Husaberg Fs 650 04
Moderaator: Moded
Husaberg Fs 650 04
Plaanis siis soetada selline ratas http://www.mototehnika.ee/used/2092202
Oskab keegi konkreetse ratta kohta midagi öelda, on vaatamas käinud vms.
Ning kuidas on bergide varuosade saadavus eestis, sellele mudelile?
Re: Husaberg Fs 650 04
Klassikaline vana berg. Rämedalt võimas, päris kerge, väga pirtsakas. Mootoriremont saab sulle kiirelt tihedaks väljendiks.
Mina võtaks midagi töökindlamat.
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
Olen nüüdseks 650FE 2004-2008 mudeliga aastakese põristanud. Uuem mootor, muu ilmselt sama. Pole mootori remondi veel jõudnud, suht värske eksemplar sattus. Aga - VÄGA palju jõudu. Kindlasti kehvema juhitavusega kui uuemad mudelid, igasugustes nikerdamissituatsioonides seetõttu raskem sõita. Väga üle veerandi gaasi keerata ei kannata Samas sugugi mitte võimatu. Mine proovi, saad ruttu pildi ette. Ja veel - jäärajal on see jõud täitsa omal kohal.
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
See mu sõbra ratas. Mootori kap remont on sellel minu tehtud. Kõik sai vahetatud. Malmist hülsi lasin teha, teras klapid, topelt klapivedrud, 08 nukkvõll, parendatud autodekompressiooni seade, wössneri kolb, originaal keps, Taffmeistri vända rulllaagrid ja täis tihendi / simmerite komplekt, kõik laagrid, parendatud starteri pendiks ( suht hiljuti panime uue rulli kah sisse koos keskmise tugilaagriga) Jne jne.
Müüb kuna soetas endale hiljuti kahetaktilise.
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
Kasutaks juhust ja teemat - mida kujutab parendatud pendiks? Kas panid kõik Taffmeisteri pakutud lahendused või midagi veel? Kas dekompil vahetatud ainult vedru või veel midagi? Küsin, kuna panin need Taffmeisteri vidinad sisse ja miski 10+ tunniga lakkas taas starter vedamast. Raske öelda, kas küss starteri siduris, pendiksis või dekompi vedrus...
-
- Postitusi: 8463
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg Fs 650 04
Kas mitte selle mootoripõlvkonna bergidel oli alumise otsa õlitus ilma õlipumbata paiskõlitusena ja õlipump õlitas ainult ülemist otsa? Igatahse mingi jube kiviaegne lahnedus oli.
Re: Husaberg Fs 650 04
Tere!
See on minu ratas, tule aga julgelt proovima!
Ostsin selle ratta teadlikult tuksis mootoriga, ning vahetasin kõik probleemsed detailid uute vastu.
Vanema ratta puhul ei tea kunagi, mis karu kõhus tegelikult on, seetõttu oli sellises formaadis soetamine mulle sobilik, asi tuli niiguinii pulkadeks võtta. Soovi korral olemas mul ka mõned pildid remondist ning väljavahetatud detailid. Vanad laagrid-tihendid viskasin minema. Enamus ajalugu tehtud töödest ja hooldustest on mul kirjas. Ressurssi suurema tööni e. kolvivahetuseni veel ca 100h.
Sõitmine selle rattaga on päris huvitav, toorest jõudu on tõesti rohkem kui küll, samas hakkama saab sellega igal pool, olgu see mudamülgas, liiv, maastik või asfalt.
Muidugi peab arvestama, et tegemist on ikkagi 11 aastat vana rattaga ja uutega pole seda päris kindlasti kohane võrrelda, kuid selle raha eest peaks fun-i jätkuma küllaga.
Varuosade saadavus läbi Freetime (Husqvarna esindus) on väga hea, olen kõik oma pisemadki jupid sealt ilusti nädalaga kätte saanud, väga 5+ teenindus.
Varuosakataloog koos koodidega: http://www.husaberg.com/uploads/media/P ... D-E_04.pdf
Kui kap.remondi tegin siis ostsin kogu kupatuse sealt kuna sealne müüja oli pädev asjalikke nõuandeid ja soovitusi jagama: http://www.taffmeisters.co.uk/
Remont teostatud koos abimehega KIBU, abiks remondimanual: http://www.husaberg.com/uploads/media/R ... 2004_E.pdf
Samas tööd, mis on nõudnud spetsialisti abi on ka vastavalt õiges kohas lastud teha: Kepsu vahetus koos vända rihtimisega ning tagaamordi hoolduse teostas Aadu Sikk, kiige laagrite ja selle ümber oleva mudru vahetus (Indrek Krestinov) jne.
Kui tekib küsimusi või soovit pikemalt juttu kuulata siis anna julgelt märku
Tervitan,
Ain
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
Vaatan, et mu postitus näib pigem skeptiline Absoluutselt kindlalt on tegu väga hea rattaga ja päris kindlalt ei ole liigne võimsus suureks probleemiks mitte kuskil. Ma ei ole siiani aru saanud ka nendest räägitud gürojõududest, mis suurest kubatuurist ja kolvikäigust olla tingitud. Kahtlemata kehtib õppevideotest kõlama jääv reegel - kiiresti sõita on lihtne, aeglaselt sõitmise õppimisega tuleb vaeva näha. Natuke rohkem ehk harjutamist, et hoobade ja gaasitunnetus saaks paika ja ongi OK.
