubki,mida õli endaga seob.Uuemad süsteemid on kindlasti tihedamad,aga vanemad mitte nii väga.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3162
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 336 korda
Re: Seisnud õli
Missugune piduriõli oleks hea? Ostsin millalgi do4 erimelli oma, aga sellega oli pidurihoob isegi pehmem, kui vana ülitumedaks muutunud piduriõlil.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Seisnud õli
Kunagi keegi asjatundja selgitas, et avamata piduriõli pudel seisab kenasti, sest on hermeetiliselt kinni ja seda tehasest peale olnud. Korra juba avatud pudelis õli ja samuti ka tehnikas kasutusele võetud, kestab umbes 2 aastat, siis pidi õlisse läinud vee kogus juba hakkama arvestatavat mõju avaldama. Praktika on minul olnud selline, et piduriõlisse absorbeerunud vee tõttu pole mul süsteem kunagi keema ega jäässe läinud. Roostetamise kohta ei oska kommenteerida, pole mingeid sellealaseid katseid kunagi teinud. Seda, et väga vana piduriõli häguseks läheb isegi ilma kasutamata, olen küll märganud, aga siis tegemist pigem 12 kui 2 aastat pärast avamist seisnud kraamiga.
Tsiklisse ja sellisesse autosse, mille töökindlusele kõrgendatud nõudeid esitan, olen küll pannud ainult võimalikult uut piduriõli ja seda iga 2. aasta järel ka vahetanud. Vanade pudelite põhjad on läinud suvalistesse rontidesse, kus see tegelikult on asja kenasti ära ajanud. Eks igaüks lõpuks ise teab, mis teeb.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Seisnud õli
Tänapäevase Mootoriõliga ei juhtu selle ajaga midagi. Kui tänapäevane õli, siis sisaldab igast manuseid ja need pika peale settivad. Kui kanku siis lihtsalt sega, mootor lööb ise asja vahtu. Suurem mure on näit. 200l vaadiga kus pole teda lihtne raputada..
Dot4 ei juhtu ka midagi kui taon kinniselt suletud. Ilma korgiga imab vett täis.
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 25 Jaan 2006, 21:10
- Tsikkel: Honda Shadow American Edition
Re: Seisnud õli
tokintmash kirjutas:Tekkis veel üks küsimus seoses piduriõliga. StreetMoto mainis, et piduriõli võtab seistes niiskust sisse. Olen ka mujalt kuulnud, et see tuleks pärast avamist kohe ära kasutada, aga kui ma selle näiteks autosse valan, siis seal ju seisab see samuti. Et mis vahe seal on, kas piduriõli seisab autos või riiulis pudelis?
Kui sa ei tea siis autos tuleb ka piduriõli iga kahe aasta tagant vahetada Lõpmatult ei seisa seal midagi, a jah iseasi on kui paljud vahetavad...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8799
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 134 korda
- Tänatud: 334 korda
- Kontakt:
Re: Seisnud õli
ranel kirjutas:Missugune piduriõli oleks hea? Ostsin millalgi do4 erimelli oma, aga sellega oli pidurihoob isegi pehmem, kui vana ülitumedaks muutunud piduriõlil.
Ma kardan, et sa vahetamisega said õhu sisse, sest mitte mingisugust tunnetuse vahet ei tohi erinevatel piduriõlidel olla. Kvalieetsemad ehk kestavad kauem vms. See vedelik ei ole kokkupressitav, või kui ongi, siis seda käega kindlasti tunda ei saa. Mina panen sellist http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=K21 ... Polar.html
Tuli meelde juhtum, kui mu KTM Adventurel hakkas sidur lekkima ja mul oli vaja kiiresti midagi juurde kallata. Statoili peatus ja kallasin õli peale. Sidur muutus venivaks ja kleepuvaks ja vaevu toimivaks. Ning siis tuli välja, et Magura kasutab hoopiest mingit "rohelist Citroeni" löga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6637
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 659 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Seisnud õli
Hoi!
See "roheline Citroen'i löga" on LHM ja selle tootjaid ja tarbijaid on oi kui palju...
The advantage of the LHM mineral oil based brake fluid is the absence of corrosion. Seals may wear out at high mileages but otherwise these systems have exceptional longevity. It cannot be used as a substitute without changing seals due to incompatibility
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8799
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 134 korda
- Tänatud: 334 korda
- Kontakt:
Re: Seisnud õli
Saan aru, kuid tsiklitel suuremaltjaolt ikka kõik DOT4 peal, ei olnud sel hetkel veel sellest LHM-ist kuulnud.
-
Teema algataja - Postitusi: 114
- Liitunud: 12 Juul 2006, 11:59
- Tänatud: 4 korda
Re: Seisnud õli
onusnooker kirjutas:Lõpmatult ei seisa seal midagi, a jah iseasi on kui paljud vahetavad...
Vaat, mida kõike veel vanas eas teada saab.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.