Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 12 Mai 2010, 02:32
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: Läänemaa/Harjumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Seni(ptüi-ptüi-ptüi) olen kõige suurema füüsilise vigastuse saanud ca 9km/h jalgsi liikudes(vasakul põlvel 2 sidet).
Mehed minge sõitma kuniks ilma on- talvel toksite foorumis mõttetutes teemades(nagu see siin)
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Kevadel murdsin käeluu lihtsalt maha kukkudes. Suht piinlik, aga süüdi on siiski tasuta linnatransport. Ja ma ei olnud transpordivahendis, vaid bussipeatusest 100 m. Väga segane juhtum, aga tasuta buss on süüdi ikkagi
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
jkristjan kirjutas:Inimestel on umbes ettekujutus, et kui autoga 120-ga puusse paned, siis võid surma saada, 90 on so-so, 70 on veel valus ja 50 ja alla jalutad kriimudeta ära. Ja siis kipub see alateadvus arvama, et tsikkliga on umbes sama, et ega siis 70-ga eriti suurt õhulendu ei saa jne. Kiire arvutus näitab, et 70-ga kuskile vastu põrgates on tegemist nagu 20 meetri kõrguselt kukkumisega. See on siis umbes neljas korrus.
Kui kiiver on peas, siis inimkeha taluvuspiir on kuskil seal 40km/h juures. Sellel kiirusel millegagi põrgates murrab igasugu luid ja konte, aga põhiraam (selg, kael, pealuu) võivad veel terveks jääda. See on siis ülemine piir, see ei tähenda, et alla 40 midagi juhtuda ei või.
Kõik põnevad olukorrad mis algavad suurematel kiirustel ja lõpevad õnnelikult, teevad seda seetõttu, et enne millegi tõeliselt tummise vastu põrkamist jõuti pidurdada, lohiseda, lopendada otsipidi vastu muid pehmemaid ja kergemaid objekte jne. Ei ole mõtet arvata, et füüsika on lollidele ja "ei juhtu sittagi sest ükskord ma kukkusin 120 pealt ja ainult põlv oli katki".
Kel huvi on siis kalkulaator ja graafik on siin: https://www.angio.net/personal/climb/speed
Ilma ratast lõhkumata ja liikluseeskirja rikkumata on täiesti tasuta võimalik erineva kõrgusega katustelt alla hüpates saada tunda, mida üks või teine kiirus tähendab. Ja ei tule seda proovima liiklusesse, kurat võtaks, vähemalt mitte siis ja sinna, kus mina igapäevaselt liiklen
Minu meelest igati asjalik postitus. Iseasi, kes teeb järeldusi ja kes mitte.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
reimps kirjutas:Kevadel murdsin käeluu lihtsalt maha kukkudes. Suht piinlik, aga süüdi on siiski tasuta linnatransport. Ja ma ei olnud transpordivahendis, vaid bussipeatusest 100 m. Väga segane juhtum, aga tasuta buss on süüdi ikkagi
Sõbra sünna käib veel vä?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Enam ei käi, see oli maikuus, aga oli jah üks sünnipäev
Ca 70-80 kiiruselt purunenud luid oli ca 10, ühe sammuga läks seekord 1. Matemaatikud arvestavad ise, kuivõrd ohtlik on jala käimine
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
kui suur kiirus on ohtlik?
elus on läinud nii, et avalikel teedel olen "liigelnud" väga palju nii jalgsi, jalgrattaga, autoga kui nüüdseks juba pikka aega ka mootorrattaga. ühe korra olen käinud liikluses saadud vigastuse tõttu haiglas, terve elu jooksul siis. selle vigastuse sain jalakäijana, auto sõitis konkreetselt otsa...vanalinnas. kiirus oli minul 5kmh, autol...vb mingi 30. reageerida ei saanud sest polnud millegile reageeridagi.
rattaga sõites on olnud ka suht tõsiseid kukkumisi ning ka paar kokkusaamist autoga. aga vigastused pole olnud siiski väga tõsised.
autoga sõites on olnud paar põrkumist teiste autodega kiirustel max 10kmh, kõige räigema paugu puhul sain isegi lõpuks oma plastiku sisse ühe mõra
mootorrattaga sõites on olnud üks kokkupuude teise sõidukiga. kiirust väga täpselt ei tea, aga tagastangel mingi kriimustus oli, kellelgi midagi ilmselgelt ei juhtunud. ja 3 kukkumist, kõik erinevatel kiirustel ja kõik sel põhjusel, et lahtine tolm, killustik, liiv või mis iganes muu sodi on seal, kus seda kohe üldse mitte ei peaks olema. vigastused aga olid väga sarnased vaatamata sellele, kas kiirus oli alla 50 või ligi 80.
