Algaja krossisõber vajaks abi!
Moderaator: Moded
Algaja krossisõber vajaks abi!
Tere.Oleks soov siis soetada omale krossitsikkel kuna on ammune soov ja hea vahest käia auru välja laskmas ja kunagi tulevikus ka mõnest võistlusest osa võtta.Tsikklitega varasemad kogemused olemas aga krossi masinaga sõitnud ei ole. Hetkel olen vaadanud 450 isendeid kuna kehakaal on 100+kg ja pikkus 190cm(vb 250 jääb lahjaks).Siit lugenud et 450 pidi ikka väga ränk olema algajale aga kõik pidi olenema lenksu ja sadula vahelisest tihendist.
Silma jäänud hetkel need 3 isendit:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2120802
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2173992
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2192882
'
Kõik soovitused ja kommentaarid tere tulnud.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Õpi enne sõit 250 selgeks ning alles siis mõtle kas tahad selle alaga tegeleda.450 on tunduvalt keerulisem sõita,andestab vigu vähem,on natuke juhitavuselt keerulisem.Sinu kaalu juures korralik 250 4takti küll lahjaks ei jää.
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Tere
Võta ikka 450. Sinu kaalu juures on ka korralik 250 lahja mis lahja ( Ei ütle midagi paha 250 kohta aga ärme unusta, et sa kaalud 100 kg ) .Ise olen 80kg ja isegi enda all oli see 250 ikka jõuetu ning tahtis koguaeg käiguvahetust. Jäärajal ei ole vabsee midagi selle 250 teha. Maitse asi muidugi. Aga kõik on kinni ikkagist sinus endas. Ära mõtesta endale, et oi 450 on võimas ja 250 on kerge ning palju lihtsam sõita. Ka suurega on lihtne sõita kui on julgust ja tahtmist. Tee trenni ning sõida peaga ja saad ka 450 sõidu selgeks.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Üritan lihtsalt seda öelda,et suure masinaga on algajal ennast tunduvalt suurem võimalus ära lõhkuda.Mitmed saja kanti tuttavad sõidavad hobikrossi kahepoolestega ja keegi pole kurtnud et rajal minna ei jõua,jäärajal jah on asjad teistviisi.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
kuda on lood vedrustusega kui ratas on originaal konditsioonis minu raskuse all?
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Vedrustus on krossiratastel ulatuslikult seadistatav,värvidest:kõik värvid toimivad kui on hooldatud ning korras.Ostma minnes soovitan võtta teadjam inimene kaasa ilusa värvilise pealispinna all võib peituda mitte nii ilus sisu.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
TAZ kirjutas:Vedrustus on krossiratastel ulatuslikult seadistatav,värvidest:kõik värvid toimivad kui on hooldatud ning korras.Ostma minnes soovitan võtta teadjam inimene kaasa ilusa värvilise pealispinna all võib peituda mitte nii ilus sisu.
Seda ma kardangi.Mida peaks jälgima,kontrollima? Neid müüjaid on ka seinast seina. Kuidas need isendid tunduvad mis ma esimeses postituses lisasin?
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
No ega pilt ei ütle mis olukorras ratas tegelikult on,nagu ennist ütlesin vaja siiski kedagi kes asjaga kokku puutunud on.Kui lõuna-eestis abi vajad võid ka minu poole pöörduda.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Lihtsalt toon näiteks.Tegelen hobikrossiga kuuendat aastat ja igal aastal olen endas tekitanud tunde ,et nüüd lähen 450 se peale.Ja siis ikka proovin ka.Iga kord olen saanud aru ,et see ei ole minu jaoks.Eriti sissepritsega masinad.See pauk tuleb ikka nii äkki ja madalalt ,et peavad olema väga tugevad käed selle talsutamiseks.Ühe ringi sõidab ära aga edasi on tõeline piin.Mida ma tahan öelda on see ,et füüsis peab hea olema.250 ne andestab kui sa eksid aga 450 mitte.ise olen ka üle saja klubis aga ratta taha asi ei jää . Sõitma pead ikka oma peaga.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Kui varasemalt mingisugune tsikli kogemus olemas, siis ise soovitaksin suurema kubatuuriga ratta valida, 450 on paras, et ikka jõuaks minna.
Endal oli esimeseks krossirattaks ktm525, sõidan niisama hobikorras ja ei kahetse raasugi, et sellega alustasin.
Muidu see on tõsi küll, et rajal/võistlustel väiksema kubatuuriga väsitab vähem.
