LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukirajale → Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Raiku kirjutas:
yeekim kirjutas:

Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda

Tahad sa täpsemalt rääkida?
Akude tootmine on jah saastav.... aga minu elektriautol (VW e-Up!) on neile 8-aastane garantii, ehk tootja arvestab, et selle aja jooksul ei peaks antud koha pealt uut saastet tulema.
Sõitmiseks kasutatav elekter. Ühe liitri bensiini tootmiseks kulub ca 1kwh elektrienergiat. Sellesama energiaga saan ma soojemal ajal sõita umbes 10 km. Ehk siis, juba enne kui sa selle bensiiniliitri paaki valad (ja selle põletamise abil loodust reostama hakkad), on selle tootmiseks kulutatud sama kogus elektrienergiat, mis säästlikumal elektriautol kulub 10 kilomeetri käbimiseks. Kusjuures, bensiini tootmiseks kasutatava elektri tootmine saastab täpselt sama palju loodust kui elektriauto sõiduks kasutatava elektri tootmine.

Uuringud on siiski näidanud, et kui arvestda kogu "produkti" sisepõlemismootoriga auto vs elektriauto elutsükli energiatarvet/ ökoloogilist jalajälge siis on elektriauto omadega paremas seisus kui tavapärased sisepõlemismootoriga sõidukid. Muide bensiini tootmiseks kuluv energia ei tule enamsti mitte elektrist vaid sellestsamast millst bensiingi - naftast.
Aga see ei tähenda autmaatselt, et nüüd peaks kohe igaüks elekriautoga sõitma hakkama, sest hullemat autokäkki (välja arvatud Tesla ja Leaf) kui elektriauto annab ikka otsida :lol:
Raiku, sa oled tootjapoolsest garantiist natuke valel arusaamisel :) 8 aastat antud (ja ka ilmselt muudel) juhul tähendab, et väljareklaamitud garantii pikkusest saadav täiendav müügitulu on suurem kui 8a ekspluatatsiooni järel surnud akude väljavahetamisest tulenev miinus.
EDIT: Ei hakkanud teemasse uut postitust tegema kuna see ikkagi bussiradade teema, aga kulutatud rahanumbreid ei saa meelevaldselt kulutatud energiaks/ saastamiseks tagasi arvutada. :)
Inimeste maailm on selline kummaline, et osade materjalide "hind" on lihtsalt mingist turu arengust (suur nõudlus, väike tootmine) tingituna kallim. Samas võib turg olla ka lihtsalt "mõtlemisest" moonutatud :lol:
Näiteks kunstteemandid - tootmiseks kulutatakse energiat, tulemus on parem kui looduslik (ei esine struktuuri vigu), aga hind on madalam kui looduslikul :lol: Või kuld - täiesti mõtetu läikiv metall (OK, elektroonikatööstuses kasutatav), ometi oldakse nõus selle omamise eest palju raha (paberit või bitcoine) maksma. :mrgreen:

Viimati muutis Maaks, 29 Apr 2016, 11:44, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”