Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

Pole kindel kas teema koht on õige (vabandan)
Tahaks katsetada piiri kurvist väljumisel (kiirendamisel), kurvi sisenemisel (pidurdamisel esiratas alt ära) erinevate tingimustega (vihm, külm rehv, soe rehv), et aimdust saada millal ratas alt ära läheb... :roll: (crash) Mõistan, et see sõltub ilmastiku oludest, rehvidest, pinnakattest, kuid mingi hirmus soov oleks seda kogeda - aga ei taha ratast ära lõhkuda.

Olen kuulnud ja näinud videosid, et mingid spets agregaadid täitsa olemas, mis ei lase ratast kukkuda, kuid saad selle piiri ära katsetada - kui oled äss ja suudad end peale "libastumist" rattale jääda, siis saad isegi, et edasi sõita.

Küsimus siis, et kus kohas ja kas saaks seda agregaati laenata, proovida?
Tänud!

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3
Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 133
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas oojamaa »

Rivo201 kirjutas:

Pole kindel kas teema koht on õige (vabandan)
Olen kuulnud ja näinud videosid, et mingid spets agregaadid täitsa olemas, mis ei lase ratast kukkuda, kuid saad selle piiri ära katsetada - kui oled äss ja suudad end peale "libastumist" rattale jääda, siis saad isegi, et edasi sõita.

Küsimus siis, et kus kohas ja kas saaks seda agregaati laenata, proovida?
Tänud!

Veebruaris Saku Suurhallis toimunud motomessil oli Vihurmoto väljapaneku juures allolev seadeldis väljas vaatamiseks. Ma küll ei tea, kas see raam on kohapeal/seistes kasutamiseks/kallutamiseks või sõidetakse sellisega (libedasse) kurvi ning raam peaks ratta kinni püüdma.
PiltPilt

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas franz125 »

See on alt ära pidurdamisks ja nö.libedasõiduks.Ei lase rattal külili minna.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 356
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas allan777 »

Täpselt sellise agregaadiga nagu piltidel olev Vihurmoto aparaat neid piire testitaksegi. Otsige Youtubest California Superbike School ja UK Superbike School videosid, seal sellest palju juttu.

BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas will111 »

sellist oleks päris lihtne teha, aga huvitav kuidas ta sinna alla täpselt kinnitatud on...

ise tahaks ka alt ära lasta, kuigi eks ma olen seda juba kõvasti teinud ka, aga krt kõik rattad ja rehvid on ju erinevad :D

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1965
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Tavastia
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Vint »

Tee kusagil asfalteeritud platsil, esmalt kuusi ja kaheksaid, vaikselt hoogu lisades.
( Nii saad prema tunnetuse kätte, sulle mõjuva inertsi suhtes. )
Hiljem kui oled juba julgem, proovi nii 50-60'ga madalalt kurvi võtta.
( Sellega on veel mingi kummaline keiss, näiteks mina olin vasak kurvides julgem kallutaja. Mäletamist mööda oli siin kusagil isegi teema vist sellest...? :roll: )
Kukkumine pole välistatud! :mrgreen:


kiirekas
Postitusi: 47
Liitunud: 13 Jaan 2013, 11:31
Tsikkel: z1000sx
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 1 kord

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas kiirekas »

Mine sõida rinkal ja küll sa neid piire tunnetama hakkad, kui peale keerata ja kallutada julged. Tänaval sellist tesi teha ei soovitaks.


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas will111 »

ega siis rinkal ei tule kuskilt maagiliselt suuremat tahtmist külge maha panna, nii et ei tule seal automaatselt mingit paremat tunnetust. harjutada ja tunnetust kogda võib kus iganes, aga peamine, et muu liiklus oleks olematu ja puud mitte väga lähedal

Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 356
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas allan777 »

Kel eelarve kannatab, muidugi rajale :). Loomulikult minge kohe katsetama piire ... ja tellige endale paar ringi gondleid ja muud pudi-padi varuks :). Jutt jutuks aga ma pole veel näinud väga palju tüüpe kes piire testides on kogu hooaja ilma kukkumata läbi sõitnud ( need kes ei kuku hooaja jooksul, need ei ole oma piire veel testinud ehk siis on aeglased, üksikute eranditega mis kinnitavad reeglit). Seega - kui rahakott peab, tuld. Kui mitte, tasub ilmselt Rohtlaanega konsulteerida - oluliselt odavam koolitustsükkel :). Ja ilmselt ka tervislikum :P.

BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas AzA »

Aga võta Marko Rohtlaanega ühendust. Ta baseerub A24 ringi juures. Vihurmoto on suur silt ukse kohal.
Kontakti leiad veebist ise. Küll seal juba jutule saad.
Esimese matsuga mine istu talle hoopis saba peale ... vaata, kas üldse tahad neid piire testima hakata .... väidan, et pärast 3-ndat ringi kaob huvi ära või õigemini mõistad, et piirini on ikka väga palju minna ja tänava piirid on hoopis midagi muud.
Tal on siuke ratas seal, millel teised lenksud küljes, saad selle piiri püksi ilusti :bsmile:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

"Seljakotina" ringrajal... Mulle ei meeldi niisamagi kellegi sabal istuda.. rinkal oleks see veel eriti julm tunne - adrenaliin/hirm oleks laes.. Kes teab, võibolla kunagi julgen proovida.

Põlvede mahakallutamise ja rehvi viimse serva kulutamisega probleeme pole (jh, eks kogemust vähe ja väike hirm ikka ole, aga see teebki asja huvitavaks :) ). Rajal sõitnud nii kardikatel, kui ka Auto24 - viimasel kiirused kasvavad jube suureks ja seal neid mune (enesekindlust) veel nii palju pole, et 200+km/h pealt sliderit kulutada..
Hetkel täitsa piisab kardi radadest ning kindlasti ka praktikaga see libisemise piiri tunnetus tekib.. aga et julgust juurde saada oleks siiski vaja see tagumik libasema saada.

Ei ole vist palju sõitjaid, kellel soov "kukkuda" :D kuid leian, et parim teooria on praktika :)
Aga minu jaoks võib teema lõppenuks lugeda, sain oma vastuse ning võtan Rohtlaaniga üks aeg ühendust.

Tänud Teile! :bsmile:

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma ei tea, see tundub jubedasti selline kõvamehe jutt nüüd...mis sliderit ja kuskohas sa seal pärnus 200+ pealt küll kulutaksid, või kes seda seal 200 pealt kulutab??? pole seal ühtegi sellist kurvi, mida 200ga võetakse põlv maas.

aga kui probleeme pole siis ei tohiks need piiri katsetamised ju ka probleemi tekitada. keerad kurvist väljumisel muudkui rohkem peale ja saadki ratta libisema. ei kujuta muidugi ette kui pikalt ja suurelt sa seda ratast siis libistada tahad, aga minul õnnestus pisut libiseda juba esimest korda rajal käies (just pärnus siis, need kardirajad ei lähe minumeelest väga arvesse rajasõiduna tsikli puhul). alt ära siiski ei läinud ja eks vaikselt tuleb julgust ja oskust koguda. võin ka öelda, et väga palju sõltub rehvist, mis all on. mõni läheb väga järsku ja peatamatult, mõni suht pehmelt ning laseb recoveryda ka, ilma, et kohe üle telje minema viskaks :D
kui soov kergelt piirid kätte saada, soovitan minna märja rajaga sõitma :bsmile: aga mitte vihmaga, vaid ikkagi lihtsalt märja/niiske asfaldi peale

Kasutaja avatar

Teema algataja
Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

will111 kirjutas:

ma ei tea, see tundub jubedasti selline kõvamehe jutt nüüd...mis sliderit ja kuskohas sa seal pärnus 200+ pealt küll kulutaksid, või kes seda seal 200 pealt kulutab??? pole seal ühtegi sellist kurvi, mida 200ga võetakse põlv maas.