Aga mis minu jutu point on...no eks igaüks võib teha omad järeldused. Aga mina ütleks, et asjale saab läheneda kahtemoodi, võib üritada taandada reaalsust mingisuguse teoreetilise joonise/graafiku või väga üleüldise statistika alla ja üritada väita, et "kes teeb nii, see saab varem või hiljem surma" ja "kes teeb naa, see ei saa tõenäoliselt kunagi surma ning ütleb kõigile veel 100a pärast I told you so". Iseenesest ilmselt tore, kui inimene usub ja loodab. Aga see on umbes sama, kui veeta terve elu istudes ja filosofeerides. Või tehes kodus laua taga suuri plaane ja suuri arvutusi ning jõuda kõigil puhkudel järeldusele, et midagi reaalselt ära teha oleks liiga riskantne või ohtlik. Mina läheneks teistmoodi ja väidaks senise kogemuse põhjal, et vigastused või isegi võimalikud vigastused ei olene igakordselt üldse mitte sellest, millise kiirusega keegi sõidab...vaid kõigi nende tuhande muu asja ja kiiruse kombinatsioonist. Kiirus sealjuures võib olla oluline tegur, aga võib olla ka äärmiselt väheoluline tegur. Ohtlik ei ole kiirus, ohtlik on see, kui misiganes kiirusega sõitja ei tea, mida selline kiirus tähendab. Ehk ei ole mentaalselt valmis sellise kiirusega sõitma ega tea millega tuleb arvestada, kui tähelepanelik tuleb olla, kui kiiresti ja kuidas peab reageerima jne
-
Teema algataja - Postitusi: 91
- Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
- Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Ütleks, et viimase aja 1 ägedamaid diskussioone... Eriti kihvt, et minu mõtisklus esimeseks pandi... Üldiselt olen ühe eelkirjutajaga nõus, et kõik tsiklimehed ON kindlasti kiirust ületanud, aga põhiline ongi, et kus ja kuidas liikluseeskirju rikutud on... Paljud siinolijadki "laigivad" neid linnasõidu trikitamiste ja tõmblemiste videosi, mis mulle isiklikult ei meeldi... Aga ei tule siia silmakirjalikku ka mängima, et ma nii tubli ja näe kus need rikuvad .... Maanteekiirus endal stabiilselt 100 ümber või veits peale, möödasõites ikka 140-150 käib ära ja kuna endal kroomratas, mis väga kiiresti ei liigu, siis kella olen ikka "rippu" ka lasknud ... 190 siis.... Lööge või maha
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Kroomi puhul on liilusele suletud alas saavutatud 190 täitsa hea tulemus, võid kööki minna ja kapist küpsist võtta
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: 04 Mär 2009, 20:06
- Tsikkel: Kawa Z650SR.Yamu FZ6S Fazer
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 3 korda
- Kontakt:
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Ega siis kiire sõit ei tapa vaid järsk seisma jäämine,voodis magamine on statiliselt tunduvalt ohtlikum kui liiklemine
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Kihutada võib ja seda saab teha igal pool,aga asja tuleb võtta mõistusega ja oma tegude eest vastutada.Sõites palju kiiremini avalikul teel võtadki omale vastutuse,teiste ees,kes ei oska seda oodata.
Loomulikult olen ma kiirust ületanud ja igasugu muud kino on ka elujooksul tehtud.Ja teen mingil määral siiani,aga kogemused ja mõistus ei lase seda teha igal pool ja igal juhul.
