LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukirajale
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukirajale
Muudame üheskoos liiklusvoo linnades sujuvamaks ja ohutumaks! Anna oma allkiri, et A-kategooria sõidukiga saaks bussirajal sõita. Kui saame 1000 allkirja kokku, peab Riigikogu rahvaalgatust kaaluma hakkama.
Allkirja algatusele saad anda siin. Vajad selleks kas ID-kaarti või mobiil-ID'd.
https://rahvaalgatus.ee/topics/7ccc3e2b ... 8ab3ec60e5
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Haugute vale puu all. Riigikogu on oma töö juba ära teinud - nüüd on kohaliku omavalitsuse kord vastavad märgid ülesse panna
Liiklusseadus kirjutas:§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(2) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatule võib ühissõidukirajal sõita eritalituse sõidukiga, kui täidetakse tööülesandeid, täiselektrilise veoajamiga elektrisõidukiga ning muu sõidukiga, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Maaks, ei haugu vale puu all.Miks see ei võiks olla üheselt kogu riigis nii?Muidu kuskil on lubatud ja kuskil pole ning siis oled äkki võõras linnas sinikuubedel pihus,kuigi omast arust ei rikkunud midagi.
Mina andsin allkirja ära,praegu oli 267 antud.Nii,et andke aga hääl ära,sest see teeb ainult elu lihtsamaks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Palju neid linnu Eestis veel peale Tallinna muidu on, kus õhissõidukitel omad rajad maha joonitud?
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Tore algatus iseenesest, aga:
- algatuses viidatud kujul seadus on kehtetu;
- viidatud seaduseosa pärineb § 2-st: Mõisted. § 98 räägib esmasest juhiloast.
Ehk siis märksa tõsiseltvõetavam oleks algatus, mis oleks korrektne. Praegune seda pole.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Kirs kirjutas:Palju neid linnu Eestis veel peale Tallinna muidu on, kus õhissõidukitel omad rajad maha joonitud?
Küll nad tulevad.Tartus näiteks pole see üldse välistatud.Või äkki juba on?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Tartus on täpselt 200 meetrit ühissõidukirada. Ja lähiajal ei paista juurde ka tulevat. Lihtsalt ei mahu.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Küll mahub, kui linnaisad nii otsustavad. Alati saab ju mõne olemasoleva raja bussirajaks nimetada. Aasta-paar tagasi oli isegi Tartu Ekspressis artikkel, et on ettepanek teha Riia maanteel keskmised rajad bussiradadeks. Kõige kummalisem on, et see artikkel ei ilmunud isegi mitte 1. aprillil. http://www.tartuekspress.ee/index.php?page=1&id=1650 Muude juttude osas vähemalt Tartu Ekspress päris Nelli Teataja moodi pole välja paistnud.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Tallinnas siis teema ja Tartus 200m. Maaks -ga päri, tuleks vist ikka KOV poole allkirjadega pöörduda. Usun, riigikogu ütleb sama(haugute vale puu all), kui allkirjadega kohale marsid.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Hoi!
Minu arust on juba kogu eesmargi püstitamine vale:
Muudatuse eesmärk: Kiirendada liiklusvoolu, vähendada heitgaaside taset linnapildis, vähendada liikluskoormust tipptundidel,
See paar ratast nüüd kuskil bussireal küll liiklusvoolu ei kiirenda, pigem suurendab pahameelt teistes-jälle mingi priviligeeritud seltskond.
Heitgaasid ja tsikkel)mopeed)-
Praegused bussiread on mõeldud selleks ,et soodustada ühistransporti, mugavus, kiirus, sõiduplaanid, üld-ökonoomsust per kärss jmt. Tsikkel ei kuulu kuidagi sinna katti.( Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda)
Pigem võiks teha teavituskapmaaniat, et sõidurea piires möödumine (lane-splitting) on OK.
Ei allkirjasta!
edu
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
yeekim, oskad sa oma seisukohta mingi loogilise mõttekäiguga põhjendada ka? paar tsiklit bussirajal liiklusvoolu ei kiirenda - sest...?
mina sõidan alati bussirajal, kui see olemas on, ma üldse ei lähegi kuskile teisele rajale. kui ma hängiks autodega koos siis iga foori tagant saab läbi üks auto vähem. minumeelest selle asja nimi on aeglasem liiklusvool. kui lisaks minule oleks veel paar tsiklit samas tsüklis siis pääseks läbi juba mitu autot vähem.
ja teiseks, tsiklite omanike arv on minu teadmist mööda üks väga kiirelt tõusev trend eestis - päris paljud neid naturally sõidavad tallinna linnas, ja sõitma hakkab neid siin aina rohkem. et ei vasta nagu väga loogikale see sinu väide mitte mingist otsast.