Jh, kas seal nüüd põlv reaalselt maha pannakse on iseasi (VeltmotoCentri kurv vast kõige tõenäolisem koht). Ehk siis mida tahtsin öelda, et üks asi on 100km/h kallutada, teine teema 2x suurematel kiirustel- hirm on sama - äkki libiseb alt ära. Viimase puhul lihtsalt ei tahaks "katsetada"

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Rinkal on asi üks ja tänava teine,aga pakun,et tänaval või ka ükskõik millisel kurvilisel maanteel on rehvi(korraliku tänavarehvi) pidamise piir kaugel ees enamuse sõidu oskusest ja ka lihtsalt mõistlikuse piirist.
Igasugu ratta alt ära pidurdamised tavaliikluses ei ole ilmselgelt seotud rehi pidamisega vaid pigem teeolude ja veel miljoni muu asjaoluga,mis antud hetkel sind mõjutavad.
Alustaks pigem enda treenimisest,et valitseda paremini ratast ja küll siis saad ka aru,kus mis piirid jooksevad.Rehvi pidamise piir ei ole ilmselgelt see peamine piir ,mis on oluline,et teele jääda.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Selle pildil oleva kaadervärgiga sa ei sõida kohe kindlasti kahesajaga kurvi,et siis pidamise piiri proovida.Ei ole kursis asjaga,aga pakun puusalt,et sellega ei saa isegi sajaga sõita.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

Mehed, teema ammu kõrvale kaldunud minu algsest soovist :)

  1. Teema seotud ainult ringrajaga - tänava võite unustada :D Seal teeb igaüks oma südametunnistuse järgi ning sealsed olud on nii ettearvamatud, et polegi mõtet üldse rääkida teel püsimisest, kui viia ringraja sõit tänavale, külm rehv, tolm, kruus jms
  2. Ei rääkinud, et tahan kimada ulme kiirustel kuni alt ära läheb. ;)
______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1992 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Sorry,aga ei lugenud kuskilt välja,et tegemist on rinkal pidamise-pidurdamise katsetamisega.
Ma võin küll eksida,aga see kaadervärk ei ole minu arust küll selleks,et õppida rinkal kiiremini sõitma.Selleks peab ikka pigem palju rinkal sõitma ja õppima ning kogemusi hankima.
Parandage mind teadjamad ,kui eksin.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mina nii dramaatiline kusjuures ei oleks :D Ses suhtes, et tänav tänavaks - ega kuskil linnas ja vähegi tihedama või isegi hõreda liiklusega kohas midagi katsetama hakata ilmselgelt ei ole kuskilt otsast tark mõte. Kuid eestis on siiski piisavalt TEID, või siis teelõike, kus liiklus on null kui õigel ajal lähed ning tee ise on selline, et katsetada saab küll ja küll. Tasub ka meeles pidada, et see pidamise piiri katsetamine ei tähenda enamasti kiiruseid 200+-, vaid pigem kiirust just kusagil 100 kandis. Aga jah, kui on aega, taha ja võimalust siis polegi muud kui muudkui käia pärnus ja anda kuuma. Muidugi naiivne oleks arvata, et kellegi targa ja kogenud sõitjaga rääkimine teeb sinust jube kiiresti pidamise piiril sõitja. Või noh, mina igatahes sellistesse asjadesse ei usu, sõitjaks saadakse harjutades, sõites! :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

urmas66 kirjutas:

Sorry,aga ei lugenud kuskilt välja,et tegemist on rinkal pidamise-pidurdamise katsetamisega.
Ma võin küll eksida,aga see kaadervärk ei ole minu arust küll selleks,et õppida rinkal kiiremini sõitma.Selleks peab ikka pigem palju rinkal sõitma ja õppima ning kogemusi hankima.
Parandage mind teadjamad ,kui eksin.

Minu teema ammendatud, aga kuna see jutt sinna rinkale jõudis siis jutu jätkuks:
Defineeri "rinkal kiiremini sõitma" - Ma ei ole mingi ringraja sõidu teadlane aga rinkat sõites peamised sõidu eelised teiste ees tulevad kiirest kurvi läbimisest, mille üheks komponendiks on hiline pidurdamine (isegi et kurvi sisse minnes veel pidurdad) ning kiire väljumine. Selleks, et olla summaarselt kiire, pead oskama kõiki elemente. Agregaadiga tahakski antud juhul neid elemente - pidurdamine ja väljumine katsetada nii, et ratas jääks terveks :)

