Matkaratast ???
Moderaator: Moded
-
Luik
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Matkaratast ???
Riggs kirjutas:Kas avariilie ratas alles
?
Ei ole, jäi kindlustusele. Endal polnud taastamiseks või müügiks aega ja ... nüüd küll natuke ehk isegi kahetsen.
-
Lihunik
- Postitusi: 83
- Liitunud: 23 Aug 2005, 11:20
- Tsikkel: Suzuki DL1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Matkaratast ???
Suzuki DL 1000 on väärt valik.
Olen omanud varem: Honda Dominator, Honda Africa Twin, Honda CBR 600.
Nüüd tagasi matkaenduurol.
Proovisin ka TDM900 on super hea asfaldil. Aga Suzuki DL1000 (2004.a Uuendatud versioon) sai ostetud ja olen üli rahul nii maantee, kruus, kui metsarajal
PS! Suzuki 650 jääb kindlalt lahjaks kahekesi, mulle ka üksi sõites (proovitud) ![]()
-
Luik
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Matkaratast ???
Lihunik kirjutas:Suzuki DL 1000 on väärt valik.
Kuidas DL1000 käitub kiirustel 130+ km/h? Eriti huvitab just tuulekaitse ja -müra kiiremini sõites. Seda proovisõitudel reeglina proovida ei saa või noh, Eestis üldse legaalselt proovida hästi ei saa. Olen vaadanud, et hästi paljudel müügis olevatel V-stromidel on kasutatud mingeid aftermarket klaase või suunajaid vms ehk siis omanikud on üritanud midagi paremaks muuta.
Re: Matkaratast ???
Parim nö tuulekaitse (väikseim tuuletakistus) on sport touring ja sport ratastel sellisteks kiirusteks aga seal ka vastav istumise asend. Kõik ühes ei ole võimalik saavutada.
Võin ka eksida. Ise vaataks sellistel tingimustel VFR 1200F jms rataste suunas - tahaks killustikul sõita aga pole kuskil sõita ![]()
-
Kox
- Postitusi: 575
- Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
- Tsikkel: RoadGlide/500EXC/TE300/XB12S
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 34 korda
Re: Matkaratast ???
Ma ütleks, et tuulekaitse sõltub ka suuresti ratast kasutava isendi pikkusest.
Pikemad leiutavad lisavidinaid klaasi servale juurde, lühematele käib originaal lahendus.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7439
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Matkaratast ???
Luik kirjutas:Lihunik kirjutas:Suzuki DL 1000 on väärt valik.
Kuidas DL1000 käitub kiirustel 130+ km/h? Eriti huvitab just tuulekaitse ja -müra kiiremini sõites. Seda proovisõitudel reeglina proovida ei saa või noh, Eestis üldse legaalselt proovida hästi ei saa. Olen vaadanud, et hästi paljudel müügis olevatel V-stromidel on kasutatud mingeid aftermarket klaase või suunajaid vms ehk siis omanikud on üritanud midagi paremaks muuta.
Pakun,et kõik need matkarattad(DL,Varadero,TDM,Gessu jne) olenematta klaasist teevad sellistel kiirustel rohkem või vähem tuulemüra,sest kui istud sirgelt ja seal ees veel ka klaas,mis suht püsti,siis ei saa see asi väga vaikne olla.Kes tahavad-viitsivad areteda, on erinevate spolerite ja klaasidega kombineerides saanud asja paremaks,aga kiirustel üle 100 on tuulemüra üldjuhul ikka vältimattu.
Mina sain endal asja niikaugele,et otse kiivrisse tuul enam ei peksa ja seoses sellega ka ei väsita kaela ning saab suuremal kiirusel side kasutada(mul kuni 120-130km/h).Lahtise lõuaga saan ka kuni 90-ga sõita,ilma et pead otsast rebida üritaks.
Aga see ei ole ilmselt ühelgi seda tüüpi rattal tehase seades nii.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Snowhite
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Matkaratast ???
Luik kirjutas:Lihunik kirjutas:Suzuki DL 1000 on väärt valik.
Kuidas DL1000 käitub kiirustel 130+ km/h? Eriti huvitab just tuulekaitse ja -müra kiiremini sõites. Seda proovisõitudel reeglina proovida ei saa või noh, Eestis üldse legaalselt proovida hästi ei saa. Olen vaadanud, et hästi paljudel müügis olevatel V-stromidel on kasutatud mingeid aftermarket klaase või suunajaid vms ehk siis omanikud on üritanud midagi paremaks muuta.
