Talveunne külmalt?
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Talveunne külmalt?
Kirjutan lähtuvalt enda kogemustest, kuuldust ja loetust. Ei pretendeeri täielikule tõele.
Need targad laadijad on kasulikud, kui akut rattalt maha ei saa võtta ja rattal on pidevalt mingid tarbijad sisselülitatud. Kui toimiv aku töökorras laadimisega rattalt maha võtta ja talveks jätta jahedasse ruumi (5...15 C), ei ole aku pidev laadimine vajalik. Kui aku kipub ise tühjenema, tasub seda talve jooksul korra kaks laadida. Kui isetühjenemine on väga kiire, siis on selle aku usaldusväärsus kadunud ja eluiga läbi. Käivitusaku vananemist ja mahtuvuse vähenemist kiirendab aku tühjenemine eksponentsiaalselt. Selle pärast peaks käivitusakut kindlasti laadima, kui pinge on langenud juba 12,2 V või alla selle. Targa laadija suurim pluss ongi see, et ta ei lase akul kriitilise piirini tühjeneda.
Targa laadija miinuseks on see, et aku kogub töötsükleid ka siis, kui ta võiks hoopis "puhata" ja need süütuna tunduvad tsüklid võivad väikestele akudele mõjuda karmilt, kui laadija on liiga võimas või aku tüübile mittesobiv. Tarkadel laadijatel on erinevad režiimid sulfateerumise vastu ja akuplaatide balansseerimiseks. Viimast režiimi peavad mõned akutootjad enda AGM või geelakudele kahjulikuks, kui seda liiga tihti või intensiivselt tehakse.
Fakt on, et plii-happekäivitusakud ei vast enam moodsate sõidukite vajadustele, kus lisaks piisavale käivitusvoolule peab tagama toite silent watch režiimis.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.