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Selge. Ise kah kaldun 450 peale. Eks lähen vaatan need masinad üle ja proovin sõita kah. Eks siis ole näha mis saab.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
No ma ei tea, 450 haukab ikka väga rämedalt edasi minna. Kui pole ka kordagi veel sõitnud krossikaga, siis küll ei soovita kohe kõige suuremat kubatuuri võtta. Ei maksa võrrelda sajakilost 450 kuubist võistluskrossikat mingi 600-1000 kuubise 200kg maanteeratta või baigilisega ja väita, et lahjaks jääb. Proovi ikka algul 250'ga ja kui tõesti on rohkem vaja (ma ei usu seda absoluutselt) siis müü maha ja võta 450. Kui kardad seisukorda ja ei taha haigeks plekkida remondi eest, siis võta 250 ja 2 taktiline, seda on odav remontida võrreldes neljataktilisega ja käib edasi tunduvalt kõvemini kui 250 4T. Rahulikuma tsikliga on tunduvalt lihtsam õppida.
Villem aka Villu aka Madis

-
- Postitusi: 116
- Liitunud: 01 Nov 2009, 18:06
- Tsikkel: Kawasaki Kx250f
- Asukoht: Tallinn/Rakvere
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Villem kirjutas:No ma ei tea, 450 haukab ikka väga rämedalt edasi minna. Kui pole ka kordagi veel sõitnud krossikaga, siis küll ei soovita kohe kõige suuremat kubatuuri võtta. Ei maksa võrrelda sajakilost 450 kuubist võistluskrossikat mingi 600-1000 kuubise 200kg maanteeratta või baigilisega ja väita, et lahjaks jääb. Proovi ikka algul 250'ga ja kui tõesti on rohkem vaja (ma ei usu seda absoluutselt) siis müü maha ja võta 450. Kui kardad seisukorda ja ei taha haigeks plekkida remondi eest, siis võta 250 ja 2 taktiline, seda on odav remontida võrreldes neljataktilisega ja käib edasi tunduvalt kõvemini kui 250 4T. Rahulikuma tsikliga on tunduvalt lihtsam õppida.
+1, 250cc 4t sissepritsest on küll ja küll, ise küll 450cc ei julgeks soovitada, edu sellega
Räägime ikka raja peal sõitmisest, kruusatee peal on kõik kõvad sõitjad.. ja siis räägivad, et 250cc-ne on lahja jne..
250cc 2T võib samuti alguses raske olla..
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Eelkõige on asi sõitjas ja siis alles rattas. Kui oled rahuliku loomuga ja mitte suur tühja paugutaja siis 450 on väga mugav pill, kui aga meeldib kõvasti peal hoida siis pigem 250nene sest 450st kräunutades on tõsine katsumus üks ring lõpuni sõita algajal. Sõidutehnika õppimiseks on muidugi väiksem pill parem sest sellega sa pead lihtsalt oluliselt rohkem tööd tegema. Kuid 450ne eelis on kindlasti suurem ressurss, vähem käiguvahetusi mis algajale üsna keerulised võivad tunduda eriti krossirajal. Muidugi kõige mõistlikum oleks esimese tsikli ostu korral ikkagi proovida nii 250 kui 450 tsiklit mõlemat ja saad üsna ruttu aru millise otsuse soovid teha. Ning vanade/kasutatud rataste puhul tuleb jälgida eelkõige tehnilist seisukorda kui, et läikivat välimust kuigi ka see on plussiks kui ratas korras
Kuid üks on kindel, ei ole olemas krossiratast mis jääks "lahjaks", see on ikka puhtalt tolle "tihendi" viga
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
2stroketaliban kirjutas:Eelkõige on asi sõitjas ja siis alles rattas. Kui oled rahuliku loomuga ja mitte suur tühja paugutaja siis 450 on väga mugav pill, kui aga meeldib kõvasti peal hoida siis pigem 250nene sest 450st kräunutades on tõsine katsumus üks ring lõpuni sõita algajal. Sõidutehnika õppimiseks on muidugi väiksem pill parem sest sellega sa pead lihtsalt oluliselt rohkem tööd tegema. Kuid 450ne eelis on kindlasti suurem ressurss, vähem käiguvahetusi mis algajale üsna keerulised võivad tunduda eriti krossirajal. Muidugi kõige mõistlikum oleks esimese tsikli ostu korral ikkagi proovida nii 250 kui 450 tsiklit mõlemat ja saad üsna ruttu aru millise otsuse soovid teha. Ning vanade/kasutatud rataste puhul tuleb jälgida eelkõige tehnilist seisukorda kui, et läikivat välimust kuigi ka see on plussiks kui ratas korras
Kuid üks on kindel, ei ole olemas krossiratast mis jääks "lahjaks", see on ikka puhtalt tolle "tihendi" viga
Ma käisin suvel mitu korda igasugu erinevaid tsikleid proovimas (suur tänu jällegi Velti testipäevadele) ning kuigi olen mammutiga offroadinud küll ja küll, oli väikse ja kerge selga istudes asi ikka hoopis teine. Kusjuures tundus ka alguses, et mida suurem mootor seda lihtsam oli sõita, sest suur vedas ka teise käiguga juba tühikäigul. Nii kui sain kolmesajast kahetaktilist proovida siis armusin, no et sõida või kolmandaga, tõmmet on palju ja kiirus väga väike vs neljase esimene käik rapsis hullult ning kolmas oli juba liiiiiiga kiire. Õnneks finants ei lubanud uut osta ja otsustasin hoopis kasutatud 250 kahetaktilise kasuks ning tänu taevale! Kui paar esimest sõitu tundus jah, et oleks võinud ikka 300 olla, siis neljanda või viienda sõidu peal julgesin ja suutsin juba asja natukene lahti keerata. Ja oh seda üllatust, kui ratas konkreetselt tatt lennus puude vahel käest ära läks! Aga siiani 2T meeldib, kuna rapsimist on vaid ühtepidi, st mootoripidurdust ei ole aga minekut on ja käigud meeldivad palju rohkem. Olgu nii, krossi ma ei sõida, pigem ikka endurot (veel täpsemini, töristan enamvähem tühikäigul) aga krossiradadele omases pehmes liivas võtab juba 250 ratta nii lihtsalt kraapima ning pidamist on raske leida, eriti veel olematu sõidutehnikaga.
