Rumalad küsimused 2
Moderaator: Moded
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8858
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 366 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
reimps kirjutas:Piipz kirjutas:consumables
Replacement part(s) peaks vähe täpsem olema, consumable on rohkem siuke objekt, mis ongi mõeldud ärakulutamiseks, a la kütus jms. Kõhutunne ütleb nii vähemalt.
EDIT: Kiire google ütleb suht sama:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spare_part
A spare part, spare, service part, repair part, or replacement part, is an interchangeable part that is kept in an inventory and used for the repair or replacement of failed units.
Spare part on otsetõlge ikkagi varu-, mitte kuluosadele aga see on ainult mu isiklik arvamus.
Kuluosa - õli, rehvid, piduriklotsid
Varuosa - nukakett, kolb, klapikambrikaanetihend jne.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Piipz kirjutas:reimps kirjutas:Piipz kirjutas:consumables
Replacement part(s) peaks vähe täpsem olema, consumable on rohkem siuke objekt, mis ongi mõeldud ärakulutamiseks, a la kütus jms. Kõhutunne ütleb nii vähemalt.
EDIT: Kiire google ütleb suht sama:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spare_part
A spare part, spare, service part, repair part, or replacement part, is an interchangeable part that is kept in an inventory and used for the repair or replacement of failed units.Spare part on otsetõlge ikkagi varu-, mitte kuluosadele aga see on ainult mu isiklik arvamus.
Kuluosa - õli, rehvid, piduriklotsid
Varuosa - nukakett, kolb, klapikambrikaanetihend jne.
Seesama viidatud Vikipeedia artikkel ütleb, et consumable parts on kuluosade kohta sobivaim nimetus.
Parts that are not repairable, are considered consumable parts. Consumable parts are usually scrapped, or "condemned", when they are found to have failed.
Spare parts oleks otses tõlkes "tagavara osad" ja tõlgitakse kui "varuosad".
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Vint kirjutas:Ajame asja hullemaks!
![]()
Kui näiteks neljasilindrilisel mootoril, visata ühest silindrist karpa minema ja ühendada väljalase, teiste sisselaskesse, kas tuleks reaalselt toimiv turbo efekt?
Kuna, "ära näpitud" silinder jääks kõigi eelduste kuhaselt ainult õhku pumpama.
Ükskõik, kas tuleb turboefekt või mitte, on see minu tehnilise arusaama kohaselt mõttetu. Mootori ülelaadimiseks vajaliku rõhu saavutamiseks piisab täiesti ventilaatorist, selle energiakulu on võrreldes kolbkompressoriga palju madalam. Kolbkompressori tootlikus on veel ülelaadimise jaoks mõttetult madal ja töörõhk mõttetult kõrge. Turbo ja rihmaga käitatav kompressor on oma tööpõhimõtte poolest ventilaatorid. Kui tahad ülelaadimist ise ehitada, pane näiteks mingi traktorimootori suure turbo külmkoda mootori väntvõlli otsa. Selle suurus peaks mingil määral madalaid pöördeid kompenseerima.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kui ventilaatorist piisaks siis poleks väljalaskele tehtuid turbosi ega ka muud moodi käitatavaid ülelaadureid ju tarvis.Miskipärast nii ju pole.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 302
- Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
- Tsikkel: F650
- Asukoht: Laagri
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused 2
franz125 kirjutas:Kui ventilaatorist piisaks siis poleks väljalaskele tehtuid turbosi ega ka muud moodi käitatavaid ülelaadureid ju tarvis.Miskipärast nii ju pole.
Pühak mõtles ilmselt sellist "ventilaatorit" :
https://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
- Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rumalad küsimused 2
On kellelgi kogemusi veljekaitse ringidega? Mõtlen selliseid kindlate mõõtudega mis velje ja rehvi vahele kinnituvad mitte mingite kleebistega mida rullist lõigatakse.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Vapsik kirjutas:On kellelgi kogemusi veljekaitse ringidega? Mõtlen selliseid kindlate mõõtudega mis velje ja rehvi vahele kinnituvad mitte mingite kleebistega mida rullist lõigatakse.
Olen käes veeretanud ja näinud ka paigaldatuna. Pigem on tegu ikkagi vigastuste varjamiseks või isikupärastamiseks suunitletud tootega.
Korralik veljekaitse servaga rehv on kindlasti mõistlikum investeering.
-
- Postitusi: 508
- Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
- Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kauri kirjutas:Vapsik kirjutas:On kellelgi kogemusi veljekaitse ringidega? Mõtlen selliseid kindlate mõõtudega mis velje ja rehvi vahele kinnituvad mitte mingite kleebistega mida rullist lõigatakse.