Ühesõnaga küsimus ei ole ringrajal kiiresti sõitmises vaid ratta alt ära pidurdamises ja kurvist väljumisel slaidimise piiri tajumiseks - nagu ka algselt teemas kirjeldatud :)
Kui oskad hoomata enamvähemgi piire, siis enesekindlus kasvab meeletult. (Minul vähemalt - ei tea kuidas teistel see käib, kellele teeoria, kellel praktika)

will111 kirjutas:

Muidugi naiivne oleks arvata, et kellegi targa ja kogenud sõitjaga rääkimine teeb sinust jube kiiresti pidamise piiril sõitja. Või noh, mina igatahes sellistesse asjadesse ei usu, sõitjaks saadakse harjutades, sõites! :)

Ma jätkuvalt räägin praktiseerimises, mitte teooriast :)

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Selle kaadervärgiga saab selgeks selle et sa ei jõua midagi peale hakata kui edu ots plokki läheb.Audrus praegu läheb piiri kompamisega keeruliseks.Rehvid peavad selle uue asfaldiga maruhästi ja kui kaob siis jäädavalt.Vanasti kui libe rada oli siis pehmete rehvidega sai mõlema otsa powerslaidi tehtud küll.Kui tahad piire kombata siis Tabasalu selline hea libe koht.
Suurte kiiruste juures kaob esiots nii kiiresti alt et teada saad seda hiljem.Olen 2 korda rajal esiotsa alt pidurdanud ja mõlemad korrad tulid suure üllatusena.Taguotsa tunneb paremini aga see sõltub väga palju rehvist.Mõned hoiatavad, mõned peavad kauem stabiilsed aga kui kaovad siis hoobilt.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas will111 »

franz, esiotsaga powerslaidi teha on ikka ilmvõimatu :lol: aga see selleks...

aga mis esiotsa puutub siis peab tunnistama, et nii kipub olema tõesti. kahjuks selle kohta on omal üks PRAKTILINE kogemus olemas hiljutisest sõidust. kui oled juba kaldes siis pole seal suurt miskit teha, ja ma küll oletan - kuid oletan, et ka sellise apastraadiga ei ole seal väga midagi rohkem tunnetada ega harjutada. muide, ka kõige karmimad rinkasõitjad kukuvad ja kukuvad päris karmilt. nii et sellist asja nagu "harjutan otsa ära laskmise selgeks" mumeelest ei eksisteeri. küll aga peaks saama tagumise poole libistamist taolise kaadervärgiga kenasti katsetada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

will111 kirjutas:

nii et sellist asja nagu "harjutan otsa ära laskmise selgeks" mumeelest ei eksisteeri. küll aga peaks saama tagumise poole libistamist taolise kaadervärgiga kenasti katsetada.

Kusjuures ega jh, ärge saage valesti aru - "selgeks" tõesti miskit harjutada ei ole võimalik sest tingimused on erinevad. Ma pigem otsin enam vähem seda fiilingut/G-sid mida pidurdamisel tunned, et kui kõvasti pean pidurdama, enne kui nina alt ära läheb. Otsesõites esirattal sõitnud küll ja veel pidurdades - loha olen saanud vaid pigem sellise n.ö mitte hea pinnase peal. Olen enam, kui kindel, et rinkat sõites ka peale nii-öelda agregaadiga harjutamist ma ratta alt ära keeran või pidurdan sest tingimused on paratamatult erinevad :) _Lisaks kui tõesti pidevalt seal "piiri" peal sõita siis väike vääratus randme või piduriga ja hops siruli.
Kurvis ja kaldes olekul pole rohkemat kui näpuotsaga julgenud pidurit (Esipidur) kasutada, ja seda ka häda juhtudel ning võimalusel end kohe seda tehes püsti keeranud.

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Maaks »

will111 kirjutas:

franz, esiotsaga powerslaidi teha on ikka ilmvõimatu :lol: aga see selleks...

aga mis esiotsa puutub siis peab tunnistama, et nii kipub olema tõesti. kahjuks selle kohta on omal üks PRAKTILINE kogemus olemas hiljutisest sõidust. kui oled juba kaldes siis pole seal suurt miskit teha, ja ma küll oletan - kuid oletan, et ka sellise apastraadiga ei ole seal väga midagi rohkem tunnetada ega harjutada. muide, ka kõige karmimad rinkasõitjad kukuvad ja kukuvad päris karmilt. nii et sellist asja nagu "harjutan otsa ära laskmise selgeks" mumeelest ei eksisteeri. küll aga peaks saama tagumise poole libistamist taolise kaadervärgiga kenasti katsetada.