Kogu jutu point: alguses ei oska ja ei julge väga suure tõenäosusega ühelgi rattal piisavalt gaasi anda, et natukenegi tema mootri iseloomu tunda ning see võib viia valele arusaamale. Minul oli vaja ikka päris mitu tundi ennem sõita ja siiani ei oska, ei julge ja ei taha
Villem aka Villu aka Madis

Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Pigem ei ole rahuliku loomuga ja kui siin mingi aeg sai bike proovitud siis ikka rutska peale ja minek. Aga noh krossiratas ikka teine asi,ma arvan.
Hakkas silma ka üks 250 4t isend. Siit ka küsimus et kuda need 2011a hondad ka kestavad. Kuskilt lugenud et neil klapid nõrgad v mingi valeinfo?
http://www.auto24.ee/used/1872158
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: 01 Nov 2009, 18:06
- Tsikkel: Kawasaki Kx250f
- Asukoht: Tallinn/Rakvere
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
arx11 kirjutas:Pigem ei ole rahuliku loomuga ja kui siin mingi aeg sai bike proovitud siis ikka rutska peale ja minek. Aga noh krossiratas ikka teine asi,ma arvan.
Hakkas silma ka üks 250 4t isend. Siit ka küsimus et kuda need 2011a hondad ka kestavad. Kuskilt lugenud et neil klapid nõrgad v mingi valeinfo?
http://www.auto24.ee/used/1872158
Leidsid ka mida nüüd võrrelda bike ja krossikat. Küll rada sind juba rahulikuks teeb..
Pean vist ennast kordama "kruusatee peal on kõik kõvad sõitjad.. ja siis räägivad, et 250cc-ne on lahja jne."
Osta üks tsikkel ära ja asi ants, mis siin ikka ninnu-nännutada.
Seda tsiklit müüakse juba ma ei tea aasta aega, millegi pärast ära ei lähe..
Re: Algaja krossisõber vajaks abi!
Üldiselt on see suht ummamuudu teema. Algatuseks kui millegagi sellisega nagu motokross hakata tegelema võiks endale selgeks teha lihtsa tõsiasja, tegemist on spordialaga mitte kuskil kaherattalisega jauramisega.
Seega esmaselt, juhul kui see plaan on ikkagi pikemas perspektiivis ja eesmärgiks pole erinevate tervishoiu-asutuste pidev külastamine, võiks alustada sellest, et leida omale kas mingi klubi või eratreener või lihtsalt võtta renditsikkel koos treeneriga mõneks korraks, et oleks võimalik sind üleüldse aidata tsikli valikul.
Küsimus pole niivõrd 250 vs 450 jne. Need tsiklid on kõik väga erinevad. Näiteks kui sulle juhtub 2010 aasta Kawasaki 450 millele keegi on lisanud veel procircuti vms. summuti või hoopis saab su valikuks 2011 aasta Honda 450 standardolekus siis nende sarnasus on umbes sama nagu rodeohärjal ja lambal.
Mis aga ei tähenda, et selle "lambaga" ei saaks kiiresti sõita. Tegelikkus ongi hoopis selline, et selle "lambaga" saab sõita väga kiiresti ja jõudu kulutamata. Kuid motokrossi juures on väga oluline ka lõbu moment. Kui seda pole siis on see igav. Nii, et võib olla näiteks KTM250 mis revvib 14 000rpm ja teeb sealjuures rohkem jõudu kui 99,9% harrastajatest eales neljapoolesest välja keerab on just sinu tsikkel.
Algatuseks tasub seda ala austama õppida. Leida omale juhendaja ja teha kasvõi paar trenni, proovida erinevaid asju.
See mõnisada kulutatud eurot tasub end kuhjaga tagasi.
Ja no pikk jutt lihtsalt niisama on asjatu. Esimene vaba aeg on kuskil aprilli alguses. Pakun, et peale 10-ndat. Kui huvi siis 54 561 411
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.