Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
Re: Algajale esimene ratas tulevaks hooajaks.
Tere.
Igal kevadel lisandub mõni esimese ratta teema, murelik algaja küsib nõu ja teema sumbub nõuandjate omavahelisse vaidlusse, kellele milline ratas meeldib.
Tasub tagasi minna nõuküsija esimese postituse juurde ja uuesti üle vaadata, mida täpselt teada taheti: 27aastane inimene, kellele meeldivad sportlikumad rattad, kes sõidab 50% linnas, 50% maanteel, soovib kulutada 4500€, ise ratas ei paranda jne.
Sihiks on linkide järgi esialgu pandud üle 70kW (sada heppa ja rohkem) võimsusega 600cc rattad. Kogu järgnev jutt käib asfaldirataste kohta, enduurod ja kaunid kruusateed jne on hoopis omaette maailm.
Mis ratta siis 4500€ eest sellest klassist turult saab?
-
Honda CBR600F 2005 või uuema
sporttouring, mugav sõita, välimus muidugi töntsakam kui supersportidel -
Honda Hornet CB600F 2008 või uuema
gondel puudub, minek hea, töökindlad, suur järelturuväärtus, alati saad maha müüa, kui soovid -
Yamaha R6 2005 või uuema
lühike teljevahe, väike ratas, sõidad hästi konksus, jube hea minek, alates 2005. aasta uuendustest (upside down esiamordid, mootoriuuendused, jäigem raam) ehe rinkapill -
Suzuki GSR üsna uue
valikust kõige lahjam, aga korralik keskmine kulgeja. -
Suzuki GSX-R600 K6 või uuema
ilus ratas, terav minek, pikal teekonnal surevad sul paljud lihased ära. -
HondaCBR600RR 2004 või uuema
väga hea ja lihtne sõita, suurepärases tasakaalus ratas, hea mootor, on selline tunne, nagu istuksid pingil ja keeraksid rooli. Rinkapill -
Kawa Zx6R 2006 või uuema
vahel kurdetakse, et amordid ja pidurid ei saa ratta võimsusega hakkama, aga see jutt kuulub rohkem ringrajale, kus ratas täiega ära peenestatakse. Tavasõitja sellist asja tähele ei pane. Kawade kohta võib sulle Korke rohkem pajatada, kuigi ta vist viimasel ajal rohkem BMW ja Ducati peal. -
Kawa 636 2006 või uuema jne jne jne
636 natuke sujuvama minekuga kui ZX6R, sellel rattal on millegipärat tihti tehnikavigu - mootorid ja käigukastid. Kui on hästi hoitud, on väga hea ratas.
Selliste rataste plussid:
hea minek, kiired möödasõidud, head pidurid ja amordid, suhteliselt pommikindlad mootorid ja käigukastid, saad sportlikult kurve sõita, ei võta hullult kütust, kui pikemat maad ühtlase kiirusega sõidad. Võib juhtuda, et vahetad vaid kuluosi ja teed iga-aastast hooldust.
Selliste rataste miinused:
käiguvahed lühikesed, pead palju käike lappama, pikal sõidul jäävad randmed, õlalihased ja selg kangeks, rinkale mõeldud ratastel on su põlved suht konksus, kindlasti oled maanteel näinud vastu tulemas rattureid, kes sõidavad kas püsti või siis jalad vastu maad, et põlvi sirutada. Kohvreid sa kuhugi ei kinnita (välja arvatud Hornet või CBR600F), saad kasutada paagikotti või pakivõrku. Sellised rattad tõmbavad vere käima, sest istumise all on hunnik hobuseid. Väga raske on see võimsus kasutamata jätta, kui oled korra juba maitse suhu saanud. Tekib petlikult turvaline tunne, et oskad sõita ja sedasi on sõiduvead kerged tulema - selliste ratastega on kurvist suurel kiirusel väljakaldumise oht väga suur...
Aga loomulikult on supersport rattaga võimalik matkata ja niisama rahulikult sõita. Ja kui sõita oskad, on kurvide läbimine nagu mesi... Olen selliste ratastega matkanud ja kõige pikem matk oli 4500 km. Eriti tore oli asi siis, kui kurvilistele mägiteedele jõudsime...
Kuidas siis ühendada sportlik sõidustiil mugavusega?
Selle jaoks on loodud sporttouring rattad. Plussiks püstisem sõiduasend, võimalus ratta külge kohvreid kinnitada, käiguvahed on pikemad, jalad on vähem konksus, rattad on gondlis, tihti on kasutada käepidamesoojendus.
Kui ma nüüd mõtlen kõigi sinu poolt soovitud asjade peale, siis käis läbi pea Honda CBR600F alates 2011. aastast. See elukas liigub nobedalt, aga on mõeldud tänavatele. Üks selline on isegi Catweesis nähtaval. http://catwees.ee/bikes/kasutatud/?car= ... a1404697l6
Hoopis omaette maailm on V-mootoritega pillid. Kui sulle nende omapärane põrin ja vibra meeldib, siis proovi igaks juhuks ära. Äkki on just V-mootor sinu jaoks.
Ja kui sul on ratastega sõpru, siis on ehk nende hulgas ka mõni BMW omanik, kes sulle boksermootori võlusid tutvustab.
Igal juhul
Head ostmist ja sõitmist.
Sverre
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.