Kuidas tsikli aku toimib? Pingeregulaator?
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Kuidas tsikli aku toimib? Pingeregulaator?
Sepajoe kirjutas:Lisan oma küsimused selle teemaga seonduvalt:
1) Kas originaalis kuue klemmiga pingeregulaatorit võib asendada viie klemmiga regulaatori vastu? Nimelt Kawasaki VN 750-l on originaalis kuue klemmiga pingeregulaator. Ostsin poest uue ja sealt anti mulle viie klemmiga (tehase tähis ESR269), kuuenda klemmi koht lihtsalt tühi. Öeldi, et peaks sobima, sest kataloog näitab vmt. Paraku selle regulaatoriga laadima ei hakanud. Hetkel võib laadimisviga olla muidugi ka mujal, kuid sellele küsimusele vastuse saamisel on üks võimalik eksimus ning eeldatav aja- ja rahakulu elimineeritud (kui vaja ostetud regulaator poes ringi vahetada, siis ilmselt ka kiire). Eespool viidatud lingilt skeeme uurides tundub, et laadimise seisukohast ei tohiks nagu vahet olla ja ühe klemmi puudumisel on tõenäoliselt teised klemmid siiski "endiselt" oma õigete kohtade peal.
2) Kas pingeregulaatori eluiga võib mõjutada/mõjutab asjaolu, et lülitasin originaalis pidevalt põlevad tuled käivitusmomendil alati välja ja enamasti olid tuled välja lülitatud ka nö mootori soojendamise, varustuse selga ajamise vms aja jooksul? Tagantjärele tundub, et pigeregulaatori vähema koormamise eesmärgil ei ole selline teguviis mõttekas.
3) Tegemist masinaga, mille staatori mähiste originaaljuhtmed on uuesti mähkimisel vahetatud jämedamate vastu ja selle mõju pingeregulaatori tööle ei oska ma praegu samuti arvata. Kas see võib olla regulaatori õhtalemineku põhjus või kuidagi seotud? Miski seda pingekat igatahes lõhub, sest see ei ole esimene kord...
4) Kuidas on viie juhtmega pingeregulaatori puhul lahendatud see nn voolu raiskamine nendel tsiklitel, millel originaalis ongi viiejuhtmeline pingeregulaator? Toodud lingilt seda lahendust ei näe (ei oska vaadata?!) või siis ongi need isendid loodud mingil määral akut tühjendama ka väljalülitatud mootoriga?
Ei oska öelda, mis selle kuuenda klemmi ülesanne peaks olema konkreetsel isendil (tõenäoliselt on lihtsalt vaja sinna pinget, kui süüde on sisse lülitatud), aga muidu püsimagnet generaatoriga alaldi-pingeregulaatoril ikka kolm faasi genekast sisse ning + ja - regulaatorist välja. Kui pinge tõuseb üle teatud taseme, näiteks 14,5V, siis regulaator lühistab lihtsalt + ja - otsad kokku. Kuna aku enda pinge ei saa kunagi nii kõrge olla, siis väljalülitatud mootori puhul pingeregulaator mingil juhul akut ei tühjenda (välistame vigased ja suure lekkega isendid). Kui sa nüüd ütled, et sul on generaator ümber mähitud ning tõenäoliselt annab rohkem voolu välja (püsimagnet geneka puhul on voolutugevus konstantne ja muutub vaid pinge), siis on jah suur tõenäosus, et sellepärast sul pingekas läbi läks ning sellele aitas igaljuhul kaasa ka koormuste mahavõtmine (tuled ei põle jne). Mida vähem on tarbijaid, seda rohkem peab pingeregulaator pinge piiri hoidmiseks lühistama ning seetõttu ka kuumeneb rohkem ja lõpuks põleb läbi, kui pole mõeldud nii suurele voolule.
Villem aka Villu aka Madis

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.