Rumalad küsimused 2

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

BE vajadus on siis, kui autorongi lubatud täismass ületab 4250 kg (v.a. kerghaagisega variant, mida vist ei nimetatagi ametlikult autorongiks?). See alla 4250 kg oli mingi vahepealne värk, mille saab lihtsalt vastava sõidueksami tegemise peale. BE tuleb natuke raskemini, vastavaid nõudeid ei oska siinkohal küll kommenteerida.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

mx77 kirjutas:

see viimane variant on siis BE?

Ei ole BE! Saad juhilubadele B juurde lisakoodi (96 oli vist).
Tegelikult see BE ongi selline mõtetu kategooria. Tavalisel sõiduautol on lubatud piduritega haagise piir 1600...1800kg juures (enamasti võrdne auto tühimassiga) ja BE-ga see suuremaks ei lähe, kuna suuremat haagist kui tootja ette näeb niikuinii ei tohi haakes vedada.
BE-st on abi ainult mingite üüber suurte autode omanikel (esmalt meenuvad Patrolid, LC-d, LR-d jne milledel on tootjapoolt lubatud vist kuni 2,5T haagised).

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Hundiohakas
Postitusi: 33
Liitunud: 16 Juun 2013, 10:37
Tsikkel: KTM adventure
Asukoht: Pärnumaa
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Hundiohakas »

Allpool väike ülevade millised load ja mida võib vedada. Konks ongi selles lauses. Kindluse mõttes saatsin ka maanteeameti meestele uuesti järelpärimise.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.
Sõidukite kategooriad
Millised peavad olema juhiload ja milline võib olla haagise mass?
*B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1) ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.
*Üle 3500 kg, kuid mitte üle 4250 kg B-kategooria autorongi juhtimiseks tuleb nimetatud autorongiga (haagis ei tohi olla kerghaagis) sooritada liiklusregistri büroos sõidueksam. Väljastatakse juhiluba eritingimuste koodiga 96, mis lubab juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
*BE-kategooria juhiload lubavad vedada B-kategooria autoga haagist täismassiga kuni 3500 kilogrammi. Nende juhilubade saamiseks tuleb läbida kursused autokoolis ja eksamid maanteeametis.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.

Haagiste kategooriad:
• O1: täismass ei ületa 750 kg (kerghaagis, pidureid ei pea olema)
• O2: täismass 750 kg - 3500 kg (pidurid kohustuslikud, enamasti on inertspidurid)
• O3: täismass 3500 kg -10 000 kg (pideva toimega pidurid)
• O4 täismass on üle 10 000 kg

Selline vastus siis.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Ma võin siinkohal pada panna, aga minu teada oli mingil ajal ainult B-kat olemasolu korral O2 haagise puhul veel piiranguks, et auto tühimass pidi ületama haagise täismassi. Kui haagise täismass suurem oli, pidi juhil olema veel vähemalt see "kood 96." Sellega üritati elimineerida varianti, kus väheste lubadega juht väiksemat sorti autoga vedas suuremat haagist.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

pühak kirjutas:

Ma võin siinkohal pada panna, aga minu teada oli mingil ajal ainult B-kat olemasolu korral O2 haagise puhul veel piiranguks, et auto tühimass pidi ületama haagise täismassi. Kui haagise täismass suurem oli, pidi juhil olema veel vähemalt see "kood 96." Sellega üritati elimineerida varianti, kus väheste lubadega juht väiksemat sorti autoga vedas suuremat haagist.

Ei ole kunagi olnud. Alati on eksisteerinud nõue, et haagise mass peab olema väiksem/võrdne numbriga mis on auto passis.
Sinupoolt toodud piirang on aga aktuaalne pukseerimisel! Ehk siis vedaja peab olema alati "natuke" raskem kui veetav.
EDIT: Ku võrrelda passis max lubatud haagist siis see ongi enamasti võrdne auto tühimassiga (ja mingitel erilistel "käkkidel" veelgi piiratud).

