Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
-
- Postitusi: 457
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 103 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
claw kirjutas:Et ärge tulge üle 40km/h liiklusesse sõitma?
Ei, eesmärk on, et jääkkiirus ei oleks üle 40, ehk siis et jõuaks tüüpilistes, kõige sagedamini esinevates ohuolukordades pidurdada 40-ni, enne kui pauk käib.
Seega tekib küsimus, mis see algkiirus võiks olla, selle kohta pakuks joonist:
Nagu näha, kui sõidad 70-ga ja umbes 50 meetri kaugusel midagi hapuks läheb, on veel lootust mats 40 kandis ära teha.
Kõige olulisem on aga aru saada, et tegemist on ruutvõrdelise seosega. Ei ole nii, et 70 korral pidurdad 40 peale siis järelikult 140 korral pidurdad kuskile 80 peale. Pildil toodud graafiku järgi on suht lihtne näha, et kui kiirus oleks juba kuskile 110 kanti, siis käiks mats ka täpselt 110-ga, sest ei jõua isegi reageerida.
Seega suur vahe on, kas sõidad 70 alas 70-ga või 100-ga. See vahe ei ole 30%, kui umbes 50 meetrit on pidurdamiseks, siis matsu panemise hetkel on jääkkiiruste vahe umbes 80%.
Mis puudutab seda 100kW ratta teemat, siis tuletan taaskord meelde, et see on täiesti ebaoluline teema. Küsimus ei ole selles, milleks sinu ratas on tehtud, vaid selleks, milleks on tehtud tee, millel sa sõidad. Tee on ette nähtud 90 jaoks, ratta võid omale kasvõi perse pista, kui talle rakendust ei leia.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.