Vanal DL-il on palju lihtsaid aga näägutama ajavaid tüüpvigu.
Tuulemürast ja turbulentsist võib-olla suuremaks probleemiks peaks seda, et tuuletunnelis katsetati seda vana mudelit võrdlemisi vähe ja tulemuseks sai suurematel kiirustel kergeks kiskuv esiratas.
Tuule probleemi tekitas aga tüüpiline aerodünaamika reeglite eiramine - selle nad muutsid uuel kerel ära (tõstsid klaasi nö kerest lahti) aga ka vana DL-i annab edukalt vähese energiaga sättida.
Kuigi õigus on ka neil, kes ütlevad, et see on väga sõltuv sõitja pikkusest ja kiivrist.
Mida suurem ja kõrgem nina, mida püstisem sõiduasend ja mida kõrgemale tõstetud COG- seda ebastabiilsem see "mürsk" on.
Suurte kiiruste jaoks mugavalt liikumiseks on ikka pigem mnt rattad.
Gixxeffid, cbeffid ja muud sportlikud tourerid.
![]()

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Luik
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Matkaratast ???
Saan siis aru, et tegelikult pole püsti-istumise rataste puhul erilist vahet - tehaseseades on tuulekaitse kõigil suht tagasihoidlik. Seega peab lihtsalt mõne töötavama esiklaasi lahenduse ikkagi kohe ratta hinna sisse arvestama. Pikkust pole mulle õnneks liiga palju antud nii et ehk saab hakkama ![]()
Rohkem pea-ees rataste peale ma kindlasti ei lähe, olen natuke proovinud ja no ei meeldi. CBF1000 või sellesarnane oleks ehk veel mõeldav variant, VFR on juba selgelt liig. Ega neid 130+ kiirusega kilomeetreid tegelikult ju niiväga palju kogunegi, nii et selle nimel mugavust ohverdama hakata kindlasti ei tahaks.
Nüüd aga üks keerulisem küsimus. Mis võiks nendest matkaratastest olla selline, mille ümber kukkudes või veidi ka lohisedes oleksid kulud võimalikult väikesed? Need täisgondlis rattad võivad ju pakkuda head kaitset aga kui juhtub "ära vajuma" siis on kohe €€€€. Olen kuulnud, et GS on selles osas üsna tank, aga sellel rattal on jälle muid kohti, mis võivad palju maksma minna kui lagunema hakkavad.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7439
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: Matkaratast ???
Luik kirjutas:Saan siis aru, et tegelikult pole püsti-istumise rataste puhul erilist vahet - tehaseseades on tuulekaitse kõigil suht tagasihoidlik.
Tuulekaitse ja turbulents on erinevad asjad.Tuulekaitse on neil enamuses hea.Näiteks vihmaga jääd ikka suht kuivaks võrreldes lihtsalt klaasiga nakediga.
Nüüd aga üks keerulisem küsimus. Mis võiks nendest matkaratastest olla selline, mille ümber kukkudes või veidi ka lohisedes oleksid kulud võimalikult väikesed? Need täisgondlis rattad võivad ju pakkuda head kaitset aga kui juhtub "ära vajuma" siis on kohe €€€€. Olen kuulnud, et GS on selles osas üsna tank, aga sellel rattal on jälle muid kohti, mis võivad palju maksma minna kui lagunema hakkavad.
Varaderol on rauad väga hea kaitsega.Küljeplastikud on kõik kaitstud.Kui alu kohvrid või ilma kohvriteta ja näiteks Givi kohvrirauadega,siis midagi hullu ei tohiks juhtuda.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Snowhite
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Matkaratast ???
Luik kirjutas:Saan siis aru, et tegelikult pole püsti-istumise rataste puhul erilist vahet - tehaseseades on tuulekaitse kõigil suht tagasihoidlik. Seega peab lihtsalt mõne töötavama esiklaasi lahenduse ikkagi kohe ratta hinna sisse arvestama. Pikkust pole mulle õnneks liiga palju antud nii et ehk saab hakkama
Rohkem pea-ees rataste peale ma kindlasti ei lähe, olen natuke proovinud ja no ei meeldi. CBF1000 või sellesarnane oleks ehk veel mõeldav variant, VFR on juba selgelt liig. Ega neid 130+ kiirusega kilomeetreid tegelikult ju niiväga palju kogunegi, nii et selle nimel mugavust ohverdama hakata kindlasti ei tahaks.