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2274
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 248 korda
Tänatud: 611 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Pühakul on tegelikult õigus, see tühimassi-täismassi nõue oli paar aastat tagasi veel lisaks et mittekerghaagisega B alla mahtuda. Tänaseks on see lollus õnneks ajalugu.

Aga minuarust on see kood 96 just mõttetu, pead ju ikka sama sõidueksami tegema mis BE jaoks (see ei ole mingi super lihtne läbijooksu tüüpi asi, haagisega külgboks näiteks on päris raske kui pole harjutanud). Päris BE saamiseks pead lisaks tegema kaks sõidutundi autokoolis ja teooriaeksami, aga saad ilusti haagise pildi lubadesse mida põmmpeast leedukale näidata, mitte ei pea käte ja jalgadega seletama et mis kood tähendab puujalga ja mis kood haagist.

Kolmepooletonnistel kaubikutel on ka 4250 üsna mõttetu piir ;)

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Isegi minu 2700kg täismassiga Vito väikekaubik evib õigust haakida sappa 2000kg täismassiga haagis. Kokku 4700kg ja BE vajalik.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

oil
Postitusi: 821
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 89 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas oil »

Hundiohakas kirjutas:

Allpool väike ülevade millised load ja mida võib vedada. Konks ongi selles lauses. Kindluse mõttes saatsin ka maanteeameti meestele uuesti järelpärimise.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.
Sõidukite kategooriad
Millised peavad olema juhiload ja milline võib olla haagise mass?
*B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1) ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.
*Üle 3500 kg, kuid mitte üle 4250 kg B-kategooria autorongi juhtimiseks tuleb nimetatud autorongiga (haagis ei tohi olla kerghaagis) sooritada liiklusregistri büroos sõidueksam. Väljastatakse juhiluba eritingimuste koodiga 96, mis lubab juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
*BE-kategooria juhiload lubavad vedada B-kategooria autoga haagist täismassiga kuni 3500 kilogrammi. Nende juhilubade saamiseks tuleb läbida kursused autokoolis ja eksamid maanteeametis.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.

Haagiste kategooriad:
• O1: täismass ei ületa 750 kg (kerghaagis, pidureid ei pea olema)
• O2: täismass 750 kg - 3500 kg (pidurid kohustuslikud, enamasti on inertspidurid)
• O3: täismass 3500 kg -10 000 kg (pideva toimega pidurid)
• O4 täismass on üle 10 000 kg

Selline vastus siis.

Nojah siis. Siis on mu BE-kati tegemine praegu mõttetu. Aga makstud on ja tuleb eksamid ära teha. Seni arvasin, et kui soov vedada sõiduautoga üle 750 kg (ja seega piduritega) haagist, on tarvis omada muud kategooriat kui B, nii nagu vanasti vist ka oli.

Elu õpetab.


moilo
Postitusi: 139
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas moilo »

Nende haagise ja auto massidega ei ole samuti lood nii keerulised. Vaatad lihtsalt passist kui palju sappa haakida võib. Näiteks enamus maasturitel on lubatud järgi haakida 3500 kg haagis, registrimass neil autodel on aga tublisti väiksem. Näiteks Range Rover aastast 2000 registrimass ca 2500, haagis lubatud 3500.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas bitter »

Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas puna »

Pigem see kes tööga hakkama saab :D

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3249
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 372 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kust leida hea hinnaga suzuki gsxf karpade membraanid koos metalliga, nõelad, vedrud jne täislaks hea hinnaga? Hetkel olen selle koosluse hinnaks kokku saanud 300 eur, uus karpa 740 eur.
Tahaks kogu uue sisu korraga sisse laduda, aga jube kallid hinnad on ja membraane eraldi vahetada minu loogika ei võta, kuigi ebays pakutakse ka vaid kummi osa.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

kolp
Postitusi: 259
Liitunud: 27 Veebr 2007, 17:20
Asukoht: viljandi

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kolp »

Kas 97a GSX-R 750 on juba immoga võti?

Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas piiks »

bitter kirjutas:

Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?

Tallinnas võttis korralik spetsiaalse pingiga töökoda 20.- EUR ütlemaks, et seda velge ei saa sirgeks. Tartus Võru tänaval tegid poisid 15.- EUR eest sama velje sirgeks. Ütlesid, et pingist pole kasu, kui mees pingi taga metallist midagi ei tea. Läksin käisin ka Tallinna firmast korra läbi, et äkki nad annavad 20.- EUR vale diagnoosi eest tagasi. Saadeti viisakalt pikalt. Karma is a Bitch, aga see on juba teine lugu.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kaimex »

piiks kirjutas:
bitter kirjutas:

Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?

Tallinnas võttis korralik spetsiaalse pingiga töökoda 20.- EUR ütlemaks, et seda velge ei saa sirgeks. Tartus Võru tänaval tegid poisid 15.- EUR eest sama velje sirgeks. Ütlesid, et pingist pole kasu, kui mees pingi taga metallist midagi ei tea. Läksin käisin ka Tallinna firmast korra läbi, et äkki nad annavad 20.- EUR vale diagnoosi eest tagasi. Saadeti viisakalt pikalt. Karma is a Bitch, aga see on juba teine lugu.

Mulle endale ka meeldib Võru tn koht.Ise last seal korduvalt teha. Viimati nüüd suvel, esimest korda vast 4a tagasi. Siiani väga rahul nendega. (w)

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7412
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1991 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

piiks kirjutas:
bitter kirjutas:

Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?

Tallinnas võttis korralik spetsiaalse pingiga töökoda 20.- EUR ütlemaks, et seda velge ei saa sirgeks. Tartus Võru tänaval tegid poisid 15.- EUR eest sama velje sirgeks. Ütlesid, et pingist pole kasu, kui mees pingi taga metallist midagi ei tea. Läksin käisin ka Tallinna firmast korra läbi, et äkki nad annavad 20.- EUR vale diagnoosi eest tagasi. Saadeti viisakalt pikalt. Karma is a Bitch, aga see on juba teine lugu.

Mis firmast Tallinnas jutt?Teavad ka teised hõlptulu teenijatest eemale hoida.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Kalmer
Postitusi: 546
Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
Tsikkel: Intruder1500
Asukoht: Koeru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Kalmer »

Ilgelt palju seadusi.... võin enda accordile haagissuvila sappa panna?

https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 454 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kalmer kirjutas:

Ilgelt palju seadusi.... võin enda accordile haagissuvila sappa panna?

Oleneb sellest, palju see suvila kaalub ja palju Su teh passis on lubatud PIDURITEGA haagise max kaal.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kalmer kirjutas:

Ilgelt palju seadusi.... võin enda accordile haagissuvila sappa panna?

Sinu accord, tee mis tahad (eeldusel et haagissuvila samuti sinu oma on) :lol: Aga vist mitte sellist vastust sa ei oodanud :mrgreen:
Vastuse saad kui võrdled accordi passis olevat max piduritega haagise numbrit ja haagissuvila passis olevat täismassi/registrimassi. Kui võrdlemisega hakkama ei saa, siis kribad numbrid siia.
Nüüd kui sind peaks huvitama, kas selle kooslusega saab B-katiga maanteel legaalselt liigelda, siis liidad omavahel kokku accordi ja haagise täismassid.
EDIT: näedsa, kribasin nii kaua et yeekim jõudis ette -aga minu vastus on palju parem :ner:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Kalmer
Postitusi: 546
Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
Tsikkel: Intruder1500
Asukoht: Koeru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Kalmer »

B kategooria ja autorongi mass peab olema alla 3500 siis on ok?

https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Miks mulle avalehel ja ka muudel Bikeri lehtedel ülevale ja alla igasugu Google reklaame pritsima hakkas ja kuidas sellest lahti saada?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas tazavi »

