Rumalad küsimused 2
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
BE vajadus on siis, kui autorongi lubatud täismass ületab 4250 kg (v.a. kerghaagisega variant, mida vist ei nimetatagi ametlikult autorongiks?). See alla 4250 kg oli mingi vahepealne värk, mille saab lihtsalt vastava sõidueksami tegemise peale. BE tuleb natuke raskemini, vastavaid nõudeid ei oska siinkohal küll kommenteerida.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Rumalad küsimused 2
mx77 kirjutas:see viimane variant on siis BE?
Ei ole BE! Saad juhilubadele B juurde lisakoodi (96 oli vist).
Tegelikult see BE ongi selline mõtetu kategooria. Tavalisel sõiduautol on lubatud piduritega haagise piir 1600...1800kg juures (enamasti võrdne auto tühimassiga) ja BE-ga see suuremaks ei lähe, kuna suuremat haagist kui tootja ette näeb niikuinii ei tohi haakes vedada.
BE-st on abi ainult mingite üüber suurte autode omanikel (esmalt meenuvad Patrolid, LC-d, LR-d jne milledel on tootjapoolt lubatud vist kuni 2,5T haagised).
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 16 Juun 2013, 10:37
- Tsikkel: KTM adventure
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Allpool väike ülevade millised load ja mida võib vedada. Konks ongi selles lauses. Kindluse mõttes saatsin ka maanteeameti meestele uuesti järelpärimise.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.
Sõidukite kategooriad
Millised peavad olema juhiload ja milline võib olla haagise mass?
*B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1) ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.
*Üle 3500 kg, kuid mitte üle 4250 kg B-kategooria autorongi juhtimiseks tuleb nimetatud autorongiga (haagis ei tohi olla kerghaagis) sooritada liiklusregistri büroos sõidueksam. Väljastatakse juhiluba eritingimuste koodiga 96, mis lubab juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
*BE-kategooria juhiload lubavad vedada B-kategooria autoga haagist täismassiga kuni 3500 kilogrammi. Nende juhilubade saamiseks tuleb läbida kursused autokoolis ja eksamid maanteeametis.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.
Haagiste kategooriad:
• O1: täismass ei ületa 750 kg (kerghaagis, pidureid ei pea olema)
• O2: täismass 750 kg - 3500 kg (pidurid kohustuslikud, enamasti on inertspidurid)
• O3: täismass 3500 kg -10 000 kg (pideva toimega pidurid)
• O4 täismass on üle 10 000 kg
Selline vastus siis.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Ma võin siinkohal pada panna, aga minu teada oli mingil ajal ainult B-kat olemasolu korral O2 haagise puhul veel piiranguks, et auto tühimass pidi ületama haagise täismassi. Kui haagise täismass suurem oli, pidi juhil olema veel vähemalt see "kood 96." Sellega üritati elimineerida varianti, kus väheste lubadega juht väiksemat sorti autoga vedas suuremat haagist.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Rumalad küsimused 2
pühak kirjutas:Ma võin siinkohal pada panna, aga minu teada oli mingil ajal ainult B-kat olemasolu korral O2 haagise puhul veel piiranguks, et auto tühimass pidi ületama haagise täismassi. Kui haagise täismass suurem oli, pidi juhil olema veel vähemalt see "kood 96." Sellega üritati elimineerida varianti, kus väheste lubadega juht väiksemat sorti autoga vedas suuremat haagist.
Ei ole kunagi olnud. Alati on eksisteerinud nõue, et haagise mass peab olema väiksem/võrdne numbriga mis on auto passis.
Sinupoolt toodud piirang on aga aktuaalne pukseerimisel! Ehk siis vedaja peab olema alati "natuke" raskem kui veetav.
EDIT: Ku võrrelda passis max lubatud haagist siis see ongi enamasti võrdne auto tühimassiga (ja mingitel erilistel "käkkidel" veelgi piiratud).