Kukkunud olen omal ajal palju,kuipalju ei mäleta(ikka kümneid kordi ilmselt).Olen ka mõned õhulennud teinud.Rängimad vigastused(nahanülgimised) kukkumisel on ilmselt jalgarattaspordiga tegelemisest.Luumurdusid samas pole kunagi olnud.
Olen ka osalenud rängas avariis jalakäijana ja selles hukkus minu 5a poeg.Jäime kogu perega loomaia juures, ülekäigu rajal, joodiku auto alla.See oli juba ammu,aga sellised asjad panevad vägagi mõtlema.
Ei soovi kellelgi sellist õppetundi,parem on kasvõi natukene enne mõelda ja siis teha.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Sebradel möödasõidud jms. on lollus jah, korralikult tongis olemisest rääkimata.
Olen viimasel ajal sõitnud ühe algaja ees ja talle näidanud, mis laadi olukordi linnas läbi peaks mõtlema.
Tavaline ristmik, peateele ootab pööret kaubik ja nagu tellitult parempöörde puhul tojots muidugi ei märganud nurga all tsikleid ja keeras ette rõõmsalt Sealjuures ma pigem süüdistan meie sõidustiili kui teda.
Sellistes olukordades võib mu kiirus olla lihtsalt milline tahes, kui ma neid ette ei arvesta, siis on põmaki nii ehk naa.
Lihtlabaselt nagu jkristjan oma tabelitega kankreetselt selgeks tegi .... 100kmh jääb elu lõpuni yarise logo kubemesse, 50kmh jõuab meibi isegi 30kmh kolksu teha.
Antud keisi puhul kiirendasin vahetult enne foori alt ca 60-65kmh ja enne ristmiku oli mu kiirus langenud 40-45ni, sest ma lihtsalt tean, et nende kaubikute tagant ei märgata ... seekord liikusin paremas raja ääres, mis on antud olukordade tekkeks topeltohtlik.
Kiirus mätsib küll ja päris palju, aga enamjaolt ikkagi ootamatute olukordada lahendamiseks jääb vähem aega ja noh vigastused on keskeltläbi suuremad, statistika või mitte, lihtsalt on.
Mis ei tähenda, et ma jätkuvalt ei naudiks ristmiketa sirgel, ilma vastutulevate autodeta võibolla tõesti lollakaid möödasõite. Vägev on, aga mitte nii vägev, et ma seda kuskil Tallinna ringteel Saku kandis ette võtaksin.
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Minu meelest kiiruse valiku peaks ära määrama ka protsessori kiirus ehk siis kui hea on sul reaktsioonikiirus.. Mõne tuimema tüki jaoks juhtuvadki asjad juba 50 km/h juures liiga kiiresti ja ei oska ega jaksa adekvaatselt reageerida.. pluss siis veel kui tähelepanu on kergem hajuma. Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Elik inimesed on erinevad ja se's suhtes olen ma nõus, et teistele moraali lugeda oma kogemuste ja võimete najal on mõtetu..
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Postitusi: 227
- Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
- Tsikkel: Punane KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 52 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
elektromargu kirjutas:Minu meelest kiiruse valiku peaks ära määrama ka protsessori kiirus ehk siis kui hea on sul reaktsioonikiirus.. Mõne tuimema tüki jaoks juhtuvadki asjad juba 50 km/h juures liiga kiiresti ja ei oska ega jaksa adekvaatselt reageerida.. pluss siis veel kui tähelepanu on kergem hajuma. Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Elik inimesed on erinevad ja se's suhtes olen ma nõus, et teistele moraali lugeda oma kogemuste ja võimete najal on mõtetu..
Ja lõpuks taandub ikka see selle taha, et tegelikult 99% inimesi hindavad oma "protsessori" kiirust üle ja puhas juhus, et midagi pole juhtunud.
160km/h sõites pole sul palju vaja, piisab pisikesest jänesest esiratta ees ja kasti minek. selle ühe-kahe sekundiga ei tee sa küll midagi, ole kui over-clocked kui tahes.
