PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Kasutaja avatar

stiiv
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: PALJU ÕNNE... sõiduki maks tuleb

Lugemata postitus Postitas stiiv »

See, et mingi maksutulu läheb konkreetselt mingide kulude katteks, pole päris üks-üheselt paigas. Jah, töötuskindlustusmaks läheb Töötukassale, sotsiaalmaksu 33% jaguneb 20% pensionikindlustusse (pensionide maksmiseks) ja 13% ravikindlustusse (haigekassale). Kogumispension läheb ka sihtotstarbeliselt. Muud maksutulud on minu meelest kõik ühes potis koos ning tervikuna riigieelarve osa. Riigilõiv on oma olemuselt instrument, mida korjatakse konkreetse kulu katteks. Ehk siis näiteks ID-kaardi ja passi väljastamisega seotud riigilõiv on mõeldud selleks, et katta ära selle tootmise ning teenindamisega seotud kulud, sh. kaudsed kulud (nt. teenindajate töötasud, ruumide kulud jms üldkulud). Sama asi Maanteeameti toimingud. Sõidukitega ja juhilubadega seotud riigilõivud on mõeldud nendega seotud kulude katteks, siit pealt riik lisa teenida ei tohiks, vaid peaks jõudma omadega nulli.

Nüüd see sõidukimaks on aga liigist varamaks. Sul on vara - maksa. Suudad vara osta/omada - maksa. Mida kallima/võimsama/edevama/keskkonnavaenulikuma vara ostad, seda rohkem maksa. OK, mööndustega võib nõus olla, vara omamine ei ole inimese kohustus, vaid õigus. Sa ei pea ostma endale üle 200 kW-st autot, ka 70kW-ne liigub ja täidab funktsiooni samamoodi. Vaba valik.
Ma ei tea aga kust nüüd see lisa välja võeti, et igakordsel ostul-müügil-ümberregistreerimisel tuleb uuesti plekkida!? See ei lähe enam varamaksu olemusega kokku, vaid on puhtalt rahakorjamise aktsioon. Ning võiks öelda, et lööb just valusamalt seda osa elanikkonnast, kelle huvide eest eelkõige praegune koalitsioon tahab hea seista ehk siis nn vaesem osa elanikkonnast.

Elad külas, autot on vaja, ostad, maksa maksu. Selgub, et auto ei sobi, müüd ära, maksa jälle. Ostad uue asemele, maksa jälle. Ning kui maal tehakse tehinguid autodega, mille hind on võibolla 1000-2000€, siis ka see 200€ sealjuures on päris märkimisväärne osa tehingumaksumusest. Lähebki nii, et meil hakkab olema palju valede omanikega ja ilma liikluskindlustuseta autosid. Lisaks hakkavad autod olema pikalt ühe isiku omanduses ning tervikuna prognoosin, et uute autode müük väheneb ning autopark vananeb. Eesmärk peaks aga olema just vastupidine.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”