Nüüd aga üks keerulisem küsimus. Mis võiks nendest matkaratastest olla selline, mille ümber kukkudes või veidi ka lohisedes oleksid kulud võimalikult väikesed? Need täisgondlis rattad võivad ju pakkuda head kaitset aga kui juhtub "ära vajuma" siis on kohe €€€€. Olen kuulnud, et GS on selles osas üsna tank, aga sellel rattal on jälle muid kohti, mis võivad palju maksma minna kui lagunema hakkavad.
Sellise murega läheneks asjale võibolla pigem niii, et tuleks vaadata ratast, millel on tükke saada ja millel on raudu saada. (käia mööda kauge kaarega mõnedest itaallastest ja eriväljaannetest)
Korralikud rauad võivad ära hoida üllatavalt suuri pauke.
Kivide otsas kukkumise ja kellegagi kokku põrkamise vastu ei aita miski.
Kuigi peab ütlema, et selle järgi vb ise küll kuidagi ratast ei valiks - tahaks ikka sellist, mida hing ihkab, taguots rahul on ja süame alt soojaks teeb, mitte millega lihtsalt lepid.
Olgu ta sis odav või kallis, ilus või kole.

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Luik
- Postitusi: 125
- Liitunud: 13 Mär 2006, 19:10
- Tsikkel: Honda CRF1000L DCT
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Matkaratast ???
Snowhite kirjutas:... tahaks ikka sellist, mida hing ihkab, taguots rahul on ja süame alt soojaks teeb, mitte millega lihtsalt lepid.
Olgu ta sis odav või kallis, ilus või kole.
Seda loomulikult. Lihtsalt üks asi, mis mind NC700X puhul häiris oli see, et neid kalleid (ja suhteliselt keeruliselt eemaldatavaid) plastikuid oli tal üsna palju küljes. Aga vaevalt et ma ainult selle põhjal otsustama hakkan, vaevalt et ma üldse mingi ühe kindla omaduse põhjal otsustama hakkan. Pigem ikka jah selle järgi, mis tunde tervik tekitab. Praegu lihtsalt üritan välja valida neid rattaid, millele oma südame võitmiseks "võimalus anda"
Ehk katsun läheneda võimalikult paljude nurkade alt, mis varem häirinud on.
Korralikud rauad on kindlasti üks asi, millest ma loobuda ei tahaks. Kui mu NC-l poleks neid olnud siis arvatavasti poleks saanud koju tagasi sõita kipsis jala või katkise radika tõttu - rauad arvatavasti päästsid. Samuti päästis käekaitse sõrmeluud. Kui sellistest asjadest loobuda ei taha, siis jäävad sõelale ikkagi pigem sellised tüüpilisema matkaratta laadsed asjad, millele saab käekaitsmeid ja raudu lisada.
-
KIBU
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Matkaratast ???
Luik kirjutas:Saan siis aru, et tegelikult pole püsti-istumise rataste puhul erilist vahet - tehaseseades on tuulekaitse kõigil suht tagasihoidlik. Seega peab lihtsalt mõne töötavama esiklaasi lahenduse ikkagi kohe ratta hinna sisse arvestama. Pikkust pole mulle õnneks liiga palju antud nii et ehk saab hakkama
Rohkem pea-ees rataste peale ma kindlasti ei lähe, olen natuke proovinud ja no ei meeldi. CBF1000 või sellesarnane oleks ehk veel mõeldav variant, VFR on juba selgelt liig. Ega neid 130+ kiirusega kilomeetreid tegelikult ju niiväga palju kogunegi, nii et selle nimel mugavust ohverdama hakata kindlasti ei tahaks.
Nüüd aga üks keerulisem küsimus. Mis võiks nendest matkaratastest olla selline, mille ümber kukkudes või veidi ka lohisedes oleksid kulud võimalikult väikesed? Need täisgondlis rattad võivad ju pakkuda head kaitset aga kui juhtub "ära vajuma" siis on kohe €€€€. Olen kuulnud, et GS on selles osas üsna tank, aga sellel rattal on jälle muid kohti, mis võivad palju maksma minna kui lagunema hakkavad.
