Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 05 Mai 2015, 20:17
- Tsikkel: Yamaha Dragstar 1100
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Tere motomehed.
Tahaks oma dragstar 1100'le tuuleklaasi. Küsimus selline, et kui kõrge see võiks olla? Kas ninani, madalam või kõrgem? Kui on nina kõrgune, siis kas klaasi ülemine serv ei jää täpselt vaateväljale ette? Ma ei ole varem tuuleklaasiga sõitnud, seega mis erinevus tuuleklaasiga olema hakkab? Kuidas tuul puhub, kas tekitab keeriseid, müra? Sooviks kogenumate arvamust.
Ette tänades, R.
-
- Mode
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Lisavarustus Yamaha Dragstarile
Sa ei saa siin täpset vastust, kõik päädib sellega, et ostad enivei pimesi, paned külge ja hakkad proovima...kõrgus võiks olla jah selline, et silmadega saad otse vaadata ja vajadusel küürutades varjuda Ma ise kunagi proovisin, vist nii kolm päeva, jäi sinnapaika, vblla veab sul rohkem
-
- Postitusi: 2392
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Lisavarustus Yamaha Dragstarile
Hei,
tuuleklaasi valimine on sarnane teema kui ratta valimine .
Kõigepealt oleks vaja teada, mis põhjusel tuuleklaasi otsid, millist olemasolevat probleemi see peaks lahendama. Siis saaks edasi soovitada.
terv
Kris.
Rixy kirjutas:Tere motomehed.
Tahaks oma dragstar 1100'le tuuleklaasi. Küsimus selline, et kui kõrge see võiks olla? Kas ninani, madalam või kõrgem? Kui on nina kõrgune, siis kas klaasi ülemine serv ei jää täpselt vaateväljale ette? Ma ei ole varem tuuleklaasiga sõitnud, seega mis erinevus tuuleklaasiga olema hakkab? Kuidas tuul puhub, kas tekitab keeriseid, müra? Sooviks kogenumate arvamust.
Ette tänades, R.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 05 Mai 2015, 20:17
- Tsikkel: Yamaha Dragstar 1100
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
To poison. Mis tähendab, et proovisid mõned päevad? Kas see järel võtsid ära ja sõidad taas pigem ilma? Mis muutus, mis häiris ja mida sa klaasist lootsid?
To kris. Peamine eesmärk oleks, et ei peaks tuulega väga võitlema, just pikematel otstel. Ja loodaks ka, et läheb vähe vaiksemaks, et tuul kõrvus ei vihiseks nii palju ☺
Või mis on veel, miks tuuleklaase ette pannakse?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1491
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Ma ostsin omale sügisel külmadeks ilmadeks klaasi. Umbes 200 km läks selleks, et ta omale paika timmida aga hea ei saanud ta ikkagi. Ka kõige paremas asendis on klaasi taga räme turbulents ja meeletu tuulemüra. Ainuke positiivne ilming oli see, et paari soojakraadiga ei hakanud enam mõnesajakiltsasel ringil külm.
Kui ilmad soojaks lähevad, siis läheb ka jälle klaas eest.
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
- Tsikkel: Seven Fifty
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Rixy kirjutas:Või mis on veel, miks tuuleklaase ette pannakse?
Vahel on mingid eriti putukate-rohked perioodid ja asukohad - siis peab ilma tuuleklaasita iga 25 km tagant kinni pidama ja visiiri pesema.
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
-
- Mode
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Mis tähendab, et proovisid mõned päevad? Kas see järel võtsid ära ja sõidad taas pigem ilma? Mis muutus, mis häiris ja mida sa klaasist lootsid?
Noh mis ma lootsin...lootsin nö mugavamat olemist...muutsin kõrgust, kaldenurka, erinevaid kiirusi...ikka miski häiris, kas müra kiivris, keerised selja taga või kõrgus üle pea, viimane tilk oli vibra kiivris, rohkem ei viitsinud katsetada vast aitab margikohane klaas, mul oli no name aftermarket...loobusin, sest stabiilne tuul rindu ja näkku on tuttavam ja vajadusel panen rõhku riietusele (kõik kurguni kinni, kinnine kiiver). Võõraste kogemuste najal võin lisada, et nö "tulekulbike" (a la Anarhia filmis) olevat üllatavalt tõhus.