priviligeeritus - HAH, bussiradadel sõidab praegu nagunii juba suht alati keegi, ma mõtlen autojuhte. Seega peaks suur viha justkui olema ammu tärganud
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Kahe käega ''lane-splittingu'' poolt. Lõppude lõpuks ridade vahel kulgemine (nt ainult seisvate autode vahel) saab igal pool toimuda, mitte ainult seal, kus bussiread märgitud on. Pealegi, bussiread on juba praegu autosid täis seal kus vähegi kilomeetri jooksul parempööret soovitakse teha.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Maaks kirjutas:Haugute vale puu all. Riigikogu on oma töö juba ära teinud - nüüd on kohaliku omavalitsuse kord vastavad märgid ülesse panna
Liiklusseadus kirjutas:§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(2) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatule võib ühissõidukirajal sõita eritalituse sõidukiga, kui täidetakse tööülesandeid, täiselektrilise veoajamiga elektrisõidukiga ning muu sõidukiga, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend.
Eelmine kord tehti meelga nii, et jäeti kohalikule omavalitsusele otsustada (Tallinn). See tagab olukorra, kus näiliselt on lubatud aga tegelikkuses ei toimi. Seadusandja sai suurepäraselt aru, et kohalik omavalitsus (loe Savisaar) ei hakka kunagi vajalikke liiklusmärke paigaldama, sest neid lihtsalt ei huvita (Savisaare valija juba sõidab ühissõiduki rajal Lasnamäele). Ja kohalikku omavalitsust (loe jälle Tallinn + Savisaar) pole võimalik survestada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Macintosh kirjutas:Eelmine kord tehti meelga nii, et jäeti kohalikule omavalitsusele otsustada (Tallinn). See tagab olukorra, kus näiliselt on lubatud aga tegelikkuses ei toimi. Seadusandja sai suurepäraselt aru, et kohalik omavalitsus (loe Savisaar) ei hakka kunagi vajalikke liiklusmärke paigaldama, sest neid lihtsalt ei huvita (Savisaare valija juba sõidab ühissõiduki rajal Lasnamäele). Ja kohalikku omavalitsust (loe jälle Tallinn + Savisaar) pole võimalik survestada.
Kõik õige ja nüüd seda just sellepärast ei võetagi menetlusse, sest see on to do tabelis juba koos linnukesega "juba tehtud"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Yeekim kus linesplittida näiteks Tallinnas Narva maanteel ja Pärnu maanteel,kus tavaliiklusele on ainult 1 sõidrada ja bussiradasid kohati lausa 2 seal kõrval?
Elektri auto on jah võibolla globaalses mõttes suure ressursi kulutusega ehitatud,aga ma pakun,et ühe hybrid Volvo bussi ehitamiseks kulutatakse seda ressurssi sadakond korda rohkem ja ei ole seal loodushoiu kohapealt mingit vahet.reisijaid võtab peale alla 100 või sinna kanti.Ehk siis summasummarum mingit vahet.Elektri auto samas ei saasta konkreetselt meie linna õhku,mida ka sina seal liigeldes sisse hingad.Eriti karm on see tsikliga ummikus istudes.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Iseenesest usun, et algatus on tehtud heas usus ja lootuses maailma paremaks teha, aga ausalt öeldes jätab see natuke nagu abirataste taotlemise mulje. Reaalselt need, kellel mõistus peas ja kasutavad tsiklit igapäevase transpordivahendina, spilitivad ka praegu ohutult kuidas vaja ja kuhu vaja - krt isegi mina oma keskmise peetriküla krundi suuruse tsikliga suudan, ja ma olen jummalast koba. Kui nüüd terve bussirida ametlikuks tsiklite mängumaaks kuulutada, siis muutub see ilmselt Viru ring - Viimsi Statoil liini kündvate "pühapäevasõitjate" kiiruskatserajaks, mis ei edenda küll mingit kultuuri ega ohutust kuskilt otsast. Kui ülejäänud liiklus seisab, siis normaalne, teiste juhtidega arvestav ja muidu ohutu spliti kiirus on 20km/h, mitte nii et trahh paremalt piki bussirada 60-ga mööda - aga katsu sa seda loogikat seadusesse ja mõistusesse kirjutada, kui juba bussirajal liiklemine lubada.
See on selline üldine noore ühiskonna haigus, et ego koju jätmise ja "palju häid lambaid ühes laudas"-meetodil kokku leppimise asemel nõuab igaüks endale mingit eristaatust, millest tulenevaid õigusi saaks siis hiljem laia kaarega teistele demonstreerida - taksojuhtide ülbus bussirajal on juba hoiatav näide.