Olen käes veeretanud ja näinud ka paigaldatuna. Pigem on tegu ikkagi vigastuste varjamiseks või isikupärastamiseks suunitletud tootega.
Korralik veljekaitse servaga rehv on kindlasti mõistlikum investeering.
Unustasin ennist mainida et auto velgedest just jutt.
Mõned neist tunduvad siiski natuke tõsisemad kui teised. Kahjuks on mõnede hinnad ka teised.
Kõik rehvid nö kaitsega aga see kaitseb ainult mingites tingimustes. Ei kaitse eriti kui äärekivini libiseda parkides nt. Kahjuks veljed tiba tumedamad ja iga kriim ääres näha. Tunduvad enamuses sellised "libisevat tüüpi" vigastused just.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Vapsik kirjutas:Kauri kirjutas:Vapsik kirjutas:On kellelgi kogemusi veljekaitse ringidega? Mõtlen selliseid kindlate mõõtudega mis velje ja rehvi vahele kinnituvad mitte mingite kleebistega mida rullist lõigatakse.
Olen käes veeretanud ja näinud ka paigaldatuna. Pigem on tegu ikkagi vigastuste varjamiseks või isikupärastamiseks suunitletud tootega.
Korralik veljekaitse servaga rehv on kindlasti mõistlikum investeering.Unustasin ennist mainida et auto velgedest just jutt.
Mõned neist tunduvad siiski natuke tõsisemad kui teised. Kahjuks on mõnede hinnad ka teised.
Kõik rehvid nö kaitsega aga see kaitseb ainult mingites tingimustes. Ei kaitse eriti kui äärekivini libiseda parkides nt. Kahjuks veljed tiba tumedamad ja iga kriim ääres näha. Tunduvad enamuses sellised "libisevat tüüpi" vigastused just.
Ma autovelge silmas pidasingi. Ma ise lihtsalt oma talupoja tarkusega vaatasin seda asja ja mõtlesin tookord. Kui on valuvelg väga konkreetse välisservaga, siis ehk on abi. Aga kui on selline klassikaline valuvelg "rounded" servaga, siis äärikiviga kohtumisel olen enam kui kindel et need 5-6 naga seal rehvi ja velje vahel ei ole võimelised võitlema auto massi ja äärekivi omavahelise hõõrumisega.
Re: Rumalad küsimused 2
Kas keegi,siin üleval pakutavatest ukraina naistest,mõne endale ka juba on sebinud?
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
tehh kirjutas:Kas keegi,siin üleval pakutavatest ukraina naistest,mõne endale ka juba on sebinud?
Mul pakutakse kassipoegade ja kutsikate toitu hoopis. Või prille. Ainuke asi nendest mis nendest kasutust leiaks, oleks kutsikatoit. Olen senimaani piima-leiba ostes seda ka kaasa haaranud, kuskilt otse Hiinast ei viitsi tellida. Kutsikas kasvab enne suureks, kui see kohale jõuab.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Rumalad küsimused 2
davidsoniharald kirjutas:Kas "V8 Magazine" on Eestis ka võimalik kuskilt üle leti osta? Tallinnas siis eelkõige.
Kui tartus asud, siis ps.
Re: Rumalad küsimused 2
Tere.
Küsiks ka siis siit nõu ei hakka uut teemat tegema, kas kellelgi on sellise aparaadiga kogemusi Stamos S-MIG250p?
Keevitusvool 50 - 250A. Päris auto töökoda pole aga kas kodustesse tingimustese on see okei? Tööd oleks auto summutid, auto kere jne?
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
kaimex kirjutas:davidsoniharald kirjutas:Kas "V8 Magazine" on Eestis ka võimalik kuskilt üle leti osta? Tallinnas siis eelkõige.
Kui tartus asud, siis ps.
Siiski Tallinn.
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Rumalad küsimused 2
kuidas 97a zx6r on? Et pakutakse vahetuseks. Endale välimuselt väga ei meeldi ja pigem tahaks 2004 a mudelit... Samas teiseks rattaks äkki käib kah? Kurb ka uuem osta ja katki kukkuda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3144
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 492 korda
- Tänatud: 596 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Enamus (vist ikka kõigil) tsiklitel ja autodel spidokad valetavad kiiruse suuremaks. Kas läbisõidu näidik arvestab spido näidu järgi või kerib see ka kihutades rohkem km ette (tehase mõõdus rehvidega)???