Ise jah sõidan ilma, pole ka seda stiili ratas enam ja nooremaks teeb ka
-
- Postitusi: 128
- Liitunud: 17 Mai 2006, 19:34
- Tsikkel: Suzuki Intruder 1500/2007
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
poison kirjutas:Mis tähendab, et proovisid mõned päevad? Kas see järel võtsid ära ja sõidad taas pigem ilma? Mis muutus, mis häiris ja mida sa klaasist lootsid?
Noh mis ma lootsin...lootsin nö mugavamat olemist...muutsin kõrgust, kaldenurka, erinevaid kiirusi...ikka miski häiris, kas müra kiivris, keerised selja taga või kõrgus üle pea, viimane tilk oli vibra kiivris, rohkem ei viitsinud katsetada vast aitab margikohane klaas, mul oli no name aftermarket...loobusin, sest stabiilne tuul rindu ja näkku on tuttavam ja vajadusel panen rõhku riietusele (kõik kurguni kinni, kinnine kiiver). Võõraste kogemuste najal võin lisada, et nö "tulekulbike" (a la Anarhia filmis) olevat üllatavalt tõhus.
Ise jah sõidan ilma, pole ka seda stiili ratas enam ja nooremaks teeb ka
Tere,
ütlen ka oma sõna sekka.
Minu eelmisel rattal oli tuuleklaas juba ostes peal, ei osanud nagu millegi üle kurta. Loomulikult turbulents, mis minu arvates käib asjaga kaasas on OK. Ainuke asi mis hämaras häiris oli see, et klaas oli hall (muidu näeb stiilne välja),aga kui tuled veel ei näita ja silm enam hästi ei näe ning sõidad kehva tee peal, oli lähinägemine hull (läbi klaasi siis) aga sellega harjub. Klaasi kõrgus oli ilmselt silmini.
Olen proovinud klaasi reguleerida erinevate nurkade alla aga erilisest tulemusest aru ei saanud.
Korra ilusal kevadisel päeval otsustasin proovida tuuleklaasita sõitu. Keerasin klaasi rattalt maha ja tuld. Linnas probleeme ei olnud, kui jõudsin Männiku teele ja kiirendasin nii 90-100km tunnis, sain sõita nii 5km, siis otsustasin tagasi keerata ja tuuleklaasi tagasi panna.
Mulle isiklikult üldse ei meeldinud see meeletu tuul rindu, võib olla olen nõrk, oma arvates küll mitte väga. Tuuleklaasiga sõit oli märgatavalt mugavam, vähemalt minu jaoks.
Arvan et klaas peaks olema aga kui kõrge, see on omaette küsimus.
Usun, et ka madalam klaas teeb töö ära, lööb tuule enne sinuni jõudmist lahti.
Minu puhul tuleb ka uus ratas kõrge tuuleklaasiga.
Lugupidamisega
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
ets0 kirjutas:Mulle isiklikult üldse ei meeldinud see meeletu tuul rindu, võib olla olen nõrk, oma arvates küll mitte väga. Tuuleklaasiga sõit oli märgatavalt mugavam, vähemalt minu jaoks.
Arvan et klaas peaks olema aga kui kõrge, see on omaette küsimus.
Usun, et ka madalam klaas teeb töö ära, lööb tuule enne sinuni jõudmist lahti.
Minu seisukoht on umbes sama -- ilma klaasita on lihtsalt väsitav sõita. TDM-il on originaal klaas näiteks suht kesine. Võtab ära küll kõige hullema tuule ja lühemale juhile võib olla isegi piisaks, aga mulle tuli selle suurem tuule rõhk just kõrile ja see polnud üldse mõnus.
Tegin siis ise plexiklaasist uue ja olen seda aeg ajalt juurde vorminud. Lisaks tegin veel väikese sirmi klaasi üles otsa, mille kaldenurgaga saab mängida (selliseid müüakse muidu poes ka). Tänu viimasele puhub nüüd tuul kiirvi ülemisse osasse aga tekitab ka üle 100km/h sõites turbulenssi. Samas, kui näiteks alla/ette poole kummarduda on turbulenssi ja tuulemüra vähem. Seega mida lähemal klaasile oled, seda parem.
