Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: Kui suur kiirus siis ikkagi ohtlik on?
Inimestel on umbes ettekujutus, et kui autoga 120-ga puusse paned, siis võid surma saada, 90 on so-so, 70 on veel valus ja 50 ja alla jalutad kriimudeta ära. Ja siis kipub see alateadvus arvama, et tsikkliga on umbes sama, et ega siis 70-ga eriti suurt õhulendu ei saa jne. Kiire arvutus näitab, et 70-ga kuskile vastu põrgates on tegemist nagu 20 meetri kõrguselt kukkumisega. See on siis umbes neljas korrus.
Kui kiiver on peas, siis inimkeha taluvuspiir on kuskil seal 40km/h juures. Sellel kiirusel millegagi põrgates murrab igasugu luid ja konte, aga põhiraam (selg, kael, pealuu) võivad veel terveks jääda. See on siis ülemine piir, see ei tähenda, et alla 40 midagi juhtuda ei või.
Kõik põnevad olukorrad mis algavad suurematel kiirustel ja lõpevad õnnelikult, teevad seda seetõttu, et enne millegi tõeliselt tummise vastu põrkamist jõuti pidurdada, lohiseda, lopendada otsipidi vastu muid pehmemaid ja kergemaid objekte jne. Ei ole mõtet arvata, et füüsika on lollidele ja "ei juhtu sittagi sest ükskord ma kukkusin 120 pealt ja ainult põlv oli katki".
Kel huvi on siis kalkulaator ja graafik on siin: https://www.angio.net/personal/climb/speed
Ilma ratast lõhkumata ja liikluseeskirja rikkumata on täiesti tasuta võimalik erineva kõrgusega katustelt alla hüpates saada tunda, mida üks või teine kiirus tähendab. Ja ei tule seda proovima liiklusesse, kurat võtaks, vähemalt mitte siis ja sinna, kus mina igapäevaselt liiklen
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.