Re: Rumalad küsimused 2
Pühakul on tegelikult õigus, see tühimassi-täismassi nõue oli paar aastat tagasi veel lisaks et mittekerghaagisega B alla mahtuda. Tänaseks on see lollus õnneks ajalugu.
Aga minuarust on see kood 96 just mõttetu, pead ju ikka sama sõidueksami tegema mis BE jaoks (see ei ole mingi super lihtne läbijooksu tüüpi asi, haagisega külgboks näiteks on päris raske kui pole harjutanud). Päris BE saamiseks pead lisaks tegema kaks sõidutundi autokoolis ja teooriaeksami, aga saad ilusti haagise pildi lubadesse mida põmmpeast leedukale näidata, mitte ei pea käte ja jalgadega seletama et mis kood tähendab puujalga ja mis kood haagist.
Kolmepooletonnistel kaubikutel on ka 4250 üsna mõttetu piir
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Isegi minu 2700kg täismassiga Vito väikekaubik evib õigust haakida sappa 2000kg täismassiga haagis. Kokku 4700kg ja BE vajalik.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Rumalad küsimused 2
Hundiohakas kirjutas:Allpool väike ülevade millised load ja mida võib vedada. Konks ongi selles lauses. Kindluse mõttes saatsin ka maanteeameti meestele uuesti järelpärimise.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.
Sõidukite kategooriad
Millised peavad olema juhiload ja milline võib olla haagise mass?
*B-kategooria juhiluba lubab sõiduautoga vedada kerghaagist, so haagist registrimassiga alla 750 kg (haagise kategooria O1) ja samuti mitte-kerghaagist (O2) tingimusel, et vedava auto ja veetava haagise (autorong) lubatud täismasside summa ei ületa 3500 kilogrammi.
*Üle 3500 kg, kuid mitte üle 4250 kg B-kategooria autorongi juhtimiseks tuleb nimetatud autorongiga (haagis ei tohi olla kerghaagis) sooritada liiklusregistri büroos sõidueksam. Väljastatakse juhiluba eritingimuste koodiga 96, mis lubab juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
*BE-kategooria juhiload lubavad vedada B-kategooria autoga haagist täismassiga kuni 3500 kilogrammi. Nende juhilubade saamiseks tuleb läbida kursused autokoolis ja eksamid maanteeametis.
*Veetava haagise tegelik mass ei tohi ületada vedava auto registripassi märgitud maksimaalset haagise massi.Haagiste kategooriad:
• O1: täismass ei ületa 750 kg (kerghaagis, pidureid ei pea olema)
• O2: täismass 750 kg - 3500 kg (pidurid kohustuslikud, enamasti on inertspidurid)
• O3: täismass 3500 kg -10 000 kg (pideva toimega pidurid)
• O4 täismass on üle 10 000 kgSelline vastus siis.
Nojah siis. Siis on mu BE-kati tegemine praegu mõttetu. Aga makstud on ja tuleb eksamid ära teha. Seni arvasin, et kui soov vedada sõiduautoga üle 750 kg (ja seega piduritega) haagist, on tarvis omada muud kategooriat kui B, nii nagu vanasti vist ka oli.
Elu õpetab.
Re: Rumalad küsimused 2
Nende haagise ja auto massidega ei ole samuti lood nii keerulised. Vaatad lihtsalt passist kui palju sappa haakida võib. Näiteks enamus maasturitel on lubatud järgi haakida 3500 kg haagis, registrimass neil autodel on aga tublisti väiksem. Näiteks Range Rover aastast 2000 registrimass ca 2500, haagis lubatud 3500.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?
-
- Postitusi: 3249
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 372 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kust leida hea hinnaga suzuki gsxf karpade membraanid koos metalliga, nõelad, vedrud jne täislaks hea hinnaga? Hetkel olen selle koosluse hinnaks kokku saanud 300 eur, uus karpa 740 eur.
