Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Autode hooldusest, diisel vs bensiin.

Lugemata postitus Postitas kaimex »

volber kirjutas:

No täitsa ise seda kutsuda ei saa aga peavad olema täidetud teatud kriteeriumid. A'la kütet peab olema natuke rohkem kui tilk põhjas, temperatuur peab muutuma sobilikuks jne. Ise saab luua tingimused:

  1. paak täis
  2. sõidad mootorisoojaks ja mitte linnavahel kiirendades vaid maanteel. Lihtsalt tõmbad käigu või paar alla 90kmh ja 3k rpm kanti. Nii sõidad ca 10 -15 minti. Paned drive peale tagasi ning töö võiks alata kui vajadus on. :)
  3. Kaabliga saab ka muidugi sundida "põletust"

V.

Aktiivset regenereerimist alustatakse reeglina, kui "soot load" (tahmasisaldus) on saavutanud väärtuse 40%. Sõltuvalt tarkvarast DPF-i tuli veel ei sütti. ASH mass (tahma kaal) regenereerimis protsessi käivitamisel rolli ei mängi. Mulle tundub, et tahma kaaluga hinnatakse filtri eluiga, pead ei julge anda. Kui tahmasisaldus jõuab 45% juurde, süttib armatuuris DPF-i tuli. See annab märku sellest, et oleks vaja pott tühjaks põletada. Kui nüüd millegipärast jääb ikka tahm välja põletamata ja tahmasisaldus kasvab edasi, siis süttib ka eelsüüteküünalde tuli ja auto poolt iseseisvat regenereerimist esile ei kutsuta. Lihtsalt DPF-i tulega regenereerimst kutsutakse auto poolt automaatselt esile max. 4 korda, siis jäetakse asi sinnapaika. Ehk siis alati on põletusprotsess mõistlik lõpuni viia.

DPF+Eelsüüteküünalde tuli süttib ka siis, kui G450-ga (rõhu dif. andur) mingi kala. Lisaks võib muresid tekitada temperatuuriandurid väljalaskes. DPF-i taga oleva anduri abil näiteks kontrollitakse põletusprotsessi ajal täiendavat kütuse pritsekogust.

Kui aktiivne regenereerimine käivitatakse, pihustatakse silindrisse täiendav kogus kütust. Seda on vaja DPF-i põletusprotsessi temperatuuri kiiremaks saavutamiseks. Enne "õiget" temperatuuri ongi valge suits taga. Kui temp käes, siis suits reeglina kaob ja väljalaskest on tunda kummikuhaisu :)

DPF süsteeme on laias laastus kolme tüüpi:

  1. Katalüsaator ja DPF eraldi kestas
  2. Katalüsaator ja DPF eraldi kestas + AdBlue
  3. Katalüsaator ja DPF ühises kestas (Catalytic coated DPF)

Viimane on levinud pisikestel diislitel.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”