Esiotsa alt ära pidurdamisel tuleb jah kõigepealt püsti tõusta ja siis uuesti kiirust hakata koguma. (crash) Kui tagumine libisema läheb, siis selle kaadervärgiga saaks jah õppida mida edasi teha kui "saba juba liputab", sest kahjuks järgneb väga tihti libisemisele "highside" ja selle hoiaksid need "vuntsid" ära ilusti (damperid ei lase midagi väga kiiresti juhtuda). Nii et kui huvi siis vihurmotosse tuleb sammud seada, eriti kui huvi rinka vastu niikuinii.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

kalleu
Postitusi: 485
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Rivo201 kirjutas:

... Ma pigem otsin enam vähem seda fiilingut/G-sid mida pidurdamisel tunned, et kui kõvasti pean pidurdama, enne kui nina alt ära läheb. ...
Kurvis ja kaldes olekul pole rohkemat kui näpuotsaga julgenud pidurit (Esipidur) kasutada, ja seda ka häda juhtudel ning võimalusel end kohe seda tehes püsti keeranud.

Kui sa nüüd natuke visualiseerid endale kui suur (väike) on ja kus asub kurvis kallutades esiratta kontaktpind ja kuhu tsentrifugaaljõud ratast surub siis vast saad paremini aru, miks ratas alt läheb juba nõrga pidurdusega. (crash)

Siin on küll kiirused pisut suuremad aga ehk annab mingi pildi toimuvast
https://youtu.be/gQ_VvCyNyPk?t=1m29s
https://youtu.be/gKHQ715IMyc?t=2m15s - siin on paar head esiotsa mineku näidet veel natuke tagapool

Julge hundi rind on rasvane ja haavleid täis. Soovitan harjutada alguses natuke väiksemate kiirustega ja mitte nii väga kalli rattaga :bsmile:

Kasutaja avatar

TankSlapper
Postitusi: 159
Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas TankSlapper »

No jah, teooria juttu on siin küll igast kandist :mrgreen:
Aga kui rääkida pidurdamisest, kurvidest, rehvidest ja pidamisest siis kõigil on omavahel seos. Väide, et hilja kurvi pidurdada on ka veidi väär... mõtle ise kui lendad üle 200km/h kurvi poole, pead valima õige trajektoori, silmad õigesse kohta, keha õigesse asendisse ja hilja pidurdama siis läheb lihtsalt juba kiireks ja ebameeldivaks, ehk kindlus tunne kaob ära. Endale meeldib veidi teist teooriat kasutada... pidurdad sama kohapeal, aga pidurdad vähem, ehk kurvi üritada kiiremini siseneda, see tähendab ka seda, et pead ju ka sealt kiiremini välja tulema kui trajektoor on õige ja oskad vastavalt ratta peal tegutseda. Tekkib rohkem kontrollitud tunne. Enesetunne ja mugavus endale on peamine.
Kuid jälle, kuidas kellegile, kõik sõidavad ise oma rattaga ja ise targad kuidas kiireks saavad.
Rehvi alt pidurdamine on selline raske juhus kus tulevad igasugused faktorid mängu.. Tavaliselt on võtted valed, külm rehv, amordi seade, pask rajal jne... Aga kurvi esipiduriga kaldesse lennata on võimalik ja mõnes kurvis väga hea kasutada. Esirattas hakkab alt minema jõnksutades(kui õnnelikult läheb) ja tahab trajektorist välja kiskuda. Selljuhul ainult gaasi juurde ja kui võimalik siis püsti.
Tavaliselt esiratta alt minekut ei oska ette aimata ning mingit imevõtteid pole.
Slaidida tagarehviga on selline kerge tunne istmiku all ja veidi kisub ratta kurvi välis poolele. High side tegib siis kui järsult tekkib tagarehvile jälle pidamine. Selle vältimiseks tuleb slaidida terve kurv ja gaasirutska alles maha keerata võimalikult püstises asendis. Vastupidine veidi mõtlemisele. Ehk mida rohkem gaasirutskat väänad seda ohutum.