Kalmer kirjutas:

B kategooria ja autorongi mass peab olema alla 3500 siis on ok?

ei ole ju nii... loe nüüd eelnevaid postitusi veidi süvenenemuvalt

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Väljavõtted hetkel kehtivast liiklusseadusest:

§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
spoiler Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.
(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
1) AM – mopeed;
2) A – mootorratas;[/spoiler]
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]

Teine väljavõte autorongi koostamise kohta:

§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
spoiler Sõitjaid ja veoseid tohib vedada ainult viisil, mis ei takista sõiduki juhtimist ega piira juhi vaatevälja, ei varja sõiduki tulesid, registreerimis- ja tunnusmärke ega juhi märguandeid.
(2) Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. D1E-alamkategooria autorongi koosseisus olevat haagist ei tohi kasutada sõitjate veoks. Veoauto kastis tohib sõita vaid veost saatev või veose järele minev isik tingimusel, et tema jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
(6) Veos peab olema paigutatud, kinnitatud ja kaetud nii, et see ei ohustaks inimesi, ei rikuks keskkonda, ei põhjustaks varalist kahju ega takistaks liiklust. Veosevedu peab toimuma autoveoseaduse alusel kehtestatud korras.
(7) Sõites estakaadi, viadukti, elektri- või sideliini või muu sellise alt läbi, peab juht alati veenduma, et see on ohutu.
(8) Sõiduki, autorongi ja masinrongi üksainuski mõõde veosega või veoseta ei tohi ületada käesoleva seaduse § 80 lõike 3 alusel kehtestatud nõudeid.
(9) Kui sõiduki, autorongi ja masinrongi mõõde veosega või veoseta ületab käesoleva seaduse § 80 lõike 3 alusel kehtestatud suuruse, võib sõidukit kasutada teeseaduse §-s 35 sätestatud korras.
(10) Suur- ja raskeveos peab olema tähistatud käesoleva seaduse § 73 lõike 11 kohaselt.[/spoiler]
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.

Ja igaks juhuks veel paar asja meeldetuletuseks:

§ 50. Sõidukiiruse valimine
spoiler Juht peab järgima käesoleva seaduse §-s 15 sätestatud suurimat lubatud sõidukiirust.
(2) Õppesõidu ajal ja esmase või piiratud juhtimisõigusega juhiloa omaja ei tohi sõita kiiremini kui 90 kilomeetrit tunnis.
(3) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks, kuid ei tohi ületada suurimat lubatud kiirust. Juht peab:
1) sõidukiiruse valikul arvestama oma sõidukogemust, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks seisma jääda sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel oleva sellise takistuse ees, mida juht pidi ette aimama;
2) vähendama kiirust ning vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb;
3) viima kaugtuledelt lähituledele üleminekul sõidukiiruse vastavusse uue nähtavusulatusega;
4) vähendama kiiruse selliseks, mis võimaldaks vältida teist liiklejat kahjustavat vee, pori, kruusa või muu sellise ülespaiskamist ning vältida või vähendada liikleja ja teega piirneva elamuala tolmutamist.
(4) Juht peab sõitma piisavalt väikese kiirusega ja vajaduse korral seisma jääma, kui ta möödub:
1) teel või tee läheduses olevast lapsest;
2) teel olevast lastebussist, millel on sisselülitatud ohutuled;
3) valge kepiga või juhtkoeraga pimedast jalakäijast;
4) jalakäijast, kellest on näha, et puude või haiguse tõttu on tema liikumine takistatud või häiritud;
5) pärisuunalisest trammist, mis seisab või hakkab peatuma trammipeatuses;
6) sisselülitatud vilkuriga eritalituse sõidukist.[/spoiler]
(5) Juht ei tohi sõita kiiremini:
1) sõiduki valmistajakiirusest. Autorongi ja masinrongi kiirus ei tohi ületada ühegi tema koosseisus oleva sõiduki valmistajakiirust;
2) kiiruspiirangu tunnusmärgil olevast kiirusest;
3) liikluskorraldusvahendiga lubatud kiirusest.