Ja no offence, ainult minu tagasihoidlik arvamus aga Eesti populaarseima motofoorumi moderaatorid ei peaks minu meelest propageerima/õigustama kihutamist ja liikluseeskirjade rikkumist, võttes arvesse kui palju rahvast järjest motomaailma juurde tuleb ja just selle foorumi kaudu ennast harib. Sellise jutu peale mõnele noorele/lollile saabki selline käitumine tavaks ja siis jälle kirutakse, milliseid s***päid terve linn täis on.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
elektromargu kirjutas:Minu meelest kiiruse valiku peaks ära määrama ka protsessori kiirus ehk siis kui hea on sul reaktsioonikiirus.. Mõne tuimema tüki jaoks juhtuvadki asjad juba 50 km/h juures liiga kiiresti ja ei oska ega jaksa adekvaatselt reageerida.. pluss siis veel kui tähelepanu on kergem hajuma. Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Elik inimesed on erinevad ja se's suhtes olen ma nõus, et teistele moraali lugeda oma kogemuste ja võimete najal on mõtetu..
See reageerimise kiiruse teema on küll tõesti vägagi oluline.Inimesed on tõesti väga erinevad ja vahe kiiremate ning aeglasemate vahel on ikka meeletu suur.
Endal elust juhus,kus naine oli roolis,mina kõrval õllene,sadas laia lund,nähtavus s**t.Nägin ,et teeääres kõnnib inimene ja ütlesin talle seda,naine tegi väikse nõksu rooliga ja kaotas juhitavuse.Kiirus oli nii 70 umbesJõudsin karjuda,et ära puutu nüüd enam midagi ja sain kõrvalt roolitud nii ,et auto teele jäi, peale kahte piruetti küll.Tema ise poleks seda oma reageerimis kiiruse juures suutnud ja ilmselt oleks ka jalakäijale võibolla pihta saanud.Kusjuures mul naine on isegi enam vähem hea sõiduoskusega,on palju hullemaid olemas.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
elektromargu kirjutas:Minu meelest kiiruse valiku peaks ära määrama ka protsessori kiirus ehk siis kui hea on sul reaktsioonikiirus.. Mõne tuimema tüki jaoks juhtuvadki asjad juba 50 km/h juures liiga kiiresti ja ei oska ega jaksa adekvaatselt reageerida.. pluss siis veel kui tähelepanu on kergem hajuma. Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Elik inimesed on erinevad ja se's suhtes olen ma nõus, et teistele moraali lugeda oma kogemuste ja võimete najal on mõtetu..
Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Ma pakun, et autokoolid võiks selle lause kui kõikide väärate arvamuste etaloni võtta õppekavasse. Vist on kõikidele peale Sinu selge, et 160 km/h kiirusel (44 meetrit sekundis) juhtuvad asjad ootamatult ning aja kulg ei aeglustu sõltuvalt kiirusest.
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Tegelt, eks see liikluskultuur ja suhtumine on muutunud. 20 aastat tagasi oli täiesti fine kui terve seltskond hooples kui kiirelt on Tallinn- Tartu või vastupidi sõidetud. Nüüd nagu sellist kelkimist enam pole, siiski on meil veel pikk tee minna. Muidugi, eks igalühel ühel oma oma visioon viisakast liikluskultuurist......
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
oil kirjutas:elektromargu kirjutas:Minu meelest kiiruse valiku peaks ära määrama ka protsessori kiirus ehk siis kui hea on sul reaktsioonikiirus.. Mõne tuimema tüki jaoks juhtuvadki asjad juba 50 km/h juures liiga kiiresti ja ei oska ega jaksa adekvaatselt reageerida.. pluss siis veel kui tähelepanu on kergem hajuma. Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Elik inimesed on erinevad ja se's suhtes olen ma nõus, et teistele moraali lugeda oma kogemuste ja võimete najal on mõtetu..Teistel hakkab kohe tsikli selga istudes over-clockima ja aja kulg aeglustub, mille juures ka 160 km/h kiirusel ei juhtu asjad ootamatult...
Ma pakun, et autokoolid võiks selle lause kui kõikide väärate arvamuste etaloni võtta õppekavasse. Vist on kõikidele peale Sinu selge, et 160 km/h kiirusel (44 meetrit sekundis) juhtuvad asjad ootamatult ning aja kulg ei aeglustu sõltuvalt kiirusest.
