Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Tervitus,
Märkasin, et vastsoetatud CBF 500 töötemperatuur on küllalt madal.
Kas 500sed Hondad käivadki suht külmalt või on mul tegemist välise ringi peale kinni kiilunud termostaadiga?
70km maanteed püsivalt 100+ kmh (väljas ca 20 kraadi) ja pilt oli selline (kõrgemal pole seda seierit näinudki, aga ega ole ka ummikus istunud ja pikalt linnavahel töristanud).
Paljud foorumid räägivad, et CB500 (sama mootor sisuliselt, CBFide kohta liigub vähe infot) käivadki suhteliselt külmalt. Manuaal ütleb ka, et kõik on normaalne, mis on H ja C vahel Kas kellelgi on reaalelulist kogemust?
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
On normaalne H ja C vahel. Pildi järgi lausa ideaalne, kui tikk selle koha peal pidevalt on.
Pane ratas maja ette tiksuma ja keera paar tuhat pööret peale ja oota, vaata, kas kuumeneb ja kas vent hakkab enne punast tööle.
Venti saad nii ka kontrollida, et võtad anduri juhtme maha ja ühendad kokku või siis 1 korral paned lihtsalt massi külge.
Lahtine termostaat kõigutab vihaselt temperatuuri, maanteel langeb osuti üsna jõudsalt, seisma jäädes, aeglaselt sõites jälle viskab kohe vinna.
Aga järelikult sa pole jahutusvedelikku vahetanud? 5L kopsik maksab 10 euri ja töö võtab aega kuskil 3 õlut. Silikaadi vaba ja alu blokkidele mõeldud leia, Polaris ntx.
- Võtad õlle lahti, naudid.
- Paned mingi kopsiku jahutusvedeliku väljalaske mutri alla ja keerad tolle lahti.
- Naudid natuke õlut.
- Võtad radika punni maha, liigutades kopsikut sihid muist vana plöga anumasse.
- Kasutad mingit meetodit tühjendamaks paisupaak. Ma valasin vannitoa mingi pumbatava seebi kraanikaussi, kinnitasin akvaariumivooliku pumba külge ja pumpasin sellega tühjaks. Võib ka alt voolikuid avada ja igast muid nalju teha.
Ilmselt siis ei saa kaasalt sõimata nii palju. - Avad teise õlle ja haukad sakuskat.
- Keerad kruvi tagasi, valad radika pilgeni dest vett või keedetud vett täis. Käivitad ratta mõneks ajaks.
- Sellegi plöga eemaldad.
- Teed teisele õllele päkad silma.
- Paned poldi tagasi, hea kui viitsid uue vaskseibi alla keerata - ärgem polte üle keera, mõistliku jõuga kinni ikka.
- Valad radika aeglaselt täis. Mina kasutan akvaariumi nö. mullitaja voolikut ja lasen sellel tiksuda vaakum meetodil, siis jääb hästi vähe õhku, millega võimelda. Pigista torosid, et õhk kätte saada. Vala kraeni täis.
- Vala paisupaak üle LOW, aga mitte üle FULL täis.
- Lase naisel õlu avad, kuna sa ei saa, sest kanku on käes.
- Pane mootor käima ja vaata kuidas radikas mullitab.
- Rüüpa ja hoolega.
- Seiska mootor, vala radikas kraeni täis, pane punn peale ja keera stopper tagasi kinni.
- Lase mootor töösoojaks, oota kuni maha jahtub ja tsekka paisupaaki, vajadusel lisa nestet.
- Süga kõhtu, rüüpa õlut ja kiru, et termostaat jäi kontrollimata.
- Katku uuesti limpar välja, aga seekord võta termostaat maha ja vaata, kas on lahti. Kui ei ole, visk akeevasse vette, kui lahti ei lähe hangi uus, kui läheb pane tagasi.
- Longi poodi uute õllede järele.
- Siirdu tagasi protseduuri punkti nr. 10 juurde - seibi ära unusta.
- Võta naiselt peapesu vastu, patsuta paaki ja unista kilomeetritest.
Tehtud
PS: Manuaali vaatamine ei tee paha, on rattaid, mida tuleb õhutada, cbf500 aga vaevalt.
Mu rattal pole näiteks üldse sellist fäänsit osutit, lihtsalt punane tuli, kui asi päris keema läheb.
Seega peab ise kontrollima tavaari. Jahutusvedeliku temperatuur võiks seal 75-80c vahel vast olla.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Väga normaalne pilt. CBF 500 käibki külma mootoriga. Minu kogemus ütleb, et selle seieri saad üles ainult kuuma ilmaga ummikus istudes. Hilissügisel tegin plastist lataka radika ette ja katsin 1/2 kogu pinnast, sest mootor lihtsalt ei läinud muidu soojaks.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Mis see külmalt käimine tähendab?
See temperatuuri osuti ei näita mingeid kraade. Ta võib olla 50c-130c ja sama hästi 70-150c või mida iganes muud.
Kruvib kopsiku lahti ja installib plate sentimeetri madalamale, siis käib soojalt
Samamoodi külmalt käib fz6 ka, lihtsalt nõela asemel on lcd peal 7-8 viipa, 4-ndaga rakendub ventilaator ja jahutab kolmanadani maha, sõites vahib rõõmsalt 2, kui termostaat oma tööd teeb.
Mootor hoitakse ikka ju soe. Või langeb sügisel nõel sõites alla selle nö valge osa?
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 06 Apr 2016, 21:15
- Tsikkel: VARADERO XL1000
- Asukoht: Rakvere (saarlane)
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Mul Varaderol sama asi, seier samal tasemel kogu aeg. Arvasin ka et termostaat kinni. Tegin termose ja vee vahetuse, mitte midagi ei muutund. Järelikult peabki nii olema.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Paljud temperatuurikellad ei ole lineaarsed, seega kui näitab õiget vahemikku, pole põhjust põdeda.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Minu NTV-l on tavasõidul täpselt sama pilt, mis teemaalgataja viiesajasel. Kuumaks läheb ainult palava ilmaga paraadis libistades ja kusagi peaaegu punase piiri lähedal hakkab vurr tööle. Täiesti norm ja pole vaja muretseda

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
Tänud kõigile. Tundub siiski, et normaalne nähtus ja ei hakka midagi lahti kiskuma. Pärast pikemat paugutamist kohapeal käia lastes tõusis seier natuke kõrgemale ka ikka .
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Honda CBF 500 - termostaat tuksis või normaalne temp?
AzA kirjutas:Mis see külmalt käimine tähendab? See temperatuuri osuti ei näita mingeid kraade. Ta võib olla 50c-130c ja sama hästi 70-150c või mida iganes muud.
Külmalt käimine tähendab seda, et mootor on jaheda ilmaga (ca +7) ainult õige natuke soojem, kui käsi ja näidu osuti ei tule sellest alumsiest valgest osast (külm) üldse välja.
PhunkT kirjutas:Tänud kõigile. Tundub siiski, et normaalne nähtus ja ei hakka midagi lahti kiskuma. Pärast pikemat paugutamist kohapeal käia lastes tõusis seier natuke kõrgemale ka ikka
.
Ei ole vaja kiskuda jah, ainuke, mis sa teada saad on asjaolu, et termostaat on töökorras.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.