Ja tavaline splittimine on juba praegu täiesti ok, kui seda maitsekalt teha ja bussi mitte takistada, siis ei huvita küll ühtegi patrulli et kas sa olid nüüd 10cm ühel või teisel pool joont, sh bussirada eraldavat joont.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Jesper ei ole sinuga kohe üldse nõus.Splittimine ja ühisõiduki rajale 2 rattaliste lubamine on iseasjad.Loomulikult saab ka praegu seal sõita ja keegi eriti ei koti ka selle eest,aga kui äkki tuleb aeg ja hakatkse just selle eest kõvasti kohe kottima,kas siis on nagu ikka hea?
Ma ei arva ,et normaalne inimene ei suuda seal bussirajal sõita norm kiirusega.Ühtegi seadust ei tehta lollide jaoks,sest need nagu nii vilistavad seadustele,ikka normaalsetele seadudkuulekatele tehakse.Pigem võib see seadus paljusid, näiteks Merivälja poolt tulijaid ,kes tahavad olla seadudkuulekad, soetama omale kaherattaline sõiduk,et suvisel ajal mitte seista ummikus.Kasu oleks siis sellest kõigile,nii kaherattalisega tööle sõitjale,kui ummikus istujatele,sest mingi x hulk autosid on liikluses vähem.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
No konkreetselt seal on ju nii palju ruumi, et isegi kollastest kividest vasakul jätkub kolme splitiraja jaoks. Kui tahad eriti boss olla, siis sõida kivide vahel slaalomit. Ma tavaliselt eelistan kõige vasakpoolsemat, kuidagi mugavam on ikka kui üks külg on inertne
Aga see pole isegi oluline, pigem mina näen kogu seda tsikliga ummikust läbi sõitmise teemat mitte nagu mingit Jumalast antud privileegi, vaid kui ühiskondlikku kokkulepet, mille ära teenimise eelduseks on teiste liiklejate suhtes viisakalt käitumine, mõlemalt poolt. Mingite seaduslike privileegide nõudmine ainult ehitab müüri auto/tsikli leeride vahele ja raskendab selle kokkuleppe saavutamist. Meie liikluse üldine häda on selles, et ruumi on täpselt nii palju et kõik mahuvad ära, aga täpselt nii vähe et kõigi egod ei mahu ära - oleks siis ruumipuudus splittimiseks mingi reaalne probleem, aga pole ju.
Ja no üldse on see natuke nagu sellise maitsega ettepanek, nagu tsikliga sõitja oleks invaliid või suure isamaasõja veteran või kaitsealune lendkukkurrott hõlmikpuu otsas - et muidu elus hakkama ei saa kui poliitikute armust, eraldi seadusega
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
No ei saa meil kunagi niipalju mõistmist ja ühiskondlikku kokkulepet olema,et seisad politsei tsikliga kõrvuti bussirajal foori taga.
Ja vaenulikumaid autojuhte,kui eestis ma ei ole kohanud kogu euroopas.See,et kui mõni sulle just ette ei keera,siis hambaid krigistab ta omaette ikkagi,kui tast ummikus mööda lähed.Eriti hullud on paljud naisjuhid.
Ja kogu selle jama vältimiseks ongi see seaduse muudatus igati norm asi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Ah see autojuhtide meeletu vaenulikkus ja "välismaal on parem" on ka sellised endale sisse mõeldud hoiakud, et kui sadade kaasliiklejate kohta päevas tuleb üks hapu õun vastu, siis on kohe häda ja viletsus. Kui sa juba eos lähed splitti sellise suhtumisega, et "kui ta mulle ette ei keera siis küllap kiristab hambaid, igavene m*** selline", siis loomulikult ongi raske, sest sa ise keerad ennast tühja koha pealt üles.
Ma pigem pakuks, et tsiklitele seadusliku lisaprivileegi loomine pigem suurendab seda hammaste kiristamist, igal pool ju pole bussiridasid ja seal tuleb ikka kuidagi koos hakkama saada.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Ei toeta.
Kuigi bussiga ei sõida siis oma ääretus individualismis leian, et "palju inimesi ühes liikuris" peaks olema tiheasustusalal igatepidi ja alati rohkem eelistatud kui "üks inimene ühes/ühel liikuril". See teema tõusetub ainult tipptunni liikluses ja siis peab ühistransport saama ilma takistusteta liikuda.
Ma keelaks hea meelega ka igasuguste elektrikärude bussirajal liiklemise kuna see ei lähe absoluutselt kokku bussiraja mõttega vaid on mingi päevapoliitiline pseudojura.
2 kõrvuti bussirada on muidugi TLN linnaviletsuse musternäidis aga seal pole ka isiklikult kunagi probleemi olnud (loe, keegi pole signaalitanud) rahulikult bussiraja poolt küljes lane-splitiga möödumisel.
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
kalleu kirjutas:Ei toeta.