Ja sinu kommentaari peaks võtma põhikooli õppekavasse koos selgitusega, et tähtede tundmine ei tähenda veel lugemisoskust.
Ilmselgelt ju oli jutu kontekst reageerimiskiiruses. Lahti seletatuna, kodaniku X sõidab 400 meetri kaugusel molutava kitse otsa, kui ta kulgeb 90kmh, kodanik Y aga jõuab selle ajaga kiiruselt 120kmh ratta seisma jätta.
Lagedalt öeldes istub Brodeur perseli jääl ja nopib teadmata kummalt poolt tulevaid litreid kindasse, minusugune võib teada, et gretsky löödav kärakas tuleb paremale õla kõrgusele, aga ma ei jõua käppa liigutamagi hakata, kui võrk sahiseb.
Jah loomulikult on aeglasemal kiirusel kauem aega reageerida, nii mul kui ka Brodeuril, ainult, et sellele elektromargu ju vastu ei vaielnudki
Lisaks lugeda sellest postitusest välja sõnum, et ajakulg aeglustub sõltuvalt kiirusest on juba nii kõrge pilotaaz, et kisub täitsa kurvaks
PS: mina ei promo mingeid eeskirja rikkumisi, aga jäigalt nende võtmisega ma pole nõus. See, et meie kultuur on esialgu siuke minul on õigus, siis sina mine näri seakanni on lihtsalt nukker ja tänu sellele meil siuke jäikus olema peabki. Meil teha ilma piiranguta kiirtee lihtsalt noh ei päde, sest leidu pekitäis tegelasi, kes oma sirjest viimast pigistama hakkavad, sest neil on ju õigus .... plejaad keerukamaid olukordi lihtsalt las ootavad oma aega. Näiteid jalgrataste sebrale lubamise kohta meil juba on piisavalt. Ootame, küll asi muutub.
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
huvitav on üldse jälgida ja nentida vahel kuidas leidub inimesi, kes tõsimeeli usuvad ja arvavadki, et liikluses on KÕIK VÕRDSED, nagu päriselt kohe! võrdsed = tähendusega antud juhul siis just seda, et kõik juhid justkui oleks täpselt ühesuguste eeldustega tegema ükskõik milliseid manöövreid, ükskõik milliseid õigeid otsuseid, täpselt ühesuguse reageerimisaja jooksul, valdama oma sõidukit täpselt ühtmoodi hästi jne jne. ja nagu sellest totrusest oleks väga, eeldatakse lisaks veel ka, et KÕIK sõidukid teedel justkui oleks võrdsed tegema ükskõik milliseid manöövreid...ma isegi ei tea kumb neist tõekspidamistest on idiootsem kui teine. üks eeldab täielikku võhiklikkust füüsika koha pealt, teine loogika ja üleüldise analüüsivõime osas.
on see siis autokool või misasi, mis sellist arvamust kujundab? huvitav oleks kohe teada sest midagi peab inimese peas põhimõtteliselt viltu olema kui ei suudeta haarata kinni sellisest asjast, et iga inimene toimetab roolis või lenksus väga erinevalt. VÄGA erinevalt! seda mitte ainult reatsiooniaja tõttu, vaid üleüldise kogemuse ja kindlasti just erinevate situatsioonide kogemise tõttu. minul on selle kohta elust enesest üks väga hea analoog, nimelt mängin juba pikki aastaid lauajalgpalli ja erinevates firmades kus olen töötanud, olen näinud inimesi, kes seda mängu esmakordselt mängima hakkavad. nad tulevad oma esimesed 1,2,3...10,20 mängu laua taha ja on täiesti ahastuses. Et kuidas on VÕIMALIK niimoodi reageerida ja mängida, et minu vastu mängimine on täiesti mõttetu ja võimatu, punkt! umbes pool aastat hiljem mängin nende üksikutega, kes siiski andsid varrastele valu, nagu võrdne võrdsega ja sealt edasi hakkab juba VÄGA vähehaaval pisikeste detailide lihvimine, et teha midagi teisest õige pisut paremini, kiiremini.