Aga vaateväli peab ikka jääma üle klaasi, muidu läheb teele vaatamine mõnes olukorras käest ära (kui näiteks oled prillikandja + kiivri päikesevisiir + pinloc + visiir =kokku juba 4 klaasi millest läbi vaadata).
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Mul on Dragstaril originaal küljes [[ 41 cm tulekaarest ülemise servani ]] aga mu meelest on see pisut madal ( ise 186cm ) . Müra on kiivris sama mis klaasita, putukatega saab vastu kiivrit ka. Hea meelega prooviks miskit kõrgemat aga sinnapaika see on jäänud.
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
- Tsikkel: Seven Fifty
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Minu arvates, peaks paika sätitud tuuleklaas toimima selliselt, et 90-ga sõites läheb õhu-voog üle kiivri, seega tuul, vihm ja putukad jäävad tuuleklaasile - sina aga jäädi puhtaks, kuivaks ja muretuks, kuigi vaatad ise üle tuuleklaasi serva. Mõne klaasi ja rattaga on seda kergem saavutada aga mõnega keerulisem (näit. vaja mingit reguleeritavat lisa-tuule-klaasi mis käib olemasoleva külge).
Minul läheb kevadel lenks vahetusse ja see pull algab otsast peale, aga minu põhimõte on selline: lühemad sõidud ilma klaasita (eriti palavaga) aga matkaks panen kindlasti külge!
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
-
- Postitusi: 40
- Liitunud: 24 Sept 2013, 23:18
- Tsikkel: Vultus & Himalayan
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 3 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Oma Intruderil (isteasendilt piisavalt sarnane Dragstarile) 2 klaasi olnud, üks selline, kus silmad peavad läbi klaasi vaatama (ülemine piir silmadest veidi kõrgemal) - häiris. Isegi väiksed kriimud (ja pleks näiteks tuhmub) või putukate korjused on koguaeg silme ees terendamas, vihmast rääkimata. Too sai välja vahetatud PUIGi madalama isendi vastu, kõrgust sel niipalju, et silmapiirist on ta ülemine ots allpool ja ilma klaasist läbi vaatamata näeb mõned meetrid ratta ette - seda soovitatakse ka välismaistes foorumites. Nurk sai paika nii, et tuulevoog algab sealtmaalt, kus on kiivriga peanupp. Jube hea on nüüd - visiiri ei lenda praktiliselt midagi (ok, suurema vihmaga 100% ei päästa, aga vähendab tublisti mõju). Keha ise on soojas-kuivas, enam ei tahagi väga ilma olla. Eks ta proovimise asi ole, kas tahad läbi klaasi vaadata või mitte, kas tahad tuule eest kaitset palju/vähem jne.
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 05 Mai 2015, 20:17
- Tsikkel: Yamaha Dragstar 1100
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Tere ja tänan kogemuste jagamiste eest.
To teeperv. "Nurk sai paika nii, et tuulevoog algab sealtmaalt, kus on kiivriga peanupp" - kas oskad seda veidi lahti seletada? Et kui natuke taha poole kallutad, jääd juba eest tuleva tuulevoo kätte? Kiivriga peanuppu pead ennast silmas või kaasreisijat?
Olen ka Puig`i klaase vaadanud ja streetmotos kohapeal katsunud. Olen aru saanud, et klaaside kohapealt valikut pealinnas rohkem väga pole. Aga ootame hooaja algust, siis saab poe ette põristada ja juba ette sobitades midagi mõistlikku vaadata...
Tervitades, R.
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Mul Shadow Classic. Vaatasin soomlaste Nettimoto lehte ja leidsin kohe kasutatud originaali koos kinnitustega. Vist mingi 60 euroga oli kodus. Viska ka sinna pilk peale.
-
- Postitusi: 40
- Liitunud: 24 Sept 2013, 23:18
- Tsikkel: Vultus & Himalayan
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 3 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Rixy kirjutas:Tere ja tänan kogemuste jagamiste eest.
To teeperv. "Nurk sai paika nii, et tuulevoog algab sealtmaalt, kus on kiivriga peanupp" - kas oskad seda veidi lahti seletada? Et kui natuke taha poole kallutad, jääd juba eest tuleva tuulevoo kätte? Kiivriga peanuppu pead ennast silmas või kaasreisijat?