Ja põhilised kukkumised tekkivad esiratta alt libisemisel. Seda siis kurvis kaldesse lennates kui esirehvil on kõige suurem surve. Video siis endast...esimene etapp, treeningpäev. Amordi veidi vale seade ja poolkasutatud esirehv. Alt minemisest ei saanud arugi. Rattast üle piirde ja taastada polnud mõtekas.
https://vid.me/KXnJ

Ja õpid ikkagi sõites ja küll sõites tuleb ka tunnetus. Kui ootadki/mõtled seda hetke millal see rattas siis alt läheb, pole sul vaja rajale minnagi. Sama hästi võid arvutiga Motogp-d mängida :mrgreen:
Vihurmotosse võib igaljuhul minna. :bsmile:

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Will,mul kuskilt nagu meelde jäänud et jõulibisemine on ka nt.auto puhul kurvis tsentrifugaaljõu mõjul rataste libisemine mis käib ka esisilla puhul ja ei pruugi olla vedav.
Aga võib-olla eksin ka.Vahet pole.
Ja mis puutub aeglasema kiirusega harjutamisesse alt ära minemise puhul siis oma kogemus oli selline et kardirajal plärtsatasin vastu maad rangluu pooleks ja ka varustuse hukka.Audrul see eest suurema kiiruse juures kelgutasin lihtsalt nahalt värvi maha ja kraapisin väikese sõrme küünt.Aga ratas oli see krogi mis krogi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Black »

Jõulibisemine on siiski "kets käib all ringi" variant. Kui ees vedu pole, pole seal ka jõulibisemist.

Rivol on vist veel mu eelmise suve lõpu Aravetel kukkumine liialt silme ees. Seal oli väga mu enda viga - vasakkurviks sadulast välja ronides tõmbasin parema käe kahe sõrmega kogemata piduri peale ja samal ajal peopesaga ka gaasirutskat. Nii et esimese pidurdasin ja tagumise libistasin jõuga korraga alt ära. Aga rangluu on juba päris ok, mingi aeg ehk jälle harjutama.

Eks kukkumine teeb kohe ettevaatlikumaks. Eriti kui värske kogemus all, kuidas väike luumurruke mitme järgneva kuu tegemised pe*sse keerab. Edaspidi ei lähe enam nii uljalt piire kompama ja kiirused kannatavad.

Kasutaja avatar

Andrus54
Postitusi: 140
Liitunud: 14 Mär 2007, 06:33
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Tahan katsetada rehvi pidavuse piiri...

Lugemata postitus Postitas Andrus54 »

Rivo201 kirjutas:

"Seljakotina" ringrajal... Mulle ei meeldi niisamagi kellegi sabal istuda.. rinkal oleks see veel eriti julm tunne - adrenaliin/hirm oleks laes.. Kes teab, võibolla kunagi julgen proovida.

Põlvede mahakallutamise ja rehvi viimse serva kulutamisega probleeme pole (jh, eks kogemust vähe ja väike hirm ikka ole, aga see teebki asja huvitavaks :) ). Rajal sõitnud nii kardikatel, kui ka Auto24 - viimasel kiirused kasvavad jube suureks ja seal neid mune (enesekindlust) veel nii palju pole, et 200+km/h pealt sliderit kulutada..
Hetkel täitsa piisab kardi radadest ning kindlasti ka praktikaga see libisemise piiri tunnetus tekib.. aga et julgust juurde saada oleks siiski vaja see tagumik libasema saada.

Ei ole vist palju sõitjaid, kellel soov "kukkuda" :D kuid leian, et parim teooria on praktika :)
Aga minu jaoks võib teema lõppenuks lugeda, sain oma vastuse ning võtan Rohtlaaniga üks aeg ühendust.

Tänud Teile! :bsmile:

Ma soovitaks võtta krossika või enduroka, radikakaitsmetega ja supermoto velgedega. Kardirajal on palju lihtsam tagaots lahti saada. Ja kui piirist üle lähed siis kiirus väike ja midagi ei saa eriti katki minna.

Ma tegin just nii, kallutasime ja kallutasime, siis rääkisime 30 minuti juttu, rehvid jahtusid maha ja siis teises kurvis sain kohe piirist üle. Katkine särk oli kogu kahju.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”