Osadel valetab suurematel kiirustel juba 10km/h, et kas siis iga tund tuleb läbisõitu 10 km rohkem kui tegelikult läbiti? On keegi kunagi mõõtnud? Mitte, et see väga oluline oleks aga äkki keegi on kunagi mõõtnud.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
kaimex kirjutas:Samas teiseks rattaks äkki käib kah? Kurb ka uuem osta ja katki kukkuda.
Kuskohalt ja kuidas teil mehed need kukkumise hoiakud/hirmud kujunevad? Ma küll ei suuda mõelda pidevalt, et ostan ratta ja kukun katki. Ikka pigem, et ostan ratta ja sõidan kaua ning mõnuga.
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Macintosh kirjutas:Kuskohalt ja kuidas teil mehed need kukkumise hoiakud/hirmud kujunevad? Ma küll ei suuda mõelda pidevalt, et ostan ratta ja kukun katki. Ikka pigem, et ostan ratta ja sõidan kaua ning mõnuga.
Piipz hirmutab. Siin päris palju lugenud, et nii mõnelgi parklas katki kukkunud jne. Eks väike hirm ikka on.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused 2
A seda teist ratast on nagu kukkumiseks vaja?
Ma oma 3-st rattast olen kaks ära risustanud(SP-d lausa mitu korda)Cruiserit hästi ei tahaks aga kui juhtub siis juhtub.Õnneks pole selline inime kes selle peale juukseid katkuma hakkab.Sportlikud rattad on nagu rohkem kuluosa
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Madlobster kirjutas:Enamus (vist ikka kõigil) tsiklitel ja autodel spidokad valetavad kiiruse suuremaks. Kas läbisõidu näidik arvestab spido näidu järgi või kerib see ka kihutades rohkem km ette (tehase mõõdus rehvidega)???
Osadel valetab suurematel kiirustel juba 10km/h, et kas siis iga tund tuleb läbisõitu 10 km rohkem kui tegelikult läbiti? On keegi kunagi mõõtnud? Mitte, et see väga oluline oleks aga äkki keegi on kunagi mõõtnud.
Mul Shadow paneb umbkaudu 50 m kilomeetrile otsa.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
kaimex kirjutas:Macintosh kirjutas:Kuskohalt ja kuidas teil mehed need kukkumise hoiakud/hirmud kujunevad? Ma küll ei suuda mõelda pidevalt, et ostan ratta ja kukun katki. Ikka pigem, et ostan ratta ja sõidan kaua ning mõnuga.
Piipz hirmutab.
Siin päris palju lugenud, et nii mõnelgi parklas katki kukkunud jne. Eks väike hirm ikka on.
Tuleb tunnistada, Piipz on hirmus koll küll. Olen minagi ärganud öösiti hirmuihigi otsa ees, sest olen Piipzu unes näinud kukkumisest rääkimas.
Muidugi, ikka juhtub et, kukub parkals aeg-ajalt külili. Üks võimalus on tõesti selles hirmus ratast mitte osta. Üks mure kohe vähem.
Ega vist igatsorti kukkumisraudu ja -punne ning jumal teab mis kukkumis-blabla-blaasid pole vist veel leiutatud?
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Ivoonu kirjutas:Madlobster kirjutas:Enamus (vist ikka kõigil) tsiklitel ja autodel spidokad valetavad kiiruse suuremaks. Kas läbisõidu näidik arvestab spido näidu järgi või kerib see ka kihutades rohkem km ette (tehase mõõdus rehvidega)???
Osadel valetab suurematel kiirustel juba 10km/h, et kas siis iga tund tuleb läbisõitu 10 km rohkem kui tegelikult läbiti? On keegi kunagi mõõtnud? Mitte, et see väga oluline oleks aga äkki keegi on kunagi mõõtnud.Mul Shadow paneb umbkaudu 50 m kilomeetrile otsa.
Honda Blackbirdi odokas pani spidokaga samas tempos. Nii kuskil 10% rohkem näitasid mõlemad.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3144
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 492 korda
- Tänatud: 596 korda
Re: Rumalad küsimused 2
10% maha kerida siis veel pettusega ei tegele
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Macintosh kirjutas:kaimex kirjutas:Macintosh kirjutas:Kuskohalt ja kuidas teil mehed need kukkumise hoiakud/hirmud kujunevad? Ma küll ei suuda mõelda pidevalt, et ostan ratta ja kukun katki. Ikka pigem, et ostan ratta ja sõidan kaua ning mõnuga.
Piipz hirmutab.
Siin päris palju lugenud, et nii mõnelgi parklas katki kukkunud jne. Eks väike hirm ikka on.
