Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?

Lugemata postitus Postitas pühak »

Macintosh kirjutas:
Spoiler
randel kirjutas:

Kui turbod välja jätta, siis saaks enamust sarnaseid ümberehitusi ju ka uute ratastega teha.

Uuete masinate ümberehitajad väldivad võimalusel välja- ja sisselaskesüsteemide ümberehitust, kuna see muudab ülesada liialt keeruliseks. Oluline on tähele panna, et ümberehituste käigus tehakse ka suuremaid muutusi elektrisüsteemis. CAN bus juhtmestikuga enam niisama lihtalt juba ümber käija ei õnnestu.
Esmatasandi näide: vahetasin tsiklil esimese hõõgniidiga parkimistule pirni LED'i vastu. Uus tuli hakaks vilkuma, selgus et vajatakse natuke "targemat" LED'i.
Ma ei väida, et ümberehitused on võimatu - väidan, et künnis tõuseb järk-järgult kõrgemale, sest nüüd vajatakse täiesti teiselaadilisi oskusi ning seadmeid. Mida edasi, seda väiksemaks jääb ümberehitamise võimalus "koduste" vahenditega.

Kirs kirjutas:

Pole nüüd asi ikka nii hull ka. Nagu on saada autodele kõikvõimalikke nn vaese mehe diagnostikaseadmeid on neid ka tsiklitele. http://www.ebay.co.uk/sch/Diagnostic-Eq ... ke=Triumph

Jah, muidugi, eeldusel, te see hiina junn, mis on ilmselt koopia-koopia-koopia toetab ikka täielikku ODBII käsustikku. Kui sa teemaga natuke tuttav oled siis tead, et 9/10 sinu loetelus toodud seadmetest ei toeta. Teada saad vaid katse-eksituse meetodil.
Konkreetsest, sinu viidatud tsiklist rääkides: kui kuni 2015 lubas tootja ka ECU's olevat tarkvara kasutajal muuta ja uuendada, siis alates 2015 mudelitest pole see enam võimalik. Mis veelgi halvem, katse ECUs olevta tarkvara uuendada toob kaasa mootori väljalülitamise ja tsikkel muudetakse kasutuskõlbmatuks. Ainuke mis sa karistamatult teha saad on veakoodide lugemine ja hooldusintervalli nullimine. Seda muidugi juluhul, kui sul on toimiv adapter (mis toeatab täielikku ODBII käsustikku) ja tegevuse jaoks vajalik tarkvara (viimast tootjad tasuta laiali ei jaga).

Madlobster kirjutas:

...peole ei pea hobusega sõitma vaatamata sellele, et hobuse kasutamine transpordi vahendina kadus tõenäoliselt samuti vanade peerude nutulaulu saatel :)

Mulle see hobuste võrdlus täitsa meeldib. Miks? Sest keegi ei sundinud hobuseomanikke autode-mootorrtaste peale ümber kolima, see käis vabatahtlikult. Keegi ei ürita hobuste emissiooni, hetmeid või mürataset seadusandlusega reguleerida. Hobused endiselt kasutusel. Nendes kohtades, kuhu on mootorsõidukiga keeruline ligi pääseda (teede puudumine) ja hobi ja sporodivahendina. Vaid üks grupp kodanikke peab hobust ainsaks ja vältimatuks traspordivahendiks - mormoonid. Aga neil on lubatud hobust ilma emisooni- või hetmepiiranguteta edasi kasutada.

Spoiler

Et vältida valearussamu nagu oleks minu näol tegemist ludiidiga:
Mulle meeldib moodsa tsikliga sõita. Masin täis elektroonikat ja igatsorti kolmetähelised elektroonilised abimehed teevad sõidu ääretult mugavaks (isegi liiga mugavaks). Elektristarter võitab ära vajaduse käivituseks vänta taguda ja elektrooniliset seatav vedrustus võimadlab kohandud ükskõik milliste teeoludega ...aga ... tänane muutus millest me Euro4 raames räägime pole ju evolulutsioon ega revolutsioon. See on välistest asjaoludest (seadusandlus) tingitud muutus, mis ei tee tsiklisõitu või mootorratta omamist kuidagi nauditavamaks ega paremaks, selle põhiliseks eesmärgiks on rohkem õnnelikke jääkarusid, delfiine ja europarlamentääre.

Amišid olid need hobutranspordi paadunud fännid. Tallinnas mormooni kiriku ees igatahes laiutab autoparkla. Aga see selleks, norin tegelikult pisiasja kallal. :)

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”