Tahaks kogu uue sisu korraga sisse laduda, aga jube kallid hinnad on ja membraane eraldi vahetada minu loogika ei võta, kuigi ebays pakutakse ka vaid kummi osa.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Rumalad küsimused 2
bitter kirjutas:Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?
Tallinnas võttis korralik spetsiaalse pingiga töökoda 20.- EUR ütlemaks, et seda velge ei saa sirgeks. Tartus Võru tänaval tegid poisid 15.- EUR eest sama velje sirgeks. Ütlesid, et pingist pole kasu, kui mees pingi taga metallist midagi ei tea. Läksin käisin ka Tallinna firmast korra läbi, et äkki nad annavad 20.- EUR vale diagnoosi eest tagasi. Saadeti viisakalt pikalt. Karma is a Bitch, aga see on juba teine lugu.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Mode
- Postitusi: 810
- Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
- Tsikkel: honda putukas :P
- Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: Rumalad küsimused 2
piiks kirjutas:bitter kirjutas:Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?
Tallinnas võttis korralik spetsiaalse pingiga töökoda 20.- EUR ütlemaks, et seda velge ei saa sirgeks. Tartus Võru tänaval tegid poisid 15.- EUR eest sama velje sirgeks. Ütlesid, et pingist pole kasu, kui mees pingi taga metallist midagi ei tea. Läksin käisin ka Tallinna firmast korra läbi, et äkki nad annavad 20.- EUR vale diagnoosi eest tagasi. Saadeti viisakalt pikalt. Karma is a Bitch, aga see on juba teine lugu.
Mulle endale ka meeldib Võru tn koht.Ise last seal korduvalt teha. Viimati nüüd suvel, esimest korda vast 4a tagasi. Siiani väga rahul nendega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1991 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Rumalad küsimused 2
piiks kirjutas:bitter kirjutas:Kas auto valuvelje sirgendamiseks tasuks valida spetsiaalse pingiga töökoda või hüdropressi ja rakistega tegija?
Tallinnas võttis korralik spetsiaalse pingiga töökoda 20.- EUR ütlemaks, et seda velge ei saa sirgeks. Tartus Võru tänaval tegid poisid 15.- EUR eest sama velje sirgeks. Ütlesid, et pingist pole kasu, kui mees pingi taga metallist midagi ei tea. Läksin käisin ka Tallinna firmast korra läbi, et äkki nad annavad 20.- EUR vale diagnoosi eest tagasi. Saadeti viisakalt pikalt. Karma is a Bitch, aga see on juba teine lugu.
Mis firmast Tallinnas jutt?Teavad ka teised hõlptulu teenijatest eemale hoida.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Ilgelt palju seadusi.... võin enda accordile haagissuvila sappa panna?
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kalmer kirjutas:Ilgelt palju seadusi.... võin enda accordile haagissuvila sappa panna?
Oleneb sellest, palju see suvila kaalub ja palju Su teh passis on lubatud PIDURITEGA haagise max kaal.
edu
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kalmer kirjutas:Ilgelt palju seadusi.... võin enda accordile haagissuvila sappa panna?
Sinu accord, tee mis tahad (eeldusel et haagissuvila samuti sinu oma on) Aga vist mitte sellist vastust sa ei oodanud
Vastuse saad kui võrdled accordi passis olevat max piduritega haagise numbrit ja haagissuvila passis olevat täismassi/registrimassi. Kui võrdlemisega hakkama ei saa, siis kribad numbrid siia.
Nüüd kui sind peaks huvitama, kas selle kooslusega saab B-katiga maanteel legaalselt liigelda, siis liidad omavahel kokku accordi ja haagise täismassid.