Ja mis peamine, kogu selle kompoti eest on hind väga hea.
-
- Postitusi: 8463
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Husaberg Fs 650 04
Igatahes mis neid vanasid berge puudutab, siis mingi aeg sellid üritasid nendega ka krossi sõita. üpris tavaline pilt oli, et kui teised starti tulid, siis neid berge veeti alles auto järgi käima
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
No mingi põhjus pidi ju olema mis KTM-i motiveeris seda rootsi fanattide bisnessi üle võtma. Keegi kuskil väitis, et justnimelt mootori kontseptsioon olla meeldinud. Vanematel oli süütega probleeme, aga sama ju ka KTM-l.
Re: Husaberg Fs 650 04
Kui sa sellest aru ei saa, ei suuda sa järelikult antud vahendit otstarbekohaselt kasutada.
Sirgelt nööda põldu kündmine ei nõua erilisi oskusi.
mms kirjutas:Ma ei ole siiani aru saanud ka nendest räägitud gürojõududest, mis suurest kubatuurist ja kolvikäigust olla tingitud.
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
- Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 2 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
Torge mehiselt vastu võetud, tänan Mella, oled sa 650-se Husabergiga sõitnud?
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Husaberg Fs 650 04
Jutud vana bergi viletsast käivitumisest on jah legendi mõõtu. Tegelt tuleb ratas lihtsalt korda teha. Minu oma oli veel vanem kui Ainil kuid peale kappremonti ja karpa häälestamist käivitus pea alati esimesest löögist. Vahest on vaja ette lüüa ja vahest tühjaks aga kui kolmanda löögiga ei käivitu on miskit valesti. Korras Husaberg käivitub tegelt väga hästi.
Olen näinud Husat millel kolvirõngad olid tükkidena karteris, kolb nii kulund et oli all risti käind ja hülsile alla otsa prao sisse venitand aga ikkagi käivitus vändast mõistliku arvu löökide peale. Ühel oli nukkvõlli nukk maas aga seda et miskit valesti on oli vaid kuulda. Nii et kui perses peab ratas olema et seda käima peaks vedama?
Autodekompressioonist niipalju et jah Taffi vedru ( tuleb vähe üle modida) ja uuema bergi "jupp".
Pendiksil vaja keskmine laager vahetada/paigaldada( olen näinud 5 erinevat mootorit kus see väga oluline laager puudu oli. Kui seda laagrit sees pole siis kuluvad pendiksi rullid ära ja tugevam vedru ei aita. Tuleb ka uus rull panna. Välimine osa mille sees rull pöörleb enamasti kestab.
Alumises otsas kepsu tapi õlitus on pumbalt survega läbi vända nagu ikka. Uuemal, 2006 a. Alates on teisiti ainult eraldi tüüs karteri seinas kust pritsib kolvi sõrmele kepsule. kepsu tapp peab olema täpselt pressitud et õlitusavad täpselt kohakuti oleks. Muidu vastusurve liig suur ja õli lüüakse kõrvale mitte läbi vända sinna kuhu vaja.
Kokkuvõtvalt vana Husaberg on iseloomuga, tore ratas, tihti vääriti koheldud remonimeeste poolt kellele meeldib teha aga mitte enne uurida mida ja milleks, millel üle maailma palju andunud austajaid ja tänu sellele on netis väga palju adekvaatset infot mis vana voki pidajale on hindamatu väärtusega.
Re: Husaberg Fs 650 04
Husabergiga saab sõita väga hästi. Ja mitte ainult sirgel teel. Suurimaks takistuseks on kehvema pidamisega pinnasel raske tagarattale tõus ja seega osasid sõidutehnikaid keerulisem kasutada (ja ka õppida). Liivas on pöörderaadius sama kiirusega sõites kaasaegsetest ratastest suurem. Aga seda saab aru eelkõige siis, kui vahetult erinevaid rattaid proovida. Ronimisel jääb ühtteist masina taha alles Vasalemma karjääris. Männikul/Jõelähtmel teeb kõik trikid järgi (või noh, peaaegu). Loomulikult saab sõites aru, et vedrustuse osas on elu vahepeal edasi läinud. Aga seda jällegi alles siis, kui juba kiirus tõuseb. Supermotona viimasepeal (KTM-i pidurid lähevad sobitamata külge).
Mina ostsin enda Husabergi 150 tundi sõitnuna. Mootori võtsin lahti 370 tunni peal (enamus oli sellest sõidetud enduurot, ehk parajate muruniitja pööretega). Eelnevalt oli vahetatud ainult nukakett. Käima läks kuni lahti võtmiseni ilma igasuguste probleemideta. Lahtivõtmise põhjus ei olnud mootori purunemine, vaid lihtsalt ei tahtnud riskide maandamist enam kaugemale lükata (eks ta oli juba häälekas ka). Seega ei ole väga nõus nendega, kes ütlevad, et käima ei lähe või siis vastu ei pea. Juppide saamine on pärast freetime-i tekkimist täiesti probleemivaba. Esmaspäeval tellid, reedel kohal. Riiulis jah nii vanale rattale enam reeglina väga palju asju ei ole.
5115112
Re: Husaberg Fs 650 04
Tundub et ratas on korralik ja kindla ajalooga, kui aega saan lähen vaatan ka oma silmaga üle.
Tänud kõigile kes viitsisid vastata
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.