§ 66. Liiklus kiirteel
Kiirteel ei tohi:

Spoiler

1) liigelda jalakäija, loomaga, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse sõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 kilomeetri tunnis;
2) peatuda või parkida väljaspool selleks määratud ala;

3) sõita kaugemal teisest sõidurajast C-kategooria mootorsõidukiga ning üle seitsme meetri pikkuse autorongiga;

Paari lausega kokkuvõte "maakeeli:"

Kui haagisel/haagissuvilal on pidurid, võib B-kat juhtimisõiguse alusel vedada autoga haagist, kui lubatud täismasside (NB vähendatud registrimass ei päästa, kui registreerimistunnistusel olev täismass sellest suurem on!) summa on max 3500kg.
Haagise tegelik mass (kaalu näit, kui haagis on selle peale aetud) ei tohi ületada auto registreerimistunnistusele märgitud piirväärtusi (vastavalt ilma piduriteta või piduritega haagise kohta käivat).
Kui näiteks haagise registreerimistunnistusele on märgitud kiirusepiirang, ei tohi haagist vedades märgitud piirangust kiiremini sõita.
Kes välismaale läheb, siis seda kiirtee asja uurige igaks juhuks, et kas võib kolmandasse ritta ronida. Ja arvestage, et üldjuhul on normaalmõõdus sõiduauto ja Zubrjonokist suurema haagise kooslus pikem, kui 7m.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

oil
Postitusi: 821
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 89 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas oil »

Oletame et auto registrimassiga 1450 kg võib vedada piduritega haagist kuni 1400 kg. Piduritega haagise registrimass on passis 1525 kg.

Haagis kaalub koos killustikukoormaga kokku reaalselt 1350 kg, on kõik normis?


Begemot
Postitusi: 176
Liitunud: 24 Dets 2008, 11:37
Tsikkel: suzuki Bandit
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Begemot »

Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750

Ma ei karda kuradit, olen põrgu Jüriga juttu rääkinud.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

oil kirjutas:

Oletame et auto registrimassiga 1450 kg võib vedada piduritega haagist kuni 1400 kg. Piduritega haagise registrimass on passis 1525 kg.

Haagis kaalub koos killustikukoormaga kokku reaalselt 1350 kg, on kõik normis?

Jah

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

oil
Postitusi: 821
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 89 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas oil »

Begemot kirjutas:

Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750

EUROT? EESLIT? LEHEKÜLGE?


Begemot
Postitusi: 176
Liitunud: 24 Dets 2008, 11:37
Tsikkel: suzuki Bandit
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Begemot »

oil kirjutas:
Begemot kirjutas:

Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750

EUROT? EESLIT? LEHEKÜLGE?

B kat juhilubadega võib sõita kerghaagisega.
Kerghaagisega - haagis mille registrimass on kuni 750kg

Ma ei karda kuradit, olen põrgu Jüriga juttu rääkinud.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6763
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 692 korda
Tänatud: 454 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Begemot kirjutas:
oil kirjutas:
Begemot kirjutas:

Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750

EUROT? EESLIT? LEHEKÜLGE?

B kat juhilubadega võib sõita kerghaagisega.
Kerghaagisega - haagis mille registrimass on kuni 750kg

Ära seleta :!:
Redaktsiooni jõustumise kp: 01.07.2015

3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Viimati muutis yeekim, 23 Dets 2015, 16:53, muudetud 1 kord kokku.
Saadetud kettaga lauatelefonist!

Begemot
Postitusi: 176
Liitunud: 24 Dets 2008, 11:37
Tsikkel: suzuki Bandit
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Begemot »

Mitu korda seda seadust mutetud on

Ma ei karda kuradit, olen põrgu Jüriga juttu rääkinud.
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”