EDIT: näedsa, kribasin nii kaua et yeekim jõudis ette -aga minu vastus on palju parem
-
- Postitusi: 546
- Liitunud: 15 Aug 2007, 18:20
- Tsikkel: Intruder1500
- Asukoht: Koeru
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Rumalad küsimused 2
B kategooria ja autorongi mass peab olema alla 3500 siis on ok?
https://saunakuut6.webnode.com/trip-advisor/
Parimad Järvamaa saunad,kümblustünnid rendiks.
Viis8172566
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Miks mulle avalehel ja ka muudel Bikeri lehtedel ülevale ja alla igasugu Google reklaame pritsima hakkas ja kuidas sellest lahti saada?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Kalmer kirjutas:B kategooria ja autorongi mass peab olema alla 3500 siis on ok?
ei ole ju nii... loe nüüd eelnevaid postitusi veidi süvenenemuvalt
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Väljavõtted hetkel kehtivast liiklusseadusest:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
spoiler Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.
(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
1) AM – mopeed;
2) A – mootorratas;[/spoiler]
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]
Teine väljavõte autorongi koostamise kohta:
§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
spoiler Sõitjaid ja veoseid tohib vedada ainult viisil, mis ei takista sõiduki juhtimist ega piira juhi vaatevälja, ei varja sõiduki tulesid, registreerimis- ja tunnusmärke ega juhi märguandeid.
(2) Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. D1E-alamkategooria autorongi koosseisus olevat haagist ei tohi kasutada sõitjate veoks. Veoauto kastis tohib sõita vaid veost saatev või veose järele minev isik tingimusel, et tema jaoks on allpool luukide ülemist serva istumiseks sobiv ja ohutu koht, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
(6) Veos peab olema paigutatud, kinnitatud ja kaetud nii, et see ei ohustaks inimesi, ei rikuks keskkonda, ei põhjustaks varalist kahju ega takistaks liiklust. Veosevedu peab toimuma autoveoseaduse alusel kehtestatud korras.
(7) Sõites estakaadi, viadukti, elektri- või sideliini või muu sellise alt läbi, peab juht alati veenduma, et see on ohutu.
(8) Sõiduki, autorongi ja masinrongi üksainuski mõõde veosega või veoseta ei tohi ületada käesoleva seaduse § 80 lõike 3 alusel kehtestatud nõudeid.
(9) Kui sõiduki, autorongi ja masinrongi mõõde veosega või veoseta ületab käesoleva seaduse § 80 lõike 3 alusel kehtestatud suuruse, võib sõidukit kasutada teeseaduse §-s 35 sätestatud korras.
(10) Suur- ja raskeveos peab olema tähistatud käesoleva seaduse § 73 lõike 11 kohaselt.[/spoiler]
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.
Ja igaks juhuks veel paar asja meeldetuletuseks:
§ 50. Sõidukiiruse valimine
spoiler Juht peab järgima käesoleva seaduse §-s 15 sätestatud suurimat lubatud sõidukiirust.
(2) Õppesõidu ajal ja esmase või piiratud juhtimisõigusega juhiloa omaja ei tohi sõita kiiremini kui 90 kilomeetrit tunnis.
(3) Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse olukorrale vastavaks, kuid ei tohi ületada suurimat lubatud kiirust. Juht peab:
1) sõidukiiruse valikul arvestama oma sõidukogemust, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks seisma jääda sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel oleva sellise takistuse ees, mida juht pidi ette aimama;
2) vähendama kiirust ning vajaduse korral seisma jääma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb;
3) viima kaugtuledelt lähituledele üleminekul sõidukiiruse vastavusse uue nähtavusulatusega;
4) vähendama kiiruse selliseks, mis võimaldaks vältida teist liiklejat kahjustavat vee, pori, kruusa või muu sellise ülespaiskamist ning vältida või vähendada liikleja ja teega piirneva elamuala tolmutamist.
(4) Juht peab sõitma piisavalt väikese kiirusega ja vajaduse korral seisma jääma, kui ta möödub:
1) teel või tee läheduses olevast lapsest;
2) teel olevast lastebussist, millel on sisselülitatud ohutuled;
3) valge kepiga või juhtkoeraga pimedast jalakäijast;
4) jalakäijast, kellest on näha, et puude või haiguse tõttu on tema liikumine takistatud või häiritud;
5) pärisuunalisest trammist, mis seisab või hakkab peatuma trammipeatuses;
6) sisselülitatud vilkuriga eritalituse sõidukist.[/spoiler]
(5) Juht ei tohi sõita kiiremini:
1) sõiduki valmistajakiirusest. Autorongi ja masinrongi kiirus ei tohi ületada ühegi tema koosseisus oleva sõiduki valmistajakiirust;
2) kiiruspiirangu tunnusmärgil olevast kiirusest;
3) liikluskorraldusvahendiga lubatud kiirusest.
§ 66. Liiklus kiirteel
Kiirteel ei tohi:Spoiler
1) liigelda jalakäija, loomaga, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse sõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 kilomeetri tunnis;
2) peatuda või parkida väljaspool selleks määratud ala;3) sõita kaugemal teisest sõidurajast C-kategooria mootorsõidukiga ning üle seitsme meetri pikkuse autorongiga;
Paari lausega kokkuvõte "maakeeli:"
Kui haagisel/haagissuvilal on pidurid, võib B-kat juhtimisõiguse alusel vedada autoga haagist, kui lubatud täismasside (NB vähendatud registrimass ei päästa, kui registreerimistunnistusel olev täismass sellest suurem on!) summa on max 3500kg.
Haagise tegelik mass (kaalu näit, kui haagis on selle peale aetud) ei tohi ületada auto registreerimistunnistusele märgitud piirväärtusi (vastavalt ilma piduriteta või piduritega haagise kohta käivat).
Kui näiteks haagise registreerimistunnistusele on märgitud kiirusepiirang, ei tohi haagist vedades märgitud piirangust kiiremini sõita.
Kes välismaale läheb, siis seda kiirtee asja uurige igaks juhuks, et kas võib kolmandasse ritta ronida. Ja arvestage, et üldjuhul on normaalmõõdus sõiduauto ja Zubrjonokist suurema haagise kooslus pikem, kui 7m.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Rumalad küsimused 2
Oletame et auto registrimassiga 1450 kg võib vedada piduritega haagist kuni 1400 kg. Piduritega haagise registrimass on passis 1525 kg.
Haagis kaalub koos killustikukoormaga kokku reaalselt 1350 kg, on kõik normis?
-
- Postitusi: 176
- Liitunud: 24 Dets 2008, 11:37
- Tsikkel: suzuki Bandit
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 7 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Rumalad küsimused 2
oil kirjutas:Oletame et auto registrimassiga 1450 kg võib vedada piduritega haagist kuni 1400 kg. Piduritega haagise registrimass on passis 1525 kg.
Haagis kaalub koos killustikukoormaga kokku reaalselt 1350 kg, on kõik normis?
Jah
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Rumalad küsimused 2
Begemot kirjutas:Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750
EUROT? EESLIT? LEHEKÜLGE?
-
- Postitusi: 176
- Liitunud: 24 Dets 2008, 11:37
- Tsikkel: suzuki Bandit
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 7 korda
Re: Rumalad küsimused 2
oil kirjutas:Begemot kirjutas:Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750
EUROT? EESLIT? LEHEKÜLGE?
B kat juhilubadega võib sõita kerghaagisega.
Kerghaagisega - haagis mille registrimass on kuni 750kg
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6763
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 692 korda
- Tänatud: 454 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Begemot kirjutas:oil kirjutas:Begemot kirjutas:Uus liiglus eeskiri ! B kategorja =750
EUROT? EESLIT? LEHEKÜLGE?
B kat juhilubadega võib sõita kerghaagisega.
Kerghaagisega - haagis mille registrimass on kuni 750kg
Ära seleta
Redaktsiooni jõustumise kp: 01.07.2015
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;