Talveunne külmalt?
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Talveunne külmalt?
Külmalt - soojalt, no ei ole tegelikult seal väga mingit vahet, kui sa just ratast aastakümneteks konserveerida ei taha. Kõige parem soovitus, mis üldse talveks seismajätmiseks olla saab, on see, et pese ratas korralikult puhtaks ja lase korralikult ära kuivada, mootor aja kindlasti kuumaks. Puhasta ära elektripistikud ning lase määret peale (pea igas poes on selle jaoks sprei olemas). Kindlasti ühenda ka aku lahti ja lae korralikult täis ning igaksjuhuks võid kaks-kolm korda talve jooksul kontrollida. Ei ole vaja akut tuppa ahju peale viia, kuna täis aku ei külmu lõhki ning soojas on isetühjenemine kordi kiirem, kui külmas. Kui on mingeid läikivaid metall osasid, võid need kas silikooni sprei või õrnalt mootoriõlise kaltsuga üle võõbata. Bensiinipaak on mõistlik täis kallata, kuna siis jääb vee kondenseerumiseks vähem ruumi, eriti metall paagi puhul, mis kipub rooste minema.
Ja mitte mingil juhul EI TOHI jätta ratast SOOJA JA NIISKESSE kohta! Kõige hullemad killerid on maaalused küttega garaažid, kus on täiesti puudulik ventilatsioon. Külmas õhus on alati palju vähem niiskust ja seepärast tuleb korraliku ventilatsiooniga sooja koha puudumisel eelistada pigem külma kohta. Ja muidugi on ventilatsiooniga külm koht alati parem ilma ventilatsioonita külmast kohast.
Ehk siis mina muretseks igakell pigem ratta puhtuse ja hoiutingimuste, kui kuuma vs külma mootori ja vahetatud-mittevahetatud õli pärast.
Villem aka Villu aka Madis

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.