-
- Postitusi: 227
- Liitunud: 02 Juul 2015, 09:17
- Tsikkel: Punane KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 52 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
See on siililegi selge, et iga inimene toimetab lenksus erinevalt aga mis siis lahendus oleks? Koos autokooli lõpetamisega antakse igale ühele tempel juhiloa peale, mis kiirusega ta võib sõita? Et siin Jürto on veits aeglane ja võib ainult 60-ga sõita aga näet Ants siin läheb tsikli seljas kohe overclocki ja tema piirang 200?
Kogu diskussioon sellel teemal on minu arust suht pointless.
Seadused on tehtud mingit loogikat järgides ja need ilmselgelt pole ainult viis kuidas riik su tasku kallale saab. Ma olen neid 160++ tüüpe kordi ja kordi näinud maanteel tegemas väga retse manöövreid ja kindlasti tehakse neid ka edasi aga see pole teguviis mida õigustada, a la jube nõrk oled, miks sa ostad baigi endale kui 90-100-ga ainult plötutad.
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Lahendus on see, et iga inimene käitub vastavalt oma ajupotensiaalile ja ürita kõigile pähe suruda ühist vähimat näitajat.
Mulle on jäänud mulje, et moded siin üldiselt ikka propageerivad tervet mõistust, mitte ajudeta kihutamist..
Aga tundub, et selle "terve" ühtse defineerimisega jääme me kõik siin jänni..
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
nõus viimase vastajaga.
ja ega tegelikult mingit "lahendust" polegi kellelgi meist vaja siin millegile pakkuda. vähemalt mina pole näinud, et vahel "kiiremini sõitjad" ja seda ka tunnistavad isikud mingisugust eristaatust taga ajaks. ei avalikult ega isegi mitte siin foorumis. lihtsalt püüaks ühiselt aru saada lihtsatest asjadest, et ega tegelikult ikka kõik inimesed ei ole kõiges alati võrdsed, ei tohiks ju tegelikult olla ka nii raske seda mõista.
kes, kus ja kuidas täpsemalt "seadusest üle astub" eks see jääbki juba igaühe enda otsustada ja vastutada, ja vähemalt tsiklistide puhul jääb see ikka valdavas enamuses ka ainult inimeste endi kahetseda kui miskit nihu läheb, pole tõesti eriti silma jäänud uudiseid, kus mootorratas oleks jalakäija surnuks sõitnud, veel vähem autotäie seadusekuulekaid (või noh sel konkreetsel hetkel seadusekuulekaid) inimesi teise ilma viinud. ja loodetavasti ei hakka ka selliseid uudiseid kuulma, aga igavusest foorumis kellegi gaasikeeramiste arvu arvustada ja kritiseerida on nagu natuke mõttetu. kui midagi rääkida siis tuleks rääkida umbes seda, et enne kui 130ga pole sõitnud, ei tasu vast kohe 200 proovima hakata
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
see graafik siiski suht lamp.. tegin kiire arvutuse ja 80kmh peal näitab et reaktsiooniaeg u 1.5 sekunit... ükski edast lugupidav tsiklimees ei oma 1.5 sekundit reaktisooniaega... pigem ikka 0. midagi
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Eks see ole siuke lambi number, aga tõele lähemal kui 0.x millegagi.
Autoga kümmekond aastat tagasi sai katsetatud - punane fanaarik hakkas suvaliselt kapotil põlema, pritsis värvikuuli maha, piduri tallamisel sülitas teise kuuli ja ekraanile ilmus nummer. Kolm katset sai teha, 0.8 - 0.7 - 0.7
Kümnekonnast kärsast oli üks vend kõvem kui mina, tõi 0.5 ära. Paar tükki olid veel 0.7 peal, 5-6 sekundi kanti.
Reaalsuses on üksikutel käbedatel siiski 0.x, enamik on üle ühe sekundi tegelinskid ja uskumatult suure osa kõrval jõuab koni läita, enne kui nad piduri avastavad
Saaks sekundiga hakkama patsutaks ikka tublisti juba rinnale, paraku kahtlen, et nii on.
Eks näpp heeblil aitab kaasa, aga ...