Tuleb tunnistada, Piipz on hirmus koll küll. Olen minagi ärganud öösiti hirmuihigi otsa ees, sest olen Piipzu unes näinud kukkumisest rääkimas.
Muidugi, ikka juhtub et, kukub parkals aeg-ajalt külili. Üks võimalus on tõesti selles hirmus ratast mitte osta. Üks mure kohe vähem.
Ega vist igatsorti kukkumisraudu ja -punne ning jumal teab mis kukkumis-blabla-blaasid pole vist veel leiutatud?
Ma panen tavaliselt vana madratsi tsikli külje alla Et, kui kukub, siis midagi väga katki ei läheks.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
piiks kirjutas:Macintosh kirjutas:kaimex kirjutas:Piipz hirmutab.
Siin päris palju lugenud, et nii mõnelgi parklas katki kukkunud jne. Eks väike hirm ikka on.
Tuleb tunnistada, Piipz on hirmus koll küll. Olen minagi ärganud öösiti hirmuihigi otsa ees, sest olen Piipzu unes näinud kukkumisest rääkimas.
Muidugi, ikka juhtub et, kukub parkals aeg-ajalt külili. Üks võimalus on tõesti selles hirmus ratast mitte osta. Üks mure kohe vähem.
Ega vist igatsorti kukkumisraudu ja -punne ning jumal teab mis kukkumis-blabla-blaasid pole vist veel leiutatud?Ma panen tavaliselt vana madratsi tsikli külje alla Et, kui kukub, siis midagi väga katki ei läheks.
Palju häid mõtteid! See seletab, miks linnas on pidevalt näha mehi madratsite ja tsiklitega. Ma arvasin seni, et tegu on kodutute mootorratturitega. Aga hoopis kukkumismadratsid on.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Nüüd üks asjalik rumal küsimus .
Mul on krossibussil kaks akut. Üks on põhiaku nagu ikka ja teine on lisaaku, mis mootori mitte töötades toidab igasuguseid seisu ajal vajalikke lisaseadmeid, nagu näiteks seisusoojendus, veepump, valgustus jne. Nüüd on välja tulnud, et lisaaku on omadega ilmselt läbi sest seisusoojendus lülitab ennast mingi hetk välja (tal peaks peal olema toitepinge kontroll, et kui langeb alla mingi taseme, siis lülitab välja, et akut täiesti mitte kuivaks imeda). Põhiaku on suht hiljuti uus ostetud ja heas korras. Nüüd ostsin juurde veel ühe tutika aku. Kas mõistlik oleks nüüd panna see praegune põhiaku lisaakuks ja tutikas aku põhiakuks või jätta põhiaku samaks ja tutikas panna lisaakuks? Mis koormab akut rohkem - kas suht lühike käivitus või pikemaajaline mitte väga suure vooluga tühjendamine? Seisusoojendus võtab keskmiselt kuskil 1A või alla selle.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Mul kaubikul ka lisaaku igatsugu muud jama toitmas. Ma ostsin selle jaoks niinimetatud vooluaku, see kannatab tühjenemistsükleid palju paremini, kui tavaline autoaku. Ehituslik erinevus tavaakuga on, et vooluaku plaadid on paksemad, seega ei kõverdu nii kergesti ja lagunevad ka aeglasemalt. Paksemad plaadid aga põhjustavad selle, et vooluaku ei anna käivitamiseks vajalikku teravat laksu ehk elektrit korraga väga palju välja ei tule ja starter ketrab lahjalt. Kui autol mootor soe ja vooluaku täis, saan soovi korral selle pealt ka kuidagimoodi käima, aga kohe on tunda, et see aku pole mootori käivitamiseks mõeldud.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7415
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1095 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 23
- Liitunud: 19 Veebr 2013, 11:10
- Tsikkel: Honda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
mx77 kirjutas:Nüüd üks asjalik rumal küsimus
.
Mul on krossibussil kaks akut...
Mingit vahet ei ole, kuidas ise soovid. Ideaalis võiks muidugi lisaaku olla püsitoiteaku, kannatab paremini pikemaajalist pidevat koormamist, aga need on ka kallimad. Omal on lisaaku põhiliselt ainult voolumuunduri jaoks, see lülitab end ise välja, kui pinge langeb alla 11,5v. Ei lase mitte kuidagi akule liiga teha. Buss on tehasest tulnud kahe aku süsteemiga, teoreetiliselt peaks asi toimima sedasi, et peale käivitamist laadib kõigepealt põhiakut ja alles seejärel lisaakut. Seega tagab, et (peaaegu) alati saad auto käima.
Muidugi, hobi korras võib neid akusi ka vahepeal omavahel vahetada, kui on samasugused