Tere
Kuna ise kah matkaratta otsinguil siis heietan kaasa. Tuulekaitse ja mugava isteasendi prioriteediks seadmisega jõudsin bmw r1200rt juurde. Puht juhuse läbi sattusin aga GS-e proovima ja selgus et maanteesõidu mugavus on üllatavalt hea. Mainin siinkohal veel ära et minuarvates hea matkaratas on selline millega on mugav ka aeglaselt sõita. Kõige mõnusam kiirus 110km/h mootori töö seisukohast kui ka tuule survet arvestades. Sõita kannatab mugavalt kuni 160km/h ja mõistlik lagi 180km/h. Seda mõõdukalt tuulise ilmaga. Tugevama külg tuulega hakkavad lenksu käekaitsmed ja ilmselt ka peeglid tuult püüdma (lenksu eri otstes erinevalt) ja võib tekkida kerge ebamugav lenksu võbelus. Oluliselt parem on Adventure esiklaas ja koos touratechi lisa spoileriga sai sõita -2 temperatuuril linnavahel vabalt ja maanteel kuni 90km/h avatud kiivri lõuaosaga. ( proovisin nii ca 15minutit).
GS i kasuks räägib minu jaoks ka eelmainitud "muretum ära vajumine" korralike raudadega ilmselt väga muret ei ole. Tean ka ühte selli kes vastu autot klapikambri kaane ja küljekohvri puruks sõitis ja peale kaane vahetust oli kõik jälle endine. (Tal raudu polnud).
Mina jällegi ei ole kuulnud et GS il mingeid kalleid kuluvaid murekohti oleks. Ok vähemalt 1200 ja alates 2007 a. Jah elektroonika kardab survepesurit, sidur ei kannata põletamist kuiva siduriga mudelitel. Või veel midagi?
Lisaks veel ka pealtlaetavate küljekohvrite sobivus mis minuarvates on mugavamad kasutada kui sporttouringute küljepeale avatavad. Samas miinuseks neil suht laiaks veniv kabariit ja väike topbox. Aga ikkagi.
Kuna minu jaoks kõige mõnusamaks osutus eelviimane topelt nukkadega DOHC mootor millel tootmisaastad 2010-13 siis hinnaklass nihkus suht ülespoole ja seepärast tundub Gs oma multifunktsionaalsusega mõistlikum valik üheks rattaks kui RT. Sama raha eest saab justkui rohkem (mugavaid sõidukohti). Tegelikult bmw boxeri puhul ma vanemaid ei arvestakski väga. Käisin ka uut vesijahutusega Gs- i proovimas. Selle mudeli aerodünaamika ja istekoht on veel oluliselt paremad. Lisaks elektroonilised mugavusvidinad nagu näiteks tempomaat ja sporttouring ei tundugi enam mõtekas ka 90% asfalti puhul. Kui saaks uue Gessu eelmise mudeli mootoriga (ja hinnaga
) olekski ilmselt ideaalne matkaratas minu jaoks olemas.
-
Lihunik
- Postitusi: 83
- Liitunud: 23 Aug 2005, 11:20
- Tsikkel: Suzuki DL1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Matkaratast ???
Suzuki DL1000 l mul on Buig kõrge klaas. 2004.a ja edasi saab klaasi kõrgust tõsta ja langetada. Pilt siis konkreetsest rattast: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/uplo ... upload.png
Tuule müra on suht olematu võrreldes seni kogetud ratastega, kuna suunab õhuvoolu üle pea. Seega ka vihmas jääb kogu rindkere kuivaks. Kergelt tekib tuule värinaid kiivris..mis oleks ainus etteheide.
Kuna olen suht pikk 186cm ja eelmine omanik on otsustanud soetada väga tumeda toon klaasi ei saa seda kõrgemasse asendisse panna, pimedas nähtavuse huvides.
130km/h oleks ideaal cruise kiirus 6da käiguga sellel rattal.
Küljerauad on ka just sellised, et paak jääb terveks, mida ei saa õelda näiteks TDM 900 raudade kohta.
Sadul on hea. Tuled on paremad, kui mu autol
, keskm 6l/100 pole ka üldse paha.
See kõlab juba nagu müügikuulutus, aga müüa ei plaani ![]()
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.