Kuigi bussiga ei sõida siis oma ääretus individualismis leian, et "palju inimesi ühes liikuris" peaks olema tiheasustusalal igatepidi ja alati rohkem eelistatud kui "üks inimene ühes/ühel liikuril". See teema tõusetub ainult tipptunni liikluses ja siis peab ühistransport saama ilma takistusteta liikuda.
Kui tihti tsiklid liikluses takistused on reaalselt?
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Postitusi: 1515
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Petitisiooni eesmärk:
- Raisata riigikogu ressurssi täiesti olematu probleemiga.
- Raisata eelarvest hunnik raha uute liiklusmärkide tootmiseks ja paigaldamiseks, rääkimata kaudsetest kuludest, mis kuluvad seadusandluse muutmiseks.
ja seda kõike mingite lammaste pärast, kes ei julge lane-splittiga, aga sellegipoolest on vaja tunda ennast liikluses erilisena ?
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
elektromargu kirjutas:Kui tihti tsiklid liikluses takistused on reaalselt?
Vaata palun enda oskustest ja ninast kaugemale. Kui rattad lubatakse bussirajale siis hakkavad seal sõitma KÕIK karvased ja sulelised sh need, kelle ratas tuleks tegelikult ketiga posti külge panna, sest neil puudub elementaarne liikluse lugemise või sõiduoskus. Ja neid on palju, iga päev näen.
Lisaks on bussi ja ratta sõidudünaamika totaalselt erinev. Sa pole tõenäoliselt suure ja pika masina roolis olnud ega saa aru, et nt. bussi niisama lihtsalt ei äkkpidurda (inimesed peal) kui ees üks rattur rööbastes käna paneb. Selle vastu peaks aitama pikivahe aga Tallinna pikivahesid me teame kõik.
Leian, et ühiskondlik hüve sellest, kui 40 inimest saavad 2 minutit varem kohale kaalub igal juhul üles 1 inimese 5 minutit varem kohale jõudmise.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Misj juhtus: Cast your vote to this initiative! 10 signatures counted ?
Varem oli ligi 400 allkirja koos
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
yeekim kirjutas:Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda
Tahad sa täpsemalt rääkida?
Akude tootmine on jah saastav.... aga minu elektriautol (VW e-Up!) on neile 8-aastane garantii, ehk tootja arvestab, et selle aja jooksul ei peaks antud koha pealt uut saastet tulema.
Sõitmiseks kasutatav elekter. Ühe liitri bensiini tootmiseks kulub ca 1kwh elektrienergiat. Sellesama energiaga saan ma soojemal ajal sõita umbes 10 km. Ehk siis, juba enne kui sa selle bensiiniliitri paaki valad (ja selle põletamise abil loodust reostama hakkad), on selle tootmiseks kulutatud sama kogus elektrienergiat, mis säästlikumal elektriautol kulub 10 kilomeetri käbimiseks. Kusjuures, bensiini tootmiseks kasutatava elektri tootmine saastab täpselt sama palju loodust kui elektriauto sõiduks kasutatava elektri tootmine.
Elektriautosse mitteminevast jahutusvedelikust ja õlidest rääkimata.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Raiku kirjutas:Elektriautosse mitteminevast jahutusvedelikust ja õlidest rääkimata.
Ma pole ühegi elektriautoga isiklikult kokku puutunud, seega võib-olla lollid küsimused, aga kas elektriautodel akuplokk ei ole vedelikjahutusega ja kas peaülekanne (diferentsiaal) käib neil ilma õlita või puudub üldse? Mahud on kindlasti teised võrreldes sisepõlemismootoriga, see on selge.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
joel kirjutas:Raiku kirjutas:Elektriautosse mitteminevast jahutusvedelikust ja õlidest rääkimata.
Ma pole ühegi elektriautoga isiklikult kokku puutunud, seega võib-olla lollid küsimused, aga kas elektriautodel akuplokk ei ole vedelikjahutusega ja kas peaülekanne (diferentsiaal) käib neil ilma õlita või puudub üldse? Mahud on kindlasti teised võrreldes sisepõlemismootoriga, see on selge.
Sellisel klassikalisel kujul difrit pole neil ühelgi.Siin pildil Tesla.Õli võib seal ikkagi olla,vaevalt,et see kuivalt käib.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Erinevus sisepõlemismootoriga masinatest peaks olema ainult mootoriõlis, käigukasti õlis ja kütuses. Muud vedelikud kõik olemas, nii jahutusvedelik, piduriõli, difriõli, kondi freoon jne. Roolivõim on uutel masinatel nii või naa elektriline tihti juba. Tesla on küll vedelike lisamise avad (v.a tuuleklaasi vesi) ära peitnud aga hoolduse käigus vahetatakse neid ikka.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
joel kirjutas:kas elektriautodel akuplokk ei ole vedelikjahutusega
VW elektriautodel (e-Up! ja e-Golf) ei ole akudel vedelikjahutust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.