-
- Postitusi: 251
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
pluss veel see, et katset tehes oled valmis ja ootad lambi süttimist, tavaoludes peaks sama moodi sõitma, aga paraku see alati nii ei ole... lisaks veel annus uitmõtteid jne...
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
AzA kirjutas:Eks see ole siuke lambi number, aga tõele lähemal kui 0.x millegagi.
Autoga kümmekond aastat tagasi sai katsetatud - punane fanaarik hakkas suvaliselt kapotil põlema, pritsis värvikuuli maha, piduri tallamisel sülitas teise kuuli ja ekraanile ilmus nummer...
Aides oli ka kunagi mingi siuke süsteem, vist värvijutiga, suht kui seda lõppastet tegema hakati. Kuda praegu on ei tea.
Aga jah, seda peab arvestama, et reaalses igapäeva sõiduolukorras on väga harva sekund või alla reaktsioonikiirus, pigem varieerub see 2 sekundi ümber. Eks muidugi keskmine mootorrattur on veidike erksam, lihtsalt rattaga sõit tingib selle aga palju see tegelt aitab kui pidurdamisest rääkida on juba iseasi. Kiirus ja takistusest eemale põige oleks alati effektiivsemad lahendused, kuid seda on lihtsam öelda kui "olukorras" rakendada.
Ohverdan bensiini !
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
erinevad asjad, et mis aja jooksul inimene reageerib ehk üldse mingi errori tuvastab, mis aja jooksul ta arvutab läbi, et mida nüüd teha. siis lõpuks alles see, et kui kiiresti ta jõuab selle millegi tegemiseni ja siis veel kõige selle eelneva tulemus, et millal juhtub see, mis juht tahtis, et juhtuks.
ilmselt esimene asi on see koht, kus inimestel on väga erinevad reaktsioonikiirused (peamiselt sõltub tähelepanust ja silmad lahti sõitmisest) . teine võib samuti olla väga erinev sõltuvalt kogemusest. kolmas vb polegi niiväga erinev (ja just peamiselt seda minu arusaama järgi mõõdetakse nende ülal kirjeldatud testidega) ja neljas sõltub peamiselt üldse sellest kui õigesti ja efektiivselt midagi tehakse, kui hästi oma masinat tuntakse.
ühesõnaga - mina sellistest testidest väga ei lähtuks, sest testida saab vaid ühte komponenti paljudest ning see suurt mingit tähendust reaalses elus ei oma. päriselu olukorda paraku niimoodi testida ei saagi, aga sisetunne ütleb, et selles võivad näiteks pidurdamisel erinevused olla vabalt kahekordsed. see võib muidugi olla tingitud lisaks juhi kogemuste ernievusele ka hoopis juhusest...üks vaatab parasjagu taevasse ja teine on juhuslikult valmis, et just nüüd võib midagi juhtuda
-
- Postitusi: 84
- Liitunud: 01 Aug 2016, 10:51
- Tsikkel: HD
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
No sellel teemal võibki siin jaurama jääda et mis kiirus siis õige on ohutuks liiklemiseks aga kui ikka mingi idjoot tahab sulle sisse sõita siis leiab ta su ka seismise ajal üles. Juhuse vastu ei saa meist keegi, olgu see reaktsioon nii kiire kui tahes.
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
P6rgukoer kirjutas:No sellel teemal võibki siin jaurama jääda et mis kiirus siis õige on ohutuks liiklemiseks aga kui ikka mingi idjoot tahab sulle sisse sõita siis leiab ta su ka seismise ajal üles. Juhuse vastu ei saa meist keegi, olgu see reaktsioon nii kiire kui tahes.
Nii ongi! Surma võib saada ka kodus telekat vaadates. Ala lennuk kukub peale ja valmis. Üle ei tasuks nüüd ka pingutada ja nautige elu. Keegi ei käsi kiirust ületada ja kõik väljaspool seadusi toimub omal vastutusel. Jäägem siiski mõistlikuse piiridesse ja nautigem seda, mis meil on.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Kui suur pidi selle auto kiirus olema,kui 60m õhulennu peatas elektripost,muidu oleks äkki isegi pikemalt pannud
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.