Olen ka Puig`i klaase vaadanud ja streetmotos kohapeal katsunud. Olen aru saanud, et klaaside kohapealt valikut pealinnas rohkem väga pole. Aga ootame hooaja algust, siis saab poe ette põristada ja juba ette sobitades midagi mõistlikku vaadata...
Tervitades, R.
Tegin mingi skeemi. Punasega on esiklaas, roheline nool on see, kuidas näen üle klaasi, sinine on tuul ja tuule murdumine. Ehk siis tuulevoog lähebki nagu skeemil - vastu kiivri ülaosa (mitte otse näkku). Seda siis kui istun püstisemalt. Kui maanteel jalad ette raudadele viskan ja veits lösutan siis on enamvähem terve kiiver tuulekaitses. Kuna klaas on suht lai, ei tule ka külgedelt midagi ning ka alt eriti mitte (algab tulede ümbert, all pildilt näha). Silmas pean ennast, seljakotiga sõitu pole harrastanud. Skeem on umbkaudne aga kuidagi nii see minu kogemuse järgi mul töötab.
Rattal näeb see klaas muidu välja nii.
Veits läbi huumoriprisma - miks on hea näha üle klaasi ja mitte läbi:
-
Teema algataja - Postitusi: 22
- Liitunud: 05 Mai 2015, 20:17
- Tsikkel: Yamaha Dragstar 1100
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Aitäh teeperv nii korraliku vastuse eest. Skeemi joonestamise järgi võiks arvata, et oled kunsti inimene või insener?!
Igaljuhul sain julgust, et klaasile kulutatud raha pole päris maha visatud raha ja mingitel hetkedel on sellest ka natuke kasu, abi
Tervitades, R.
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
[quote="teeperv"
Tegin mingi skeemi.[/quote]
Saan ma õigesti aru, et mida püstisem esiklaas on seda rohkem üles õhuvoolu lööb? Mul on küllaltki kaldu ja seepärast ehk tulebki liiga näkku.
Aga kuidas sellise klaasiga turbulensiga lood on?
-
- Postitusi: 40
- Liitunud: 24 Sept 2013, 23:18
- Tsikkel: Vultus & Himalayan
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 3 korda
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
mel09 kirjutas:teeperv kirjutas:Tegin mingi skeemi.
Saan ma õigesti aru, et mida püstisem esiklaas on seda rohkem üles õhuvoolu lööb? Mul on küllaltki kaldu ja seepärast ehk tulebki liiga näkku.
Aga kuidas sellise klaasiga turbulensiga lood on?
Püstisem klaas lööb tuule rohkem üles küll aga eks sealt tekibki just jah, turbulentsi rohkem. Vast ilmselt mingist nurgast alates ei toimi ta tänu sellele ka soovikohaselt (ehk siis miks pole kunagi ükski klaas päris 90-kraadise nurga all). Ning mul on kartus, et ka sõiduomadustele ei mõju kuuriukse moodi ees olev klaas hästi, seega seadsin enda oma tunde järgi parajaks.
Liiga kaldus klaasile peaks ehk saama paigaldada mõnd lisa "nokka" / tuulesuunajat. Aga sellest teavad touringu-mehed ilmselt rohkem rääkida. Cruiseriga pole sellise probleemiga kokku puutunud
Kõige õigema vastuse saaks vist a) olles kõva füüsik, mõõtes ära nurgad ja tehes vajalikud arvutused või b) tuuletunnelis. Mul pole kummagi võimalust seega ma tegin tunde järgi, soovitan ka teha ja proovida, tsiklid ja isteasendid on erinevad, inimese pikkus mängib rolli jne. Oma silm ikka kuningas
-
- Postitusi: 127
- Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
- Tsikkel: Tracer 7GT
- Asukoht: Kuressaare
- Tänanud: 10 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha Dragstarile esiklaasi valimine
Mul on Shadowle pandud Givi tuuleklaas. Algul oli turbulents päris tugev, aga klaasi kõrguse/kauguse/kaldenurgaga mängides sai asi päris ok. Proovisin ise pleksist teha ka paar laiemat klaasi aga tuulekeeriseid klaasi taga ikka päris ära ei saanud. Eks mul mängib oma rolli ka kõrgem lenks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.