Õnnetused mootorratastega [2016]
Re: Õnnetused mootorratastega [2016]
Black kirjutas:Martti.S kirjutas:urmas66 kirjutas:Probleem on iseenesest üsna ohtlik,sest inimesed sõidavad automaatsete päevasõidu tuledega,autol kellad ka valgustatud ning ei tajuta,et peaks halvema nähtavuse korral lähituled sisse lülitama.
Minumeelest on kogu päevatulede probleem selle lausega kokku võetud (mis autosid puudutab). Kui päevatulede põledes kustuks ära armatuurivalgustus, oleks neid poolpimedaid kohe tunduvalt vähem, lihtsalt seepärast, et poleks võimalik hämarat maha magada.
Esineb erinevat loogikat vastavalt sellele, kas on tehase- või järelpaigaldus ja sealt omakorda milline tehas või järelpaigaldaja seda teinud on. Kellablokk on valgustatud üldjuhul siis, kui automaatselt süttivad ka gabariidid. Samas pole see reegel, kuna mõnel ei paistakski muidu näidud välja. Probleem on olemas küll. Kui mina seadusandja oleksin, nõuaksin ma analoogselt ksenoontulede automaatregullile ja pesuritele ka selliste automaatsete päevatulede, mis süttivad ilma gabariitideta, paigaldusel valgusanduri kasutamist. Linnas on öösel ikka täielik bardakk nende pimedate tagaotstega. Järvevana tunnelis on hästi näha, kuidas mõnel automaatselt pimeda aja tulede pakett süttib, mõnedel mitte. Ka seal peaksid gabariidid põlema, samas ei hakka keegi neid selleks käsitsi peale keerama, isegi kui kellaplokk pime on. Ka öises linnas lasevad mõned pimeda kellaplokiga ringi. Võibolla ei teagi, kust tuled peale käivad - automaatika ju, pole endal vaja mõelda...
Mõni jälle on harjunud, et peamisel sõiduvahendil lähevad tuled automaatselt ja siis mõne teisega, millel ei lähe, ei mõtlegi selle peale, et võiks enne sõidu alustamist tuled ka põlema panna.
No minu kogemus on otseselt KIA, Hyundai ja Toyota pealt. Neil kõigil olen täheldanud, et kellavalgustus lülitub koos süütega, sõltumata sellest, mis tuled põlevad.
Kuidas seadus suhtub, kas valgel ajal peaks koos päevakatega ka gabariidid põlema?
Igasuguseid oinaid leidub alati (ka neid, kes näiteks tagumise udutule iga kord sõitma hakates sisse lülitavad ), aga normaalsete inimeste puhul oleks abiks küll, kui kellablokk oleks ilma gabariitideta pime. Tuletaks meelde, et tuled oleks vaja põlema panna.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.