Akuvahetus 60 -> 80A

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Akuvahetus 60 -> 80A

Lugemata postitus Postitas pühak »

mella kirjutas:

Suurema gene paigadasid ka ja akude lahutusmehhanismi? Või mille pealt sa vastasel juhul seda teist akut laed?

Spoiler
pühak kirjutas:

Kasutusest oleneb ka. Kui oma kaubikule seisusoojendi paigaldada lasin, kõnges selle tehases paigaldatud originaalaku (MB Vito) sisuliselt kohe. Oli küll, jah, juba 7 aastat vana ka. Järgmine aku (Varta) sai kahe aastaga otsa, garantiiekspertiisi sõnul kasutasin soojendit liiga palju võrreldes sõidukilomeetritega. Andsin Vartale veel võimaluse, kuna nad tulid vastu ja müüsid uue aku mulle umbes poole hinnaga. Et eelmist viga elimineerida, paigaldasin soojendi jaoks eraldi aku. Selline kombinatsioon on nüüdseks 6 aastat kestnud ega ilmuta veel mingeid väsimuse märke.

Vitol on piisavalt suur genekas, need 6.a pole probleemi olnud, laeb piisavalt hästi mõlemat akut. Eks ma sõidan sellega rohkem ikka maanteel, nii, et akud jõuavad ennast laadida. Külmal talvel tekkis spetsialisti sõnul lihtsalt see probleem, et kui ma igapäevaselt enne sõitu soojendasin tund aega ja siis sõitsin teinekord pool tundi, teinekord tunni, toimus akul pidevalt tugev tühjenemis- ja laadimistsükkel, mida tavaline autoaku polevat mõeldud kannatama.

Kerole panin niinimetatud vooluaku, mis ei anna käivitamiseks vajalikku teravat laksu, küll aga kannatab pidevat tarbimist ilma laadimiseta. Kummalgi akul on oma masslüliti, külmal ajal ja ka muidu pikemaks seismiseks lükkan lihtsalt auto enda akul massi välja ja kõik auto seisu ajal vajalik vool tuleb kero aku pealt. Kõva külmaga, kui kero on enne sõitu näiteks poolteist tundi sees olnud, olen mõnikord, kui meelde tuleb, käivitamise ajaks vooluaku massi välja lükanud (kuna Vitol on akumajandus juhi istme all, sain mõlemad masslülitid käeulatusse paigaldada), et pooltühjaks saanud aku teiselt pinget maha ei tõmbaks. Sõidu ajal on reeglina mõlemad massid sees ja laeb mõlemat akut. Eks elektrispetsialistid võivad soovi korral mu lahenduse maha teha, aga ma kasutan seda külma kõhuga edasi, kuna olen tõdenud, et lahendus töötab. Mootorile, tundub, et meeldib ka alati soojalt startida, auto läbisõit pool miljonit ning mootorit pole selle aja jooksul kordagi